Witam.
i od razu po przywitaniu proszę o pomoc. Po części diagnozując i czytając forum zlokalizowałem usterkę ale nie zaszkodzi zapytac o opinie.
Otóż problem jak w temacie nie odpala na zimnym silniku, zwłaszcza po nocy. Poza tym nie pracuje na benzynie, a na gazie przy ok. 4, 5tys. obrotów zapala się lampka CAT.
Sprawdzałem auto pod kątem błędów i pokazuje kody:
16684
16685
16688
16687
16686
Diagnozowane autocom cdp.
Czytając forum trafiałem na podobne usterki i wyczytałem, że może byc uszkodzony moduł zapłonu i zamówiłem takowy.
Wg kodów chodzi o 1,2,3 i 4 cylinder. Czy jeden moduł steruje tymi cylindrami? Jeżeli tak to który to? Są dwa jeden na górze drugi na dole.
Pytanie czy postawiłem dobrą diagnozę i czy zamówiłem odpowiednią częśc czy tylko wydałem nie potrzebnie kasę?
Dodam że paliwa jest polowa zbiornika i słychac pompę paliwa. Poza tym jeździłem nie dawno na PB i wszystko było ok.
Pozdrawiam
![]() |
![]() |
![]() |
[S8 D2 98 LPG ] Problem z odpalaniem kody silnika
gingol, zamień miejscami cewki , wtedy sprawdź Vagiem czy będą wypadać1,2,3,4 czy 5,6,7,8 zapłony , jeśli dalej będzie wypadać 1,2,3,4 to znaczy że moduł , jeśli 5,6,7,8 to znaczy że cewki padają .
Co do tego że na PB nie chodzi , to sprawdził bym ciśnienie jakie daje pompa . Może być za małe ciśnienie , wtedy pompa będzie chodzić , ale nie dopompuje paliwa ze zbiornika .
Zostaje wymiana pompy . A ty go odpalasz na LPG ?? :shock:
Co do tego że na PB nie chodzi , to sprawdził bym ciśnienie jakie daje pompa . Może być za małe ciśnienie , wtedy pompa będzie chodzić , ale nie dopompuje paliwa ze zbiornika .
Zostaje wymiana pompy . A ty go odpalasz na LPG ?? :shock:
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

odpalany jest na PB, tyle że nie możliwe żeby przez jeden dzień mi pompa padła. a nie pozwolilem żeby auto bylo na rezerwie. Chociaż różnie to bywa. Tzw złośliwośc rzeczy martwych:)
Nie zamieniałem modułów bo nie miałem narzędzi przy sobie. Odłączyłem tylko jeden całkowicie ale nic się nie zmieniło.
Myślisz, że padły by 4 cewki na raz?? Wydaje mi się to nie możliwe.
Nie zamieniałem modułów bo nie miałem narzędzi przy sobie. Odłączyłem tylko jeden całkowicie ale nic się nie zmieniło.
Myślisz, że padły by 4 cewki na raz?? Wydaje mi się to nie możliwe.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2012, 21:35 przez gingol, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł
Jeden moduł zapłonowy odpowiada za pracę 4 cylindrów, ale w różnych głowicach. To samo tyczy się cewek - mało prawdopodobne jest, żeby padły wszystkie cewki obok siebie. Jeśli masz gaz, sprawdź czy wszystko ok ze szczelnością listwy na każdej głowicy, sprawdź wiązkę elektryczną wtrysków benzynowych (i gazowych) na podejrzanej głowicy. W ostateczności jakieś usterki mechaniczne typu uszczelka pod głowicą lub przestawiony rozrząd, ale to ostateczność. Powodzenia 

Elektronika samochodowa.
jeżeli chodzi o gaz to zakręciłem butle i spuściłem cały gaz z układu i nic się nie zmieniło. Nie wiem na co postawic. Dodam, że jak auto jest rozgrzane to pali od kopa.
Już wszystko się wyjaśniło:) ale szczerze dziękuje za pomoc.
Okazało się, że pompa paliwa jest chyba źle włożona bo jak dolałem paliwo wszystko zaczeło normalnie pracowac.
A ja głupi już myślałem że coś poważniejszego się dzieje.
Już wszystko się wyjaśniło:) ale szczerze dziękuje za pomoc.
Okazało się, że pompa paliwa jest chyba źle włożona bo jak dolałem paliwo wszystko zaczeło normalnie pracowac.
A ja głupi już myślałem że coś poważniejszego się dzieje.
Paweł