[D3 ALL ] Nawiew, zimne powietrze.
[D3 ALL ] Nawiew, zimne powietrze.
pomimo ze mam ustawione temp na 24-5 i wiecej stopni ciepłe powietrze leci , ale z kratek obok monitora MMI i na przednią szybe leci zimne powietrze , w menu AC jest nawiew centralny i jak nim reguluje cieplo zimno to nic sie nie dzieje , w sumie to nie wiem czy to jest od tego ?? , jak przełącze nawiew na przednia szybe to zaczyna leciec cieple powietrze ale czuc ze zimne rowniez leci , o co kamann ?? wogole czy jest gdzies do zgrania lub pobrania instrukcja tego ustrojstwa po polsku , bo ja mam tylko w germanskim wszystko ?
Ostatnio zmieniony 26 mar 2016, 08:40 przez chrisvtr, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego u mnie jest dokładnie identycznie jak u ciebie i myśle że ten typ tak ma. strasznie mnie to drażni bo musze śmigać w rękawiszczach... w aucie tej klasy mam mieć upał jeśli tego zapragne a niestety nie mam :-( czego nie moge powiedzieć o drugim autku (zwykła avensis 2002) i gry chcem mam tam jak w saunie dodam tylko że jeśli to jakaś awaria to VCDS nie pokazuje błędów. Pozdrawiam Michał
nie wiem kolego czy chodzi ci o to samo , wszystkie silniczki dzialaja , nawiewy przełacza prawidlowo , chodzi o zimne powietrze ktore leci tylko i wyłącznie a tych nawiewow obok monitora i na przednia szybe , jak juz pisałem otwierac i zamykac te nawiewy dzialają ciepłe powietrze tez leci jak zmienie z auto na gorny nawiew ale jednoczesnie czyje na dłoni ze zimne powietrze nadal leci z nawiewu na szybe , natomiast z nawiewow z kratek obok monitora MMI leci tylko i wyłącznie zimne powietrze , w setup klimatyzacji jest cos takiego jak nawiew centralny , mozna zmieniac w nim zimno na ciepło ze stopniowa regulacja ale efektów brak , lipa z tym bo na nogi z kratek bocznych na szyby leci cieplo a tu taki zonkdaro72 pisze:Prawdopodobnie silniczek klapy wyzionął ducha. Częsta przypadłość w klimatronikach. Coś powinno wyjść testach klimatyzacji.
powiedz a co z tą pierwotną kalibracja (basic settnigs) układu klap o ktorej pisales niedawno w innym temacie ?? czy ja robiles i czy pomoglo (problem z przekroczonymi wartościami wychyleń klap czy ich adaptacji przywracając je do wartości zerowych) . ???wolek pisze:Kolego u mnie jest dokładnie identycznie jak u ciebie i myśle że ten typ tak ma. strasznie mnie to drażni bo musze śmigać w rękawiszczach... w aucie tej klasy mam mieć upał jeśli tego zapragne a niestety nie mam :-( czego nie moge powiedzieć o drugim autku (zwykła avensis 2002) i gry chcem mam tam jak w saunie dodam tylko że jeśli to jakaś awaria to VCDS nie pokazuje błędów. Pozdrawiam Michał
zimno/cieplo w panelu "setup" klimatyzacji, sluzy aby jeszcze bardziej kierowca audi poczul sie komfortowo. wyjasnie w czym rzecz.
najpierw to co znamy wszyscy:
ustawiajac klimatyzacje na "auto" wskazujemy, ze to klimatronic samochodu bedzie odpowiednio dobieral temperature, sile nawiewu oraz bedzie wybieral odpowiednie kratki nawiewu, aby jak najszybciej dostosowac warunki w samochodzie do zadanej (ustawionej) temperatury.
opcja "cieplo/zimno" w panelu "setup" sluzy do dodatkowej regulacji temperatury nawiewu czterech kratek, ktore znajduja sie na desce rozdzielczej (ale nie ma nic wspolnego z nawiewem na szybe przednia).
wyobrazmy sobie, ze mamy wszystko na "auto", ale jest zima. wtedy warto "pokretlo" przesunac w kierunku "cieplo" zamiast zostawic na srodku. w efekcie troche cieplejsze powietrze bedzie podawane na te cztery kratki. odwrotnie w lecie: wtedy warto przestawic to "pokretlo" w kierunku "zimno".
jesli wszystkie silniczki kratek nawieu dzialaja bez zarzutu, moze czujnik temperatury wewnatrz samochodu nie dziala prawidlowo ?
