części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 ALL ] Osłona wiatrowa szyberdachu

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

[D3 ALL ] Osłona wiatrowa szyberdachu

Post autor: drago_o » 04 kwie 2019, 20:47

Witam,

Problem mam. Moja przekładania odpowiadająca za ograniczenie wysunięcia się osłony wiatrowej po montażu silnika się blokuje.

-Ramię chodzi luźno
-Zębatki w środku też mogę swobodnie kręcić
-Silnik chodzi w miarę lekko(mam dwa)
-Po złożeniu w całość ramię się usztywnia(możliwe, że przez przełożenie, ciężko powiedzieć)
-Po podłączeniu silnika gdy próbuje kręcić to wyraźnie słychać, że stoi wszystko w środku a jakiś tryb przeskakuje.

Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 04 kwie 2019, 22:20

usztywnia się przez przełożenie

trzeszczenie wydaje z siebie przekładnia a nie motor

pod obciazeniem moze przeskakiwac - czego na luzie nie wykryjesz

nawal sporo smaru w dziure i krec ramieniem wiele razy w te i wewte żeby się dobrze ułożyło
jak nie to z inną przekładnią spróbuj.... a tak w ogóle to można to cholerstwo odłączyć
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 05 kwie 2019, 06:10

maciu pisze:trzeszczenie wydaje z siebie przekładnia a nie motor

pod obciazeniem moze przeskakiwac - czego na luzie nie wykryjesz
W tym wypadku to nie jest trzeszczenie samo z siebie ale dźwięk przeskakiwania trybów a ramię stoi dęba. Wrażenie jakby zazębił się z dwoma zębatkami na raz.
maciu pisze:nawal sporo smaru w dziure i krec ramieniem wiele razy w te i wewte żeby się dobrze ułożyło
jak nie to z inną przekładnią spróbuj....
Przekładni a chodzi delikatnie, zamówiłem sobie inną przekładnie na próbę.
maciu pisze:a tak w ogóle to można to cholerstwo odłączyć
Niby można ale... Po odłączeniu osłona leci na full do góry za każdym razem przez co powietrze dmucha pod nią. Aczkolwiek na wszystko jest sposób :P Jak to mówią nie "nie dziaduj zwiąż na druta". Unieruchamiając te dwa ograniczniki w konkretnej pozycji można by na sztywno określić maksymalne wysunięcie osłony :) Tymczasowo też będę coś takiego robił aż przyjdzie druga przekładnia. Mogę zrobić foto :D Do schowania silnik nie jest potrzebny bo chowa go zamykający się dach. Jak się okazuje przewidziało to Audi. Dokładnie w momencie gdy dach zwalnia przy zamykaniu na koniec to sunie po osłonie, która się chowa.
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 05 kwie 2019, 18:52

moja odłączona od silniczka też chodziła delikatnie... ale pod obciążeniem
pojawiały się juz efekty w postaci dziwnych dźwięków... jedno nasmarowanie
tego nie zlikwidowało musiałem nawalić sporo i wiele razy ruszać w te i wewte

w końcu się uciszyła na tyle żeby dało się ją założyć
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 10 kwie 2019, 09:33

No tak, tylko to nie takie dźwięki jak przy głośnej pracy. Ewidentnie słychać jak zeby przeskakują i trzaskają :P Dzisiaj zamówiona przekładnia z silnikiem :)

[ Dodano: 2019-04-10, 09:33 ]
Oki więc tak...

Jeśli chodzi o przekładnię to jest do wywalenia. Wyrobiły się zęby i zaczęły przeskakiwać. Na starym silniczku widać jak zjechane są zęby (zaokrąglone) a na trybach brakuje części zębów w miejscu styku z zębatką na silniku.

Czyli podkładanie czegokolwiek pod silniczek ucisza jego pracę, gdy zaczyna wydawać głośne dźwięki, ale niestety mocno wpływa na żywotność plastikowych trybów przekładni.

Co do usztywnienia się ramienia po założeniu silnika to jest to rzeczywiście efekt przełożenia jakie występuje na trybach i na drugiej sprawnej przekładni jest identycznie.

Dla potomnych, którzy wymieniać będą przekładnie (bo tym co głośno chodził i podłożyli coś na pewno się to wkrótce przyda) to istotny jest moment założenia silniczka do osłony. Czyli zablokowania mechanizmu, bo jak pisałem ramię sterujące osłoną usztywnia się po przyłożeniu silniczka. Należy zamontować w pozycji wychylenia ramienia przekładni 90st w dół od położenia minimum :) Jest to o tyle istotne, że będzie to od tej pory pozycja max wychylenia osłony a da się, niestety, ustawić dalej co powoduje dostawanie się wiatru pod osłoną. A dodatkowo jak zamontujemy w zbyt małym wychyleniu to po uruchomieniu zapłonu zaraz po zamontowaniu silnika wykona on proces schowania osłony. Za mało ustawiony kąt spowoduje zaparcie się ramienia o opór pozycji minimum i przeskoczenie zębów w tej przekładni, które jak pisałem są plastikowe. Istnieje ryzyko natychmiastowego uszkodzenia sprawnej nowo założonej przekładni :)
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3523
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 11 kwie 2019, 22:08

skokmplikowane ;) na pocieszenie dodam że z powodu awarii samej osłony
jeżdżę ze zdemontowaną... w mieście różnicy nie widzę <jezyk2>
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

Awatar użytkownika
drago_o
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 8087
Rejestracja: 17 gru 2013, 10:40
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: drago_o » 11 kwie 2019, 22:27

maciu pisze:na pocieszenie dodam że z powodu awarii samej osłony
jeżdżę ze zdemontowaną
Można jeździć ze zdemontowanym samym silniczkiem. Ona i tak w końcowej fazie jest mechanicznie zamykana tylko po otwarciu będzie się od razu max wysuwać :P
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG

witekand
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2019, 18:26
Lokalizacja: Łódź

Post autor: witekand » 24 maja 2019, 14:44

A gdzie szukać tego silnika od dachu? też coś u mnie zaczyna hałasować i chce zerknąć co i jak?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl