części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Wyciek płynu chłodniczego

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 07 lip 2014, 20:21

jutro jadę kupić w InterCars dzwoniłem 18zł :D dam znać czy pomoże :)

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 08 lip 2014, 12:36

No Panowie , nie pomogło . 34st powietrze na zewnątrz 4 minuty w miejscu i temp układu chłodzenia rośnie nawet do 105 st. i się gotuje nowy korek nie upuszcza czyli jeszcze za niskie ciśnienie a w momencie poluzowania korka wywala płyn w sumie oczywiste bo się gotuje, klima chodzi wiatraki również . Pomaga włączenie ogrzewania w aucie na maxa. wtedy temp. spada do 90st. Co może być przyczyną ?? Może płyn chłodniczy słabej jakości kupiłem ostatnio z 30zł 5L. teraz to już z 2 litry mam wody destylowanej w układzie bo musiałem dolać .Albo termostat słabo puszcza.

Awatar użytkownika
pioter
Moderator
Moderator
Posty: 2292
Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1998
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Piotr
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pioter » 08 lip 2014, 12:39

Visco jest na pewno dobre ?
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 08 lip 2014, 12:49

No kręci się szybko, a jak daje gazu to je słychać tzn. szum podmuchu .

DODANO 12:51 :
A jaka jest średnia temp. wrzenia płynu chłodniczego ??
No i zostaje jeszcze pompa wody , w sumie rozrząd był zmieniany 1000km temu , i jak zdiagnozować czy pompa pracuje ??
Ostatnio zmieniony 08 lip 2014, 14:17 przez chicken20091986, łącznie zmieniany 1 raz.

ernesto

Post autor: ernesto » 08 lip 2014, 14:14

chicken20091986 pisze:A jaka jest średnia temp. wrzenia płynu chłodniczego ??
No i zostaje jeszcze pompa wody , w sumie rozrząd był zmieniany 1000km temu , i jak zdiagnozować czy pompa pracuje ??
Ja bym obstawiał pompę.
Zdejmij wężyk przelewowy ze zbiorniczka wyrównawczego i zobacz jak roni na wolnych obrotach a jak na podwyższonych.
Jeśli nie będzie gonił na wolnych to sprawę masz załatwioną
Wnioskuje że :
-układ chłodzenia jest odpowietrzony
-wycieków nie ma żadnych
-wisko chodzi z tego co piszesz
-korek sprawny

Skoro płyn jest, wentylatory chodzą a gotuje to zostają dwie sprawy, brak obiegu lub termostat.

Zobacz czy jest obieg przez chłodnicę. Znaczy się jeśli odpalisz auto i po czasie chłodnica zrobi się ciepła to znaczy że termostat pracuje. Jeśli nie to mógł się przyciąć i dlatego Ci gotuje płyn. Ponieważ płyn jest uwięziony w małym obiegu.

Sprawdź te dwie rzeczy

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 08 lip 2014, 15:22

powiem tak , zaraz poszukam jak dokładnie odpowietrzyć układ bo w sumie tylko te koreczki luzowałem z jednego leciał płyn a z drugiego po dodaniu gazu się pojawiał. podczas pracy silnika chodzi went. klimy i na jej wysokości chłodnica ciepła a po stronie wisko gorąca . Coś mi się wydaje że termostat jest uchylony lecz nie wystarczająco bo jak by był całkiem zamknięty to auto by się gotowało bardzo szybko . Ale jeszcze sprawdzę te odpowietrzenie .

kamson025
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 10
Rejestracja: 27 kwie 2014, 11:16
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: kamson025 » 10 lip 2014, 09:20

Ja jak miałem problem z termostatem to chwila sie nagrzal i gotowalo płyn w zbiorniku cały czas.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 10 lip 2014, 22:54

no tak tylko że awaria termostatu nie koniecznie objawia się całkowitym zamknięciem lub całkowitym otwarciem , czyli nie dogrzanie silnika lub gotowanie się płynu . Może być zacięty w pewnym momencie co powoduje trochę dłuższe grzanie auta ( nie do zaobserwowania ) lub w korku ewentualnie postoju na odpalonym silniku i temp w słońcu 37st. nie wystarczający przepływ płynu przez chłodnicę i brak możliwości szybkiego wychłodzenia przez wentylatory co powoduje zagotowanie . jutro wywale termostat i sprawdze go we wrzątku.

ernesto

Post autor: ernesto » 10 lip 2014, 22:58

chicken20091986 pisze:no tak tylko że awaria termostatu nie koniecznie objawia się całkowitym zamknięciem
Uwierz mi miałem takie przypadki. Osobiście na własnej skórze się nawet o tym przekonałem.