najpierw to co znamy wszyscy:
ustawiajac klimatyzacje na "auto" wskazujemy, ze to klimatronic samochodu bedzie odpowiednio dobieral temperature, sile nawiewu oraz bedzie wybieral odpowiednie kratki nawiewu, aby jak najszybciej dostosowac warunki w samochodzie do zadanej (ustawionej) temperatury.
opcja "cieplo/zimno" w panelu "setup" sluzy do dodatkowej regulacji temperatury nawiewu czterech kratek, ktore znajduja sie na desce rozdzielczej (ale nie ma nic wspolnego z nawiewem na szybe przednia).
wyobrazmy sobie, ze mamy wszystko na "auto", ale jest zima. wtedy warto "pokretlo" przesunac w kierunku "cieplo" zamiast zostawic na srodku. w efekcie troche cieplejsze powietrze bedzie podawane na te cztery kratki. odwrotnie w lecie: wtedy warto przestawic to "pokretlo" w kierunku "zimno".
jesli wszystkie silniczki kratek nawieu dzialaja bez zarzutu, moze czujnik temperatury wewnatrz samochodu nie dziala prawidlowo ?
U mnie koledzy podobnie,
pitoli się tylko po prawej (pasażera) stronie:
jak ustawię na 28 st. to leci zimne powietrze, jak na HI, to ciepłe. Nie można wybrać pośredniej temperatury. Towarzyszy temu czasami parowanie szyb i nieprzyjemny zapach z nawiewu.
Czy ktoś może podpowiedzieć co do wymiany lub co sprawdzić najpierw ?
Pzdr
pitoli się tylko po prawej (pasażera) stronie:
jak ustawię na 28 st. to leci zimne powietrze, jak na HI, to ciepłe. Nie można wybrać pośredniej temperatury. Towarzyszy temu czasami parowanie szyb i nieprzyjemny zapach z nawiewu.
Czy ktoś może podpowiedzieć co do wymiany lub co sprawdzić najpierw ?
Pzdr
i w tym przypadku zaleca się ustawić temperaturę na około 22 stopnie i włączyć "econ"jaro_alfa pisze:Towarzyszy temu czasami parowanie szyb i nieprzyjemny zapach z nawiewu.
Przy minusowych temperaturach clima i tak nie działa tak że przynajmniej ciepłe powietrze leci z nawiewu :mrgreen: ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
Mam ten sam problem i nie potrafię sobie z nim poradzić, ma ktoś może jakiś pomysł czemu tak się dzieje z tymi nawiewami? Czy to standard, tylko u mnie jest jeszcze tak po długich diagnozach zauważyłem że jakby na szybę szły trzy nawiewy ten środkowy oraz dwa pod "siatką" która jest wokół nawiewu na szybę jeden na wysokości środka licznika oraz drugi na wysokości poduszki pasażera i z nich idzie gorące, cała ta siatka mocno się nagrzewa... Czy w każdym D3 tak jest czy tylko u mnie ?:)
- Saberek
- Forum Audi A8
- Posty: 153
- Rejestracja: 11 lut 2011, 17:05
- Lokalizacja: Lloydminster, Alberta , Kanada
Naprawił to ktoś i może powiedzieć gdzie szukać?
U mnie dmucha zimne powietrze na nogi aż można zamarznąć a reszta nawiewow dmucha ciepłym, nawet jak przełącza na sam dolny nawiew to dalej dmucha zimnym na nogi a reszta przestaje dmuchać .
Wygląda jak by były 2 nagrzewnice osobno na firmy i dolny nawiewu.
Co robić gdzie szukać i ile do rozbierania jest???
U mnie dmucha zimne powietrze na nogi aż można zamarznąć a reszta nawiewow dmucha ciepłym, nawet jak przełącza na sam dolny nawiew to dalej dmucha zimnym na nogi a reszta przestaje dmuchać .
Wygląda jak by były 2 nagrzewnice osobno na firmy i dolny nawiewu.
Co robić gdzie szukać i ile do rozbierania jest???
Robiłeś NASTAWY PODSTAWOWE klap sterujących?Saberek pisze:Naprawił to ktoś i może powiedzieć gdzie szukać?
U mnie dmucha zimne powietrze na nogi aż można zamarznąć a reszta nawiewow dmucha ciepłym, nawet jak przełącza na sam dolny nawiew to dalej dmucha zimnym na nogi a reszta przestaje dmuchać .
Wygląda jak by były 2 nagrzewnice osobno na firmy i dolny nawiewu.
Co robić gdzie szukać i ile do rozbierania jest???
-
- Super Klubowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin