części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 ALL ] wykręcenie urwanej śruby obudowy lampy

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

[D2 ALL ] wykręcenie urwanej śruby obudowy lampy

Post autor: VAGowner » 20 mar 2019, 21:08

Parę dni temu zabrałem się za demontaż i czyszczenie lampy. Przed złożeniem chciałbym rozwiązać jeden problem. Po kupnie auta okazało się, że w obydwu lampach przednich są zapieczone i ukręcone dolne śruby mocujące z dołu tylną obudowę reflektora (np. 1305 219 053 L).
Proszę kolegów z forum o podpowiedzi jak bezpiecznie i najmniej inwazyjnie wykręcić pozostałości śrub z mosiężnych tulei - na foto poniżej oznaczone DS
Obrazek

caro86wlkp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 109
Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
Lokalizacja: Konin

Post autor: caro86wlkp » 20 mar 2019, 22:10

jak nie są mocno zapieczone to możesz użyć jakiegoś oleju penetrującego przez kilka dni a później atakować wykrętakiem ale szanse na to są małe. Jakbyś miał wiertarkę stołową i ustabilizował lampę to jest szansa rozwiercić je. Jak to nie pomoże to kiedyś poradziłem sobie w ten sposób że dużą lutownicą kolbową rozgrzałem śrubę aż plastik do okoła niej zaczął topić się, kombinerkami wyciągnąłem śrubę, nową włożyłem do paleniska żeby rozgrzała się do czerwoności i włożyłem ją w miejsce starej, co ciekawe wyszło mi to za pierwszym razem i wyglądało prawie jak oryginał

Prezes-Artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 178
Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Prezes-Artek » 21 mar 2019, 07:58

Olej penatrujacy i wykrętaki do zerwanych śrub może się uda.

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 21 mar 2019, 15:03

Szczerze wątpię że pójdzie, <boisie>
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 21 mar 2019, 15:15

pb41ns pisze:Szczerze wątpię że pójdzie, <boisie>
Popieram. Miałem taką samą sytuację w puszce od ECU i musiałem wstawić nowe gwinty, bo starych za nic się nie dało odzyskać.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 20:43 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Four rings to rule them all

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 21 mar 2019, 18:49

Są takie jakby przejścia które można wkręcić zamiast tej starej tulejki

[ Dodano: 2019-03-21, 18:49 ]
Obrazek
O coś takiego
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

caro86wlkp
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 109
Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
Lokalizacja: Konin

Post autor: caro86wlkp » 21 mar 2019, 19:03

przy penetracji olejem potrzebny jest czas. ostatnio miałem podobną robótkę i po dwóch tygodniach udało się bez dodatkowych komplikacji. wg mnie jest 20% szans że się uda

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 21 mar 2019, 21:25

Podobny problem jest przy pokrywie kompa na podszybiu - tyle, że tam nie są ukręcone śruby metalowe, lecz 2 lub 3 śruby obracają się razem z tulejkami. Spróbuję to nawiercić i rozwiertakiem. Niestety przy niewielkiej średnicy śruby to raczej będzie trudno wykonalne tam są chyba M5 - testowałem to przy rozwiercaniu ukręconych śrub M6 osłony tarczy hamulcowej w zwrotnicy Audi 80: efektem złamane dwa wiertła, jeden gwintownik, udało się dopiero za trzecim podejściem, a i to nie przy pomocy wykrętaka.

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 21 mar 2019, 22:33

Szkoda zachodu. Zdejmij pokrywę razem z tymi obracającymi się tulejkami. W ich miejsce wklej nowe, takie jak na zdjęciu wyżej (hasło do google: 'mufa meblowa'). Najszybciej, najprościej i bez szarpania się ze złomem.
Four rings to rule them all

VAGowner
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 607
Rejestracja: 12 sty 2016, 21:52
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: VAGowner » 24 mar 2019, 01:46

Ponieważ nie dało rady odkręcić - tuleja została wybita razem z ukręconą śrubą.
Oryginalna tuleja ma wymiary: długość = 11 mm, średnica zewn. = 7 mm, gwint wewn. M5
Obrazek
Nie chciałem czekać na nową tuleję, zastąpiłem ją nakładką świecy zapłonowej (też z mosiądzu), o wymiarach: długość = 10 mm, średnica zewn. = 6,4 mm, gwint wewn. M4.
Obrazek
Od tyłu zabezpieczyłem przed obracaniem śrubą M4 i klejem.
Wreszcie pokrywa dolega prawidłowo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl