części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D4 12 3.0TDI ] Dziwne rozmiary na felgach

walus30

Post autor: walus30 » 15 mar 2019, 14:58

Dżordż pisze:Walus30

Szersza opona nie tylko gorsza na śnieg ale i szybciej wpada w aquaplaning- niżej cytat

"Na mokrej nawierzchni również dominują największe opony. Do momentu w którym tracą kontakt z nawierzchnią. Z każdym centymetrem szerokości opony, musi ona odprowadzić większą ilość wody. Szerokie opony są dużo bardziej podatne na zjawisko aquaplaningu. Opona o szerokości 225 traci kontakt z nawierzchnią już przy 69 km/h, opona 185 dopiero przy prędkości 80 km/h. " z

https://blog.netcar.pl/2012/08/26/szero ... ny-wybrac/

[ Dodano: 2019-03-15, 14:54 ]
Aquaplaning- to nic innego tylko wtłoczenie wody między oponę a asfalt.

Wyobraź sobie gościa, który stoi na bardzo szerokiej desce od snowboardu a potem stoi na jednej łyżwie.
Ty masz kerchera o piekielnej mocy i próbujesz wtłoczyć strumień wody raz między deskę a śnieg a drugim razem między łyżwę a śnieg. Kiedy Ci będzie łatwiej wywołać zjawisko aquaplaningu, czyli niejako podnieść gościa na warstwie wody? Oczywiście jak będzie na desce, czyli na szerokiej oponie.
Przecież to napisałem, że szersza jest gorsza na wodę ale lepsza na snieg

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 117
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 15 mar 2019, 17:00

No wiem ale to trochę nielogiczne, skoro wąska opona "mocniej" przylega do śniegu to ma też mniejszą tendencję do wpadania w poślizg. Poczekajmy co inni sądzą i napiszą. Życzę bezpiecznej jazdy po śniegu na szerokich oponach.

Awatar użytkownika
Beretti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 28 maja 2016, 21:45
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: Beretti » 15 mar 2019, 18:38

Mam taką ściągawkę do Audi A8 ( D4 ) jak podaje producent w dziale akcesoria :

7,5J X 18 ET26 235/55R18
7,5J X 19 ET29 235/50R19
9J X 20 ET37 265/40R20

Myślę że panowie inżynierowie wiedzą dlaczego podają takie rozmiary na zimę ...

Pozdrawiam

walus30

Post autor: walus30 » 15 mar 2019, 19:02

Beretti pisze:Mam taką ściągawkę do Audi A8 ( D4 ) jak podaje producent w dziale akcesoria :

7,5J X 18 ET26 235/55R18
7,5J X 19 ET29 235/50R19
9J X 20 ET37 265/40R20

Myślę że panowie inżynierowie wiedzą dlaczego podają takie rozmiary na zimę ...

Pozdrawiam
czyli szerokie 265 :D

trudno żeby w a8 ktoś miał 205

[ Dodano: 2019-03-15, 19:02 ]
Dżordż pisze:No wiem ale to trochę nielogiczne, skoro wąska opona "mocniej" przylega do śniegu to ma też mniejszą tendencję do wpadania w poślizg. Poczekajmy co inni sądzą i napiszą. Życzę bezpiecznej jazdy po śniegu na szerokich oponach.
Na śniegu mają lepszą zdolność do ruszenia bo jest większa powierzchnia styku, a z wodą jest odwrotnie, bo wpadajac w kałużę szeroką oponą musi ona znacznie więcej czasu poświęcić na odprowadzenie wody. rozumiesz o co mi chodzi? może się mylę, ale moja teza jest na podstawie wielu artykułów i testow

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 117
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 15 mar 2019, 22:29

Ok, zgadzam się co do tego, że jak nie wiadomo kto ma rację to trzeba się wspomóc artykułami i testami. Dlatego na obronę mojej tezy poniżej masz dwa linki, gdzie jest napisane, że wąska lepsza na śnieg i wodę.

https://intercars.pl/poradnik/opony-i-f ... y-wezsze/- tabelka podsumowująca


https://www.opony.com.pl/artykul/jakie- ... e/?id=1070

A tu Continental i ADAC- cytaty.

Specjaliści Continental przyznają, że przyczepność szerokich opon zimowych pozostawia wiele do życzenia w głębokim świeżym śniegu. Ze względu na powstający klin, który proporcjonalnie zwiększa się wraz ze wzrostem głębokości opon. Natomiast węższa opona łatwiej przebija się przez luźny i głęboki śnieg. To właśnie ta zaleta węższych opon sprawia, że są one dziś powszechnie stosowane zimą.
ADAC zachęca do używania najwęższych opon przewidzianych w karcie pojazdu. Podkreślając przy tym, że w zimowych sytuacjach kryzysowych węższe opony będą lepsze niż szerokie.

[ Dodano: 2019-03-15, 22:29 ]
Dlaczego polarnicy aby nie zapadać się w śniegu zakładali na buty rakiety?
Jeśli masz "przebić się oponą" przez luźny i głęboki śnieg tak aby bieżnik złapał twarde podłoże to łatwiej jest to zrobić węższą oponą.

walus30

Post autor: walus30 » 16 mar 2019, 09:11

Dżordż pisze:Ok, zgadzam się co do tego, że jak nie wiadomo kto ma rację to trzeba się wspomóc artykułami i testami. Dlatego na obronę mojej tezy poniżej masz dwa linki, gdzie jest napisane, że wąska lepsza na śnieg i wodę.

https://intercars.pl/poradnik/opony-i-f ... y-wezsze/- tabelka podsumowująca


https://www.opony.com.pl/artykul/jakie- ... e/?id=1070

A tu Continental i ADAC- cytaty.

Specjaliści Continental przyznają, że przyczepność szerokich opon zimowych pozostawia wiele do życzenia w głębokim świeżym śniegu. Ze względu na powstający klin, który proporcjonalnie zwiększa się wraz ze wzrostem głębokości opon. Natomiast węższa opona łatwiej przebija się przez luźny i głęboki śnieg. To właśnie ta zaleta węższych opon sprawia, że są one dziś powszechnie stosowane zimą.
ADAC zachęca do używania najwęższych opon przewidzianych w karcie pojazdu. Podkreślając przy tym, że w zimowych sytuacjach kryzysowych węższe opony będą lepsze niż szerokie.

[ Dodano: 2019-03-15, 22:29 ]
Dlaczego polarnicy aby nie zapadać się w śniegu zakładali na buty rakiety?
Jeśli masz "przebić się oponą" przez luźny i głęboki śnieg tak aby bieżnik złapał twarde podłoże to łatwiej jest to zrobić węższą oponą.
No właśnie polarnicy zakładali „szerokie opony” żeby nie zapaść się w śnieg . Opona zimowa ma łapać trakcje „zbierając” śnieg który służy jako przyczepność . Opona nie ma wpadać w śnieg żeby złapać twarde podłoże.
A Continental na innej stronie pisze zupełnie odwrotnie wiec i tak nie znajdziemy porozumienia :) cytat:

Continental: szerokie opony = lepsza przyczepność
Większa powierzchnia styku opony z podłożem przekłada się na wyższą przyczepność. Ta zasada dotyczy przede wszystkim lata. Jednak specjaliści Continental przedłużają ją również na okres zimowy. Zdaniem fachowców negatywny wpływ miękkiej mieszanki opon zimowych objawia się głównie w trakcie pokonywania zakrętów. Zjawisko jest potęgowane przez posiadanie węższych opon. Dlatego Continental zachęca do stosowania szerokich opon również zimą.

Poza tym jeżeli mam do wyboru 255 a 265 to co to za różnica? W ogóle cała dyskusja o szerokości jest bezsensu , bo i tak w samochodzie nie założę 205 tylko 255/265 jak podaje producent, wiec temat „wąskich” nie wystepuje

Dżordż
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 117
Rejestracja: 21 cze 2018, 12:21
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dżordż » 16 mar 2019, 11:05

Proponuję założyć letnie opony bo już wiosna i po sprawie, pozdr.

walus30

Post autor: walus30 » 16 mar 2019, 12:05

Dżordż pisze:Proponuję założyć letnie opony bo już wiosna i po sprawie, pozdr.
ale wąskie czy szerokie :D

tomaug
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 35
Rejestracja: 21 lut 2019, 11:56
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tomaug » 16 mar 2019, 12:54

Sprawa się sama rozwiązała :) zimowe musza być 235 bo takie maksymalnie można połączyć z łańcuchami w zimie. A jak jadę w Alpy to czasami same quattro nie wystarcza. Na kto na razie to co mam czyli 255 a jak mnie wkurza to kupię nowe felgi w ostateczności felgi 20 i do tego opony.
Co do polarników niech sobie zakładają nawet opony z rogów reniferów :) póki co aż takich ekstremów nie mamy. Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D4 (2009 - 2017)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl