[D2 ALL ] wykręcenie urwanej śruby obudowy lampy
[D2 ALL ] wykręcenie urwanej śruby obudowy lampy
Parę dni temu zabrałem się za demontaż i czyszczenie lampy. Przed złożeniem chciałbym rozwiązać jeden problem. Po kupnie auta okazało się, że w obydwu lampach przednich są zapieczone i ukręcone dolne śruby mocujące z dołu tylną obudowę reflektora (np. 1305 219 053 L).
Proszę kolegów z forum o podpowiedzi jak bezpiecznie i najmniej inwazyjnie wykręcić pozostałości śrub z mosiężnych tulei - na foto poniżej oznaczone DS
Proszę kolegów z forum o podpowiedzi jak bezpiecznie i najmniej inwazyjnie wykręcić pozostałości śrub z mosiężnych tulei - na foto poniżej oznaczone DS
-
- Forum Audi A8
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
- Lokalizacja: Konin
jak nie są mocno zapieczone to możesz użyć jakiegoś oleju penetrującego przez kilka dni a później atakować wykrętakiem ale szanse na to są małe. Jakbyś miał wiertarkę stołową i ustabilizował lampę to jest szansa rozwiercić je. Jak to nie pomoże to kiedyś poradziłem sobie w ten sposób że dużą lutownicą kolbową rozgrzałem śrubę aż plastik do okoła niej zaczął topić się, kombinerkami wyciągnąłem śrubę, nową włożyłem do paleniska żeby rozgrzała się do czerwoności i włożyłem ją w miejsce starej, co ciekawe wyszło mi to za pierwszym razem i wyglądało prawie jak oryginał
-
- Forum Audi A8
- Posty: 178
- Rejestracja: 02 kwie 2017, 16:13
- Lokalizacja: Sosnowiec
Popieram. Miałem taką samą sytuację w puszce od ECU i musiałem wstawić nowe gwinty, bo starych za nic się nie dało odzyskać.pb41ns pisze:Szczerze wątpię że pójdzie,
Ostatnio zmieniony 21 mar 2019, 20:43 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Four rings to rule them all
-
- Forum Audi A8
- Posty: 109
- Rejestracja: 01 paź 2012, 21:29
- Lokalizacja: Konin
Podobny problem jest przy pokrywie kompa na podszybiu - tyle, że tam nie są ukręcone śruby metalowe, lecz 2 lub 3 śruby obracają się razem z tulejkami. Spróbuję to nawiercić i rozwiertakiem. Niestety przy niewielkiej średnicy śruby to raczej będzie trudno wykonalne tam są chyba M5 - testowałem to przy rozwiercaniu ukręconych śrub M6 osłony tarczy hamulcowej w zwrotnicy Audi 80: efektem złamane dwa wiertła, jeden gwintownik, udało się dopiero za trzecim podejściem, a i to nie przy pomocy wykrętaka.
Ponieważ nie dało rady odkręcić - tuleja została wybita razem z ukręconą śrubą.
Oryginalna tuleja ma wymiary: długość = 11 mm, średnica zewn. = 7 mm, gwint wewn. M5
Nie chciałem czekać na nową tuleję, zastąpiłem ją nakładką świecy zapłonowej (też z mosiądzu), o wymiarach: długość = 10 mm, średnica zewn. = 6,4 mm, gwint wewn. M4.
Od tyłu zabezpieczyłem przed obracaniem śrubą M4 i klejem.
Wreszcie pokrywa dolega prawidłowo.
Oryginalna tuleja ma wymiary: długość = 11 mm, średnica zewn. = 7 mm, gwint wewn. M5
Nie chciałem czekać na nową tuleję, zastąpiłem ją nakładką świecy zapłonowej (też z mosiądzu), o wymiarach: długość = 10 mm, średnica zewn. = 6,4 mm, gwint wewn. M4.
Od tyłu zabezpieczyłem przed obracaniem śrubą M4 i klejem.
Wreszcie pokrywa dolega prawidłowo.