![]() |
![]() |
![]() |
[D2 94 4.2PB ] Wentylator klimatyzacji
[D2 94 4.2PB ] Wentylator klimatyzacji
Witam.
Mam taki problem ze nie działa mi wiatrak klimy choć go sprawdziłem na krótko, to sam wiatrak sie kręci. Jak włączę klimę to się nie kreci i rośnie mi temperatura silnika jak stoję w korku.
Mam taki problem ze nie działa mi wiatrak klimy choć go sprawdziłem na krótko, to sam wiatrak sie kręci. Jak włączę klimę to się nie kreci i rośnie mi temperatura silnika jak stoję w korku.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2015, 03:44 przez Misio2310, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Mam dokładnie ten sam problem co kolega wyżej. Z tego co wyczytałem wentylator powinien sie włączyć w momecie uruchomienia klimy(ECON), a u mnie sie nie włącza.
Bezpieczniki ok(sprawdzone według rozpiski,to te na żóltej listwie). Vag nie pokazuje błędów. Moze sie spalił?
Chciałem sprawdzic go na krótko ale widze ze przewód idzie gdzieś na dół. Gdzie znajduje sie wtyczka. czy idzie dojśc do niej bez kanału?
Czytałem że jest jeszcze niby jakis przekaźnik od wiatraka klimy-gdzie on się znajduje?
Z góry dzieki za pomoc
Bezpieczniki ok(sprawdzone według rozpiski,to te na żóltej listwie). Vag nie pokazuje błędów. Moze sie spalił?

Czytałem że jest jeszcze niby jakis przekaźnik od wiatraka klimy-gdzie on się znajduje?
Z góry dzieki za pomoc
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Z kanału dojdziesz do płytki rezystorów od tego wiatraka
"Nigdy do niczego się nie przyznawaj, złapią cię pijanego w samochodzie, to mów, że nie piłeś, znajdą ci dolary w kieszeni, to mów, że to pożyczone spodnie, a jak cię złapią na kradzieży za rękę, to mów, że to nie twoja ręka. Nigdy się nie przyznawaj"
-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Ja właśnie dziś się za to zabrałem. Rezystory są dokładnie tuż za lewym nadkolem. Ja tylko podnioslem jedna strone poluzowalem dwie plastikowe złączki od pokrywy od spodu oraz jedną plastikowa nakrętke od nadkola. Odchyliłem i dostęp do blaszki z rezystorami bezproblemowy.
Dodam że ja jeszcze nie wiem w jakim ona jest stanie bo zacząłem od podłączenia wentylatora na krótko. Okazało się że nie chodzi. Chyba że źle sprawdzałem. No ale tradycyjnie. + i - z akumulatora do wtyczki od wiatraka która się znajduje zaraz przy płytce(okrągła, beżowa chyba)
Dodam że ja jeszcze nie wiem w jakim ona jest stanie bo zacząłem od podłączenia wentylatora na krótko. Okazało się że nie chodzi. Chyba że źle sprawdzałem. No ale tradycyjnie. + i - z akumulatora do wtyczki od wiatraka która się znajduje zaraz przy płytce(okrągła, beżowa chyba)
Kolego prosiłbym o zdjęcia poglądowe bo mówisz za lewym nadkolem. Dobrze pisać ale lepiej widzieć
Tyle co znalazłem to taką blachę przykręconą do podłużnicy. Są podajże w niej 4 śruby ale tylko kable idą do trzech. Coś tam jest korozji ale nie na tyle żeby prąd nie przepływał. Patrząc po kablu od wentylatora idzie właśnie do tej blaszki, masa do karoserii. Na krótko nie sprawdzałem lekko się kręci nie ma luzów.

Acha czyli dobrze trafiłem. Więc muszę je odkręcić i przeczyścić. Przy okazji sprawdzę na krótko wentylator. Jak zadziała to znaczy, że bezpiecznik. Tylko nie wiem gdzie się znajduje.
Przy rezystorze mam taką wtyczkę 4 pinową która jest odpięta. Nie wiem do czego ona jest. Druga zielona jedno pinowa jest połączona ze sprężarką.
Sprężarka sprawdzona Vagiem uruchamia sprzęgieł-ko. Silnik dostaje obciążenia. Ale dlaczego klima sama od siebie jej nie uruchamia.
Przy rezystorze mam taką wtyczkę 4 pinową która jest odpięta. Nie wiem do czego ona jest. Druga zielona jedno pinowa jest połączona ze sprężarką.
Sprężarka sprawdzona Vagiem uruchamia sprzęgieł-ko. Silnik dostaje obciążenia. Ale dlaczego klima sama od siebie jej nie uruchamia.