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 10 lip 2014, 23:33

chicken20091986 pisze:powiem tak , zaraz poszukam jak dokładnie odpowietrzyć układ bo w sumie tylko te koreczki luzowałem z jednego leciał płyn a z drugiego po dodaniu gazu się pojawiał.
No z drugiego tak samo powinien leciec płyn jak z tego pierwszego koreczka czyli słabe ciśnienie w układzie - ja bym obstawiał w twoim przypadu termostat.

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 11 lip 2014, 18:43

Termostat wymontowany , gotuje wodę w garnku i jak zaczyna bomblować woda na dnie garnka to rozpoczyna się otwieranie . Czyli problem leży gdzieś indziej , montuje termostat zalewam nowy płyn , i odpowietrzam dokładnie.


Odpaliłem chodził 15min , po ok 10 min temp. 90st na zegarze a termostat zamknięty . Węże gorące a od termostatu ciepły. Czy on czasami za późno się nie otwiera?? Chłodnica zimna po ok 20 min zaczyna robić się ciepła.

ernesto

Post autor: ernesto » 12 lip 2014, 00:20

Hubert a sprawdzałeś obieg płynu ? Teraz pytanie po tych 20 min czy dół chłodnicy jest gorący ?
Jak sprawa stoi z pompą wody?

Termostat ma za zadanie:
zimny jestem zamknięty
otrzymuje 90 stopni jest miodzio
Otrzymuje 90 z haczykiem muszę się otworzyć by ze studzić silnik
Idzie pełny obieg przez chłodnicę która jest studzona visko
Temperatura spadła więc się zamykam

I tak cały czas by utrzymywać temperaturę 90 stopni.

Pozostaje jeszcze obieg płynu. Czy pompa goni płyn wystarczająco szybko by motor mógł się wystudzić
Jeśli nie będzie obiegu płynu to on nie będzie się mieszał, inaczej mówiąc nie będzie wymiany gorącego płynu z małego obiegu z chłodnicą.
Skoro wyeliminowaliśmy termostat zostaje jeszcze
- pompa
- coś blokuje przepływ płynu ( ciało obce w organizmie )
- bolesne ale może coś z kompresją :/

chicken20091986
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 658
Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: chicken20091986 » 12 lip 2014, 09:11

Dzisiaj to wszystko sprawdzę . A można jeszcze wziąć pod uwagę czujnik temp. od wiatraka klimy , on ma 2 biegi i np. jak chodzi na 1 biegu gdy wychładza gorącom chłodnice bo wisko nie wyrabia to może czasami nie włącza 2 biegu gdy już jest za gorąco i się gotuje . Temperatury na zewnątrz spadły tak że teraz nie sprawdzę .

ernesto

Post autor: ernesto » 12 lip 2014, 09:42

Parę tygodni temu jechałem na zlot z Tomim i był żar straszny, staliśmy może z 45 min w korku. Ja bez klimy wtedy. Czyli wiatrak od klimy nie pracował, samo wisko.
Temperatura na zegarze dochodziła do prawie 100 stopni ale nie gotowało nic. Troszkę potrzymałem silnik na wyższych obrotach by wisko szybciej chodziło temperatura spadała do roboczej

Truten
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 51
Rejestracja: 29 kwie 2017, 18:36
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Truten » 29 sie 2018, 00:13

Odgrzeję starego kotleta, w jednym z moich A8 mam następujący problem. Na ciepłym silniku wywala płyn chłodniczy, w oleju nie ma zupy, płyn chłodniczy też czysty. Na zimno nie zaobserwowałem tego objawu. Wiskoza ok - działa, chłodnica gorąca. Jak odkręci się korek od zbiorniczka na gorącym silniku słychać "bulbulbul" za dużo nie mogę odkręcić bo płyn zaczyna się gwałtownie podnosić a oparzenia mi raczej niepotrzebne. Czasem przejadę sporo km bez problemu a czasem ledwo się nagrzeje to pod autem pojawia się kałuża. Może coś poradzicie bo już kończą mi się pomysły powoli.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl