[ALL] Na jakich oponach jeździcie?
Dla mnie 18/19/20 różnica była nieodczuwalna. Może dlatego, że jeżdżę na co dzień na 19 i na próbę tylko 18 zakładałem na miesiąc i podobnie z 20. Może bezpośrednie ich porównanie dałoby jakiekolwiek odczucie różnicy. Tak to było praktycznie to samo. We wszystkich przypadkach były to opony 255 szerokie i 45/40/35 wysokie.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
Ja pomiędzy 19 zimowymi a 20 letnimi odczuwam różnicę komfortu, bez względu na ustawienie zawieszenia comfort, dynamic etcel_kylos pisze:dzięki za odpowiedzi, Panowie biore pod uwage również możliwość zakupu felg 18.
Jaka Waszym subiektywnym zdaniem jest różnica między jazdą na felgach 19 i 18 (glownie chodzi o odczuwanie komfortu jazdy na nierównych drogach) w A8 D3? Czy jest duża różnica, czy dość delikatna i nie warta zachodu?
Odnosnie amortyzatorów to zamontowałem standardowe komfortowe w miejsce sportowych na których kupiłem auto.
- dice111
- Moderator
- Posty: 5158
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Wszystko zależy od opon. Możesz mieć "miękkie" gumy R20 i czuć większy komfort niż na "twardych" R18. Jakbyś jednak jechał na tej samej oponie w tych dwóch rozmiarach to zauważysz, że im wyższy profil gumy tym większy komfort na nierównościach, to normalne.el_kylos pisze:Jaka Waszym subiektywnym zdaniem jest różnica między jazdą na felgach 19 i 18 (glownie chodzi o odczuwanie komfortu jazdy na nierównych drogach) w A8 D3? Czy jest duża różnica, czy dość delikatna i nie warta zachodu?
Nie wiem jakie teraz masz gumy na tych R19 na lato (bo pisałeś o zimie, no chyba, że szukasz też R18 na zimę zamiast tych Uniroyalów), ale gdy będziesz chciał się przesiąść na identyczny model z mniejszym rozmiarem poczujesz różnicę na plus.
Black Cars Matters
dice111 pisze:Wszystko zależy od opon. Możesz mieć "miękkie" gumy R20 i czuć większy komfort niż na "twardych" R18. Jakbyś jednak jechał na tej samej oponie w tych dwóch rozmiarach to zauważysz, że im wyższy profil gumy tym większy komfort na nierównościach, to normalne.el_kylos pisze:Jaka Waszym subiektywnym zdaniem jest różnica między jazdą na felgach 19 i 18 (glownie chodzi o odczuwanie komfortu jazdy na nierównych drogach) w A8 D3? Czy jest duża różnica, czy dość delikatna i nie warta zachodu?
Nie wiem jakie teraz masz gumy na tych R19 na lato (bo pisałeś o zimie, no chyba, że szukasz też R18 na zimę zamiast tych Uniroyalów), ale gdy będziesz chciał się przesiąść na identyczny model z mniejszym rozmiarem poczujesz różnicę na plus.
Na lato mam w tej chwili Goodyear Eagle F1 255/40/19, ale już są zzabkowane, bardzo głosne i szukam czegoś fajnego na nowy sezon letni.
Z tego co wyczytalem producent nie zaleca opony "wyższej" z większą ilością gumy niż w rozmiarze 255/40 tak jak mam obecnie założone przy feldze R19, czy sie mylę i da się założyć do 19 coś bardziej komfortowego?
Rozważam też ewentualny zakup felg 18 jeśli odczuwalny byłby wzrost komfortu i do tego chciałbym kupić jakieś miękkie opony na lato.
Na zime na razie nie szukam opon bo kupiłem w tym roku nowe.
