![]() |
![]() |
![]() |
[inne] Złapała obroty i zgasła wywaliło płyn
[inne] Złapała obroty i zgasła wywaliło płyn
Z góry przepraszam że piszę tutaj o A6, i proszę o nie wyrzucanie tego TEMATU do kosza. A8 też wychodziły z silnikiem 3.0TDi dlatego szukam tutaj wśród klubowiczów porady.
Witam , mam problem , a dokładnie chodzi o Audi A6, znajomy jechał nią , silnik wszedł na 5000obr. zadymił po czym zgasł , po otwarciu maski widać że nie ma płynu w zbiorniczku od płynu chłodniczego, oraz widać że płyn wydmuchuje z przodu po lewej stronie spod głowicy, widać też dziwny otworek taki spod którego wydobywa się płyn. Przy próbie odpalenia w silniku coś syczy (jakby kompresja uciekała z cylindrów). Co mogło się ewentualnie stać ? Ma ktoś jakieś sugestie, lub ktoś się spotkał z czyms takim. Moim zdaniem rozleciała się turbina i dostał samozapłonu gdy pociągną olej auto weszło na obroty i coś uszkodziło, może ktoś ma inny pomysł ? Zabieram się jutro za rozbieranie i sprawdzanie tego. Olej w silniku jest. nie ma tylko płynu , który wydmuchuje z lewej strony miedzy głowicą a blokiem.
Proszę o jakieś pomysły może ktoś spotkał się z czymś takim.
[ Dodano: 2011-02-03, 21:40 ]
sorki w temacie miało być AUDI A6 C6 !!!!
Witam , mam problem , a dokładnie chodzi o Audi A6, znajomy jechał nią , silnik wszedł na 5000obr. zadymił po czym zgasł , po otwarciu maski widać że nie ma płynu w zbiorniczku od płynu chłodniczego, oraz widać że płyn wydmuchuje z przodu po lewej stronie spod głowicy, widać też dziwny otworek taki spod którego wydobywa się płyn. Przy próbie odpalenia w silniku coś syczy (jakby kompresja uciekała z cylindrów). Co mogło się ewentualnie stać ? Ma ktoś jakieś sugestie, lub ktoś się spotkał z czyms takim. Moim zdaniem rozleciała się turbina i dostał samozapłonu gdy pociągną olej auto weszło na obroty i coś uszkodziło, może ktoś ma inny pomysł ? Zabieram się jutro za rozbieranie i sprawdzanie tego. Olej w silniku jest. nie ma tylko płynu , który wydmuchuje z lewej strony miedzy głowicą a blokiem.
Proszę o jakieś pomysły może ktoś spotkał się z czymś takim.
[ Dodano: 2011-02-03, 21:40 ]
sorki w temacie miało być AUDI A6 C6 !!!!
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Klimass1, łącznie zmieniany 3 razy.
najprawdopodobniej pękłą głowica lub wydmuchało tobie uszczelkę z pod głowicy , albo 1 i drugie :mrgreen:
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

no i tak jak mazur6662, i ja piszemy na 99% głowica albo uszczelka . Dolej płynu zdejmij osłonę plastikową silnika , odpal silnik i jak się rozgrzeje to szukaj skąd leci płyn lub woda , zależy co tam wlejesz . Stań na betonie to będziesz widział z której strony leci jak nie masz pokrywy pod silnikiem .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Chyba żeś na głowę upadł z tym odpalaniem silnika bo jeśli płyn dostał się na cylinder, a silnik załapie na pozostałych to możesz mieć już po silniku. W ten sposób możesz wygiąć korbowody lub pęknie wał korbowy, a wtedy to silnik tylko na złom.mdamian pisze:Dolej płynu zdejmij osłonę plastikową silnika , odpal silnik
Dążenie do doskonałości.
daro72, jeżeli wydmuchuje mu płyn poza głowicę a nie na cylindry to teoretycznie nic się nie stanie , Klimass1, niech kolega sprawdzi czy nie przybyło tobie czasem oleju w Silniku .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Dodatek plynu w cylindrach nie spowoduje samoistnego wejscia na obroty. Zreszta nawet gdyby to zassie jeden cylinder i nie rozbuja reszty. Co innego turbina, jeli puscilo uszczelnienie to zassal mgle olejwa w kolektor dolotowy i dalej na wszystkie cylindry - no i efektem sa obroty na czerwonym polu. Jesli chodzil tak dosc dlugo to mogl sie przegrzac i uszkodzic uszczelke albo glowice.
Wyklucz usterke elektroniczna i obejrzyj turbine.. Jak poziom oleju?
Wyklucz usterke elektroniczna i obejrzyj turbine.. Jak poziom oleju?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
szeryfisch, i to się nazywa samozapłon
turbina która przepusazcza dosyć długo olej daje dupy dochodzi do samozapłonu co zresztą napisał kolega szeryfisch, i możemy nawet kluczyk wyjąc ze stacyjiki
rada jest taka: jak mamy zapoconą turbinkę to należy się rozgladać za jakąś nową lub regeneracją starej
ciekawe czy wtryski się wysrały przy takim czymś
turbina która przepusazcza dosyć długo olej daje dupy dochodzi do samozapłonu co zresztą napisał kolega szeryfisch, i możemy nawet kluczyk wyjąc ze stacyjiki
rada jest taka: jak mamy zapoconą turbinkę to należy się rozgladać za jakąś nową lub regeneracją starej
ciekawe czy wtryski się wysrały przy takim czymś
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Wiem, w sumie to cala praca tego silnika polega na samozaploniesalaj11 pisze:szeryfisch, i to się nazywa samozapłon

Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Bo ja wiem? Auto bylo klienta a on dzieci nie ma :lol: Ale zadowolony nie byl przy ostatecznym rachunku. Z drugiej strony jechal az sie zapalil katalizator, a w silniku zostalo 1,5l oleju.salaj11 pisze: to mówisz ze dzieciaki miały fajne prezenty ;-)
...sa dość duze problemy ze zgaszeniem
Co do gaszenia to w przypadku manuala dasz rade, gorzej z automatem. Pozostaje zatkac dolot jakąs szmatą. Tylko strach otworzyc maske jak ma 5000rpm :shock:
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia