[D2 97 4.2PB/LPG ] Ciepły silnik i zimne powietrze - tylko
- Lukasz4441
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
- Lokalizacja: Radom
[D2 97 4.2PB/LPG ] Ciepły silnik i zimne powietrze - tylko
Witam. Mam nietypowy problem, podczas jazdy po mieście wszystko jest w jak najlepszym porządku, ustawiam auto 23stopnie i mam cieplutko. Natomiast w trasie przy 100km/h, silnik cały czas 90stopni a robi się coraz chłodniej, stanę gdzieś na 2 minuty np. czerwone światło i odrazu robi się cieplej. Dzisiaj przez chwilę jechałem 180km/h i zrobiło się naprawdę zimno. Próbowałem także w trasie uruchamiać webasto, lecz nic to nie dało.
Niedrożną nagrzewnicę raczej można wykluczyć - w mieście grzeje
W samochodzie jest instalacja gazowa, która nie wiem czy jest dobrze wpięta - ale czy to może mieć jakiś związek z szybkością?
Na włączonym zapłonie ustawiłem nawiew na 0 kresek i na podszybiu słychać jakby pracę pompki, po za tym gdyby pompka nie działała to spadała by temperatura silnika, a tak nie jest
Jedyne co mi przychodzi na myśl to że jakaś klapa się nie zamyka i zimne powietrze pcha się pod wpływem pędu do środka mieszając się z ciepłym pow. z nagrzewnicy i powstaje taki efekt...
Proszę o porady.
Niedrożną nagrzewnicę raczej można wykluczyć - w mieście grzeje
W samochodzie jest instalacja gazowa, która nie wiem czy jest dobrze wpięta - ale czy to może mieć jakiś związek z szybkością?
Na włączonym zapłonie ustawiłem nawiew na 0 kresek i na podszybiu słychać jakby pracę pompki, po za tym gdyby pompka nie działała to spadała by temperatura silnika, a tak nie jest
Jedyne co mi przychodzi na myśl to że jakaś klapa się nie zamyka i zimne powietrze pcha się pod wpływem pędu do środka mieszając się z ciepłym pow. z nagrzewnicy i powstaje taki efekt...
Proszę o porady.
- Lukasz4441
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
- Lokalizacja: Radom
- Lukasz4441
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
- Lokalizacja: Radom
Witam wszystkich, wreszcie dzisiaj będę spał spokojnie bo po części - w 90% uporałem się z problemem. Dzwoniłem do kilku fachowców no i chcieli mi wymienić poczynając od termostatu poprzez pompę wody, pompkę na podszybiu, uszczelkę pod głowicą, płukanie nagrzewnicy itp. Przedtem tłumaczyłem że SILNIK TRZYMA 90 STOPNI i wszystko to co w pierwszym poście.
Zrobiłem dzisiaj ok. 500km i moje spostrzeżenia się potwierdziły, wraz ze wzrostem prędkości w samochodzie robi się coraz zimniej. Nawiew ustawiony mam na AUTO a temperaturę swoją i pasażera na HI. Jeżdżąc po mieście komputer ustawiał mi siłę dmuchawy na ok 4-6 kresek, ale jak wyjechałem na trasę - 60+km/h odrazu siła nawiewu spadała na minimum czyli jedna kreska i w aucie istna lodówka. Komputer oczywiście świadomie zmniejszał siłę, bo jak czujnik temperatury w nagrzewnicy widział że w tym całym pudełku jest - 17 stopni to po co ma mi wiać do środka takim powietrzem skoro na HI jest ustawione.
Sprawdziłem parownik - gorący, dwa węże na podszybiu do nagrzewnicy - gorące, więc wtedy wywnioskowałem że nie ma innej opcji jak do całego tego pudełka nagrzewnicy pod wpływem pędu powietrza wpada zimne powietrze z dworu - czyli klapa (lub klapy bo nie wiem czy są dwie), która kieruje powietrze przez chłodniczkę do nagrzewnicy lub bezpośrednio omijając chłodniczkę jest otwarta. Sterują nią (lub nimi) + i - którymi się ustawia temperaturę. Zacząłem majstrować nimi od LOW do HI i odwrotnie i zauważyłem że na pograniczu 19 i 20 stopni słychać ciche buczenie ale bardzo krótkie - cała operacja oczywiście na zapłonie i siła nawiewu na min. Zacząłem się bawić od 19 do 20 i spowrotem, buczenie było coraz dłuższe aż klapa się rozruszała i od 19 do 19.5 stopnia słychać już wyraźne jakby pół domknięcia klapy, a od 19.5 do 20 stopni kolejne pół dokmnięcia. Potem ustawiłem na HI, przejachałem się 2 km trasą i w samochodzie cieplutko
Teraz pytania:
1. Jeżeli na w pełni rozgrzanym silniku ustawicie temperaturę na HI i włączycie AUTO to siła nawiewu jest na maxa ??? - u mnie nie, brakuje może 3 kresek do max.
2. Czy klapa o której pisałem u was też jest słyszalna tylko od 19 do 19.5 oraz od 19.5 do 20 stopni?? Czy może jak zmieniacie z 20 na 21 to też ją słychać??? A może zależne jest to od temperatury wewnątrz nagrzewnicy??? <niewiem>
Zrobiłem dzisiaj ok. 500km i moje spostrzeżenia się potwierdziły, wraz ze wzrostem prędkości w samochodzie robi się coraz zimniej. Nawiew ustawiony mam na AUTO a temperaturę swoją i pasażera na HI. Jeżdżąc po mieście komputer ustawiał mi siłę dmuchawy na ok 4-6 kresek, ale jak wyjechałem na trasę - 60+km/h odrazu siła nawiewu spadała na minimum czyli jedna kreska i w aucie istna lodówka. Komputer oczywiście świadomie zmniejszał siłę, bo jak czujnik temperatury w nagrzewnicy widział że w tym całym pudełku jest - 17 stopni to po co ma mi wiać do środka takim powietrzem skoro na HI jest ustawione.
Sprawdziłem parownik - gorący, dwa węże na podszybiu do nagrzewnicy - gorące, więc wtedy wywnioskowałem że nie ma innej opcji jak do całego tego pudełka nagrzewnicy pod wpływem pędu powietrza wpada zimne powietrze z dworu - czyli klapa (lub klapy bo nie wiem czy są dwie), która kieruje powietrze przez chłodniczkę do nagrzewnicy lub bezpośrednio omijając chłodniczkę jest otwarta. Sterują nią (lub nimi) + i - którymi się ustawia temperaturę. Zacząłem majstrować nimi od LOW do HI i odwrotnie i zauważyłem że na pograniczu 19 i 20 stopni słychać ciche buczenie ale bardzo krótkie - cała operacja oczywiście na zapłonie i siła nawiewu na min. Zacząłem się bawić od 19 do 20 i spowrotem, buczenie było coraz dłuższe aż klapa się rozruszała i od 19 do 19.5 stopnia słychać już wyraźne jakby pół domknięcia klapy, a od 19.5 do 20 stopni kolejne pół dokmnięcia. Potem ustawiłem na HI, przejachałem się 2 km trasą i w samochodzie cieplutko
Teraz pytania:
1. Jeżeli na w pełni rozgrzanym silniku ustawicie temperaturę na HI i włączycie AUTO to siła nawiewu jest na maxa ??? - u mnie nie, brakuje może 3 kresek do max.
2. Czy klapa o której pisałem u was też jest słyszalna tylko od 19 do 19.5 oraz od 19.5 do 20 stopni?? Czy może jak zmieniacie z 20 na 21 to też ją słychać??? A może zależne jest to od temperatury wewnątrz nagrzewnicy??? <niewiem>
- Lukasz4441
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
- Lokalizacja: Radom
U mnie podejrzewam, że gaziarze zamienili. Ja sam to zauważyłem dopiero na drugą zimę po kupnie samochodu, jak przejechałem się ekpresówką przy -10°C. A w międzyczasie węży nikt nie dotykał
No właśnie, czyli kupiłeś jak już było ciepło i tego nie odczuwałeś. Ja swoją kupiłem w marcu, jak już temperatury były dodatnie i też przez długi czas nie zauważyłem, że coś jest nie tak.Lukasz4441 pisze:Ps. Mam go pół roku, ale poprzedni właściciel mówił że nie było rewelacji z ogrzewaniem.
Four rings to rule them all
- Lukasz4441
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
- Lokalizacja: Radom
Ad. 1 Mam tak samo.Lukasz4441 pisze:Teraz pytania:
1. Jeżeli na w pełni rozgrzanym silniku ustawicie temperaturę na HI i włączycie AUTO to siła nawiewu jest na maxa ??? - u mnie nie, brakuje może 3 kresek do max.
2. Czy klapa o której pisałem u was też jest słyszalna tylko od 19 do 19.5 oraz od 19.5 do 20 stopni?? Czy może jak zmieniacie z 20 na 21 to też ją słychać??? A może zależne jest to od temperatury wewnątrz nagrzewnicy??? <niewiem>
Ad. 2 Nigdy na to uwagi nie zwracałem, ale raczej to normalne, że klapa mieszająca ciepłe powietrze z zimnym się przestawia jak manipulujesz temperaturą. Przy najbliższej przejażdżce A8 to sprawdzę
Four rings to rule them all
- Lukasz4441
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
- Lokalizacja: Radom
Czyli jest niby ok. Kolejne pytanie:
Jak mamy ustawione na AUTO i HI + HI czyli siła nawiewu prawie na maxa - bez 3ech kresek, to ten podmuch jest u was odczuwalny??? U mnie słychać że dmuchawa pracuje dość szybko ale nie wieje za bogato z kratek - trzeba rękę przyłożyć żeby poczuć ciepłe powietrze. Dopiero jak włączę manualnie czyli plusem na maxa nawiew, zamknę górę i dół i zaznaczę na czerwono tylko środkowe kratki to czuć trochę lepiej ten podmuch.
Napiszcie jak jest u was, może tak musi być bo A8 ma trochę tych kratek...
Wcześniej miałem BMW 7 E32, tam jak włączyłem na maxa to leciało ze wszystkich kratek aż w oczy szczypało
Jak mamy ustawione na AUTO i HI + HI czyli siła nawiewu prawie na maxa - bez 3ech kresek, to ten podmuch jest u was odczuwalny??? U mnie słychać że dmuchawa pracuje dość szybko ale nie wieje za bogato z kratek - trzeba rękę przyłożyć żeby poczuć ciepłe powietrze. Dopiero jak włączę manualnie czyli plusem na maxa nawiew, zamknę górę i dół i zaznaczę na czerwono tylko środkowe kratki to czuć trochę lepiej ten podmuch.
Napiszcie jak jest u was, może tak musi być bo A8 ma trochę tych kratek...
Wcześniej miałem BMW 7 E32, tam jak włączyłem na maxa to leciało ze wszystkich kratek aż w oczy szczypało
- Lukasz4441
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 wrz 2013, 21:59
- Lokalizacja: Radom
Może i tak... Ale dla mnie to jest za słabo. Wogóle zanim zacznie wiać na maxa (bez 3 kresek bo tak ma być) to muszę z 30min chyba jeździć, a temp. 90stopni silnik osiąga w 7-8min. Na zegarach jest 90 a na wyświetlaczu od siły nawiewu 1 kreska, po 10min druga itd. A nawet jak już później jest 7-8kresek (nawiew zawsze AUTO HI+HI) to i tak nie leci gorące powietrze tylko letnie i auto nie nagrzeje się tak żeby było gorąco w środku.
Coś mi się wydaje że wszystkiemu są winne niedrożne/zapchane nagrzewnice...
PS. A Filtry mam nowe.
Coś mi się wydaje że wszystkiemu są winne niedrożne/zapchane nagrzewnice...
PS. A Filtry mam nowe.