Tak jak koledzy wyżej pisali Dice z "miękkich" opon polecalbys wlasnie cos Continentala bądz Goodyeara? Czy jeszcze jakieś inne oponki nadawały by się w Twojej ocenie do odczucia większego komfortu jazdy? Opon do A8 potrzebuje do jazdy spokojnej, wyżywam się na motocyklu
na D3 miałem 275/35R20 Asymmetric 2 i bardzo sobie chwaliłem... fajnie trzyma i cicha opona... i w moim odczuciu nie kończyła się tak szybko... u kolegi Pawła ta opona strzeliła mimo, że była świeża i młoda (3lata)
i nie wiadomo czy to kwestia opony czy użytkowania i pecha... (opona była jeszcze na gwarancji)
Pirelli zimówka głośna ale za to fajnie się klei... w porównaniu do letniego Dunlop Sport Maxx GT to jest bardzo głośna bo Dunlopa nie słychać (wersja z tą technologią Noise Shield - wklejona gąbka... )
i nie wiadomo czy to kwestia opony czy użytkowania i pecha... (opona była jeszcze na gwarancji)
Pirelli zimówka głośna ale za to fajnie się klei... w porównaniu do letniego Dunlop Sport Maxx GT to jest bardzo głośna bo Dunlopa nie słychać (wersja z tą technologią Noise Shield - wklejona gąbka... )
Mirek a przy oponie o szerokosci 235 jaki profil by pasował dla felg R19 zeby nie było przekłamań licznika?FachurMirek pisze:Na 8.5J można założyć zarówno 255 (od 8.5 do 10J), jak i 235 (7 do 9J). W teorii niby te 4mm nie powinny zmienić wiele, ale zawsze pojawia się nieznaczna różnica w konstrukcji. Niższy profil musi mieć ten bok mocniejszy, a tym samym sztywniejszy i mniej amortyzujący nierówności. Tak jak wspomniałem, Uniroyal nawet w 255/40 powinien dużo lepiej tłumić nierówności niż na przykład Pirelli Pzero czy SportMaxx RT.
- dice111
- Moderator
- Posty: 5158
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Przecież sam se możesz sprawdzić: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
Inna sprawa, że często na kalkulatorze obliczysz sobie bardziej zbliżone rozmiary niż te, które zaleca producent (podane m.in na wlepce)
Inna sprawa, że często na kalkulatorze obliczysz sobie bardziej zbliżone rozmiary niż te, które zaleca producent (podane m.in na wlepce)
Black Cars Matters
Podziękował. Wychodzi 235/45/19.dice111 pisze:Przecież sam se możesz sprawdzić: http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/
Inna sprawa, że często na kalkulatorze obliczysz sobie bardziej zbliżone rozmiary niż te, które zaleca producent (podane m.in na wlepce)
Poczytalem różne opinie i chyba też zaopatrze sie na ten sezon w Eagle F1 i nie bede kombinował tylko zaloze taki rozmiar jaki zaleca producent 255/40/19 albo jak dokupie inne felgi to 235/50/18.dice111 pisze:Ja w tym roku kupuje właśnie Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 245/40 R19, ale do D2.
Wcześniej w D3 miałem Dunlopy SP Sport Maxx na R20 i se chwaliłem zarówno pod względem osiągów i ciszy. Tylko, że je szybko żre.
- dice111
- Moderator
- Posty: 5158
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Ja kupilem 245/40 R19, bo blizej im % do zestawu na ktorych wyjechal z fabryki czyli 245/45 R18 dla D2 (D2 z tego co wiem nie miala fabrycznie R19), ale dla D3 255/40 R19 masz prawidlowy wg wlepki.
Oponki kup sobie wzmocnione i z rantem ochronnym (sa rozne wersje, za rant doplacisz maks 50 PLN za szt), dlatego trzeba czytac dokladnie oznaczenia bo rozne sklepy sprzedaja te same gumy w roznych konfiguracjach.
Oponki kup sobie wzmocnione i z rantem ochronnym (sa rozne wersje, za rant doplacisz maks 50 PLN za szt), dlatego trzeba czytac dokladnie oznaczenia bo rozne sklepy sprzedaja te same gumy w roznych konfiguracjach.
Black Cars Matters