części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D3 08 4.2FSI ] Spalanie PB

pitak73
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 15 wrz 2013, 19:25
Lokalizacja: Wieliczka

[D3 08 4.2FSI ] Spalanie PB

Post autor: pitak73 » 13 gru 2017, 19:49

Mam pytanko, jeżdżę od 15 miesiąca D3 4,2 FSI, auto sprawne, nic nie stuka nie puka, błędów brak no ale jest małe ale. W D2 4,2 MPI PB jeżdżąc tą samą trasą co dziennie, fakt 5 km w jedną stronę, trochę mało, spalanie miałem na poziomie 17 litrów PB, nie jeździłem jak emeryt, w D3 nie mogę zejść poniżej 20 litrów PB, trasa ta sama, noga ta sama a spalanie do bani. A miało być tak pięknie, w testach FSI pali mniej niż MPI a tu kuku. Czy ktoś może mi potwierdzić czy tak ma być czy czegoś zacząć szukać w aucie, np dziury w baku (żarcik)
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 13 gru 2017, 23:13

20 to zdecydowanie za dużo. Czasem biorę firmowe RS4 B7 do pojeżdżenia i normalnie (moja normalna jazda jest raczej dynamiczna) jeżdżąc auto spala 13-15 L/100km. Dodam, że RS4 ma 420 KM, w D3 jest ich trochę mniej więc biorąc też pod uwagę większą wagę powinno tobie palić mniej więcej tyle samo <hmm>

Jaki przebieg auta? Czy coś było robione z silnikiem? Jakieś błędy? Kolektor dolotowy sprawny?

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6026
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 14 gru 2017, 01:33

Bierzesz pod uwage te same warunki, temp itp ? Teraz zima.. Mi D3 palilo ok 1,5l mniej od D2 (BFM a ABZ), czyli jakies 11,5 - 12l
Black Cars Matters

pitak73
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 15 wrz 2013, 19:25
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: pitak73 » 14 gru 2017, 09:30

Silnik sprawny, 150 tyś najechane, sprawdzone, kolektor dolotowy i zawory czyściłem, błędów nie ma a pali jak smok, wczoraj tankowałem i wyszło 21L/100, nie na kompie tylko przy przeliczaniu, więc zdecydowanie za duuuużo. Nie wiem gdzie pierwsze zaglądnąć, może przepływkę podmienić?
Przed czyszczeniem też tyle paliła <boisie>

[ Dodano: 2017-12-14, 09:30 ]
No chyba, że wtryski leją, czy można je sprawdzić bez wyciągania?
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 14 gru 2017, 09:45

Chyba za pomocą korekt długoterminowych można by je sprawdzić w VCDS.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 15 gru 2017, 01:37

Jakby wtryski laly to sondy zglaszalyby za bogata mieszanke a skoro nie zglaszaja wiec moga byc uszkodzone. Sprawdz sondy i korekty.

pitak73
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 15 wrz 2013, 19:25
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: pitak73 » 15 gru 2017, 12:45

Dzisiaj byłem na serwisowym kompie, wszystko sprawne, błędów żadnych, zrobili adaptację, system przeskanowany cały, nie było zakodowanego jakiegoś nr adaptacji, zrobione, zobaczymy jak pojeżdżę trochę. Opowiem za jakiś czas.
Było A8 D2 4,2 jest A8 D3 4,2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl