cześć, proszę o pomoc.
Po wymianie termostatu pod podstawą filtra oleju prawdopodobnie zapowietrzył się układ chłodzenia. Górny wąż przy chłodznicy ciepły a dolny cały czas zimny, auto osiąga pełną temperaturę, ogrzewanie w aucie jest, po przejecaniu około 30 km nadal dolny wąż zimny i po zgaszeniu auta załącza się wentylator, poziom płynu w zbiorniczku stały już nie dolewam.
Pytanie co mam z tym zrobić, jest jakaś procedura odpowietrzania, są jakieś odpowietrzniki?
[ Dodano: 2021-12-29, 09:27 ]
Dodam jeszczę że płyn który przelewa się do zbiorniczka wyrównawczego bardzo wolno leniwie się przelewa. Ma ktoś z was możę jakiś schemat odpowietrzenia a może ma z czymś innym problem. podłączenie kompa nic nie pokazuje. błedów nie ma
[ Dodano: 2021-12-31, 15:39 ]
Przejechałem dziś około 200 km, temperatura silnika w normie 90 stopni i 85 w skrzyni biegów,
Górne węże gorące, połowa chłodnicy ciepła a dolny wąż z chłodnicy całkowicie zimny.
Pytanie:
może tak ten układ działa że przy tych zewnętrznych temperaturach, dziś 11 stopni na dworze, wystarczy krótki obieg do schłodzenia silnika i nie ma potrzeby otwarcia termostatu na długi obieg?
Czy jednak musi być otwarty?
[D4 11 3.0TDI ] Zapowietrzony układ chłodzenia
[D4 11 3.0TDI ] Zapowietrzony układ chłodzenia
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez plhpima, łącznie zmieniany 1 raz.
Piotr.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 13
- Rejestracja: 03 cze 2021, 17:50
- Lokalizacja: swiony
no właśnie to samo zauwarzylem i jeszcze to ze jak puszczę dmuchawy na maxa na gorąco i wiatrak na 12 to prawa strona zaczyna aby nie wyrabiać i leci zimne mierzyłem lewa miała 63 stopnie a prawa 36 ale jak zrobię na 4 jest cieplejsza do tego jak zamkne centralne nawiewy to leci w prawym i lewym cieple
odpowietrznik jest na wężu za zbiorniczkiem na płyn hamulcowy
odpowietrznik jest na wężu za zbiorniczkiem na płyn hamulcowy
A8 D4 3.0 TDI