części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[inne] [D2 99 ] Pytanko o silniku ARL 1.9TDI

badeqq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 27 mar 2017, 19:24
Lokalizacja: Głogów

[inne] [D2 99 ] Pytanko o silniku ARL 1.9TDI

Post autor: badeqq » 28 mar 2017, 20:59

Witam, może ktoś ogarnia ARL bo dzisiaj jestem jego właścicielem i mam taki problem. Autko jest słabe z tego co mówił mi poprzedni właściciel wymienił gruchę od turbo bo włączał się tryb awaryjny i zawór N75 bo tak stwierdzili jego mechanik. Po wymianie było okej ale dalej słaby a mianowicie nie ciągnie od dołu dopiero koło 2600obr ale i tak słabo na 3,4 i 5 jakby troche lepiej. To jest niby 150KM więc powinien się z miejsca zbierać jak poryty a on jakby miał ze 100 kucyków. Podłączyłem kompa i były błędy typu czujnik doładowania i inne pierdoły które wykasowałem bez problemów i nie wróciły. Turbo pokazuje nawet 1.5 bar więc chyba jest ok a z tego co mi wiadomo to nawet za dużo. Miał ktoś taki problem i wie ktoś może jak najlepiej podejść do tego i od czego zacząć.?

[ Dodano: 2017-03-28, 20:59 ]
Dodam że silnik pracuje równiutko i cichutko. <faktycznie>
Ostatnio zmieniony 29 mar 2017, 00:12 przez badeqq, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 28 mar 2017, 21:18

Sprawdź szczelność całego dolotu.

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 29 mar 2017, 07:40

Zobacz jak rusza się sztanga gruszka-turbina. Jeśli ciężko chodzi to zmienna geometria na turbinie nie pracuje jak powinna i turbina do czyszczenia.

badeqq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 27 mar 2017, 19:24
Lokalizacja: Głogów

Post autor: badeqq » 02 kwie 2017, 16:28

Narazie wszystko wskazuje na zapchany katalizator sprawdze to w tygodniu i sie odezwe.

Awatar użytkownika
uzlik
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 259
Rejestracja: 19 sty 2015, 00:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: uzlik » 02 kwie 2017, 19:32

Jeżeli kat zapchany, to wyciąć wkład katalityczny, bo będzie dostawał przeładowania na turbinie. Efekt taki, że samochód rozpędza się do pewnego momentu i nagle spadek mocy. Jakby z 50 koni ubyło.

badeqq
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 6
Rejestracja: 27 mar 2017, 19:24
Lokalizacja: Głogów

Post autor: badeqq » 05 kwie 2017, 15:12

Zaślepie EGR bo dziwne jest to że auto jest słabe jak na 150km. Sprawdziłem szczelność doładowania i jest ok widać na łączeniach troszkę oliwy ale nie ma jakiś głośnych syków i przedmuchów. Auto nie kopci nic a nic. Poprzedni właściciel wymieniał gruche i zawór N75 zobacze co z podciśnieniami. Auto ciągnie ale to nie to na 1 biegu od 2600obr na 2 od 2500obr a 3,4,5,6 kolo 2000obr czuc jak zaczyna .Narazie nie mam czasu szukac. W niedziele wpadnie moj koleszka który ogarnia mapki i zobacze co komp mu powie może mapka coś da HMM . Dzwonolem do gościa co robi turbo i powiedział mi żeby nie ruszac turbiny, najpierw sprawdzić egr (może sie nie domyka jak trzeba) a następnie wszystkie podciśnienia.

carbonek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 131
Rejestracja: 22 gru 2013, 23:37
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: carbonek » 16 maja 2017, 10:22

99% to wina EGR

Miałem takie same objawy w 1.9 TDi AVF.

Po programie na 160km auto jechało jak dzikie. Po miesiącu jakby połowe mocy straciło. Zaslepiony EGR (mocno się pocił swoją drogą) i nowe życie.

Przeglądnij też dolot. Najczęściej połączenie IC.

pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl