![]() |
![]() |
![]() |
[D3 03 4.0TDI ] Nieszczelność silnika
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 lis 2012, 23:47
- Lokalizacja: mazowieckie
[D3 03 4.0TDI ] Nieszczelność silnika
Witam
Zdjąłem osłonę plastikową z silnika żeby mu się przyjrzeć,
I okazało się że mam wyciek.
Są takie dwie szyny przy każdej z głowic które są przesunięte względem siebie
jedna (od pasażera)cofnięta, druga b(od kierowcy) wysunięta.
Każda napędza jakieś mechanizmy do każdego z cylindrów.
Okazuje się że przy najbardziej wysuniętym (od pasażera) mam wyciek
Można to jakoś skręcić, tam po prostu jest śrubka , chyba poluzowana,
i dlatego cieknie.
Zdjąłem osłonę plastikową z silnika żeby mu się przyjrzeć,
I okazało się że mam wyciek.
Są takie dwie szyny przy każdej z głowic które są przesunięte względem siebie
jedna (od pasażera)cofnięta, druga b(od kierowcy) wysunięta.
Każda napędza jakieś mechanizmy do każdego z cylindrów.
Okazuje się że przy najbardziej wysuniętym (od pasażera) mam wyciek
Można to jakoś skręcić, tam po prostu jest śrubka , chyba poluzowana,
i dlatego cieknie.
- wolek
- Super Klubowicz
- Posty: 797
- Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
- Lokalizacja: Jelenia Góra
to sie nazywa kolektor ssący i jest niestety piętą achillesową tego silnika, zrób zdjęcie by określić stopień uszkodzenia.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
- wolek
- Super Klubowicz
- Posty: 797
- Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
- Lokalizacja: Jelenia Góra
więc tak:
pomarańczowa strzałka to magistrala cięgien klap kolektora ssącego
czerwona strzałka to cięgno samej klapy
![Obrazek]()
jeśli jest tam wyciek oznacza nieszczelność spowodowaną mechanicznym uszkodzeniem kolektora (zużycie) i konieczna jest jego wymiana lub regeneracja. regeneracja polega na dorobieniu nowego tulejowania klap. Jutro wyśle ci zdjęcia kolektora od środka i wytłumacze na czym polega jego uszkodzenie i wytłumacze dlaczego nie można tego bagatelizować.
pomarańczowa strzałka to magistrala cięgien klap kolektora ssącego
czerwona strzałka to cięgno samej klapy
jeśli jest tam wyciek oznacza nieszczelność spowodowaną mechanicznym uszkodzeniem kolektora (zużycie) i konieczna jest jego wymiana lub regeneracja. regeneracja polega na dorobieniu nowego tulejowania klap. Jutro wyśle ci zdjęcia kolektora od środka i wytłumacze na czym polega jego uszkodzenie i wytłumacze dlaczego nie można tego bagatelizować.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
- wolek
- Super Klubowicz
- Posty: 797
- Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
- Lokalizacja: Jelenia Góra
sorki ze dopiero teraz ale nie miałem czasu ostatnio...
wklejam ci zdjęcia które obrazują problem kolektorów. Są to zdjęcia mojego kolektora który ma tę samą przypadłość co twój:
klapy razem
![Obrazek]()
kanały kolektora bez klap (po ich demontażu)
![Obrazek]()
wyrobiona klapa która ma luz, wyłamanie osi i jak u ciebie puszcza ciśnienie na zewnątrz kolektora.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
i na deser sprawna klapa bez luzu.
![Obrazek]()
problem polega na materiale który nie wytrzymuje przebiegów i sie wyciera (tulejowanie), powstaje luz wywala błędy i w ekstremalnych przypadkach dochodzi do wyłamania przepustnicy(klapy) i zassania jej wgłąb głowicy...(spustoszenie)
wklejam ci zdjęcia które obrazują problem kolektorów. Są to zdjęcia mojego kolektora który ma tę samą przypadłość co twój:
klapy razem
kanały kolektora bez klap (po ich demontażu)
wyrobiona klapa która ma luz, wyłamanie osi i jak u ciebie puszcza ciśnienie na zewnątrz kolektora.
i na deser sprawna klapa bez luzu.
problem polega na materiale który nie wytrzymuje przebiegów i sie wyciera (tulejowanie), powstaje luz wywala błędy i w ekstremalnych przypadkach dochodzi do wyłamania przepustnicy(klapy) i zassania jej wgłąb głowicy...(spustoszenie)
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 25
- Rejestracja: 20 lis 2012, 23:47
- Lokalizacja: mazowieckie
Rozumiem że zdejmujemy i weryfikujemy stan po oględzinach od środka
A tak na marginesie czemu jeszcze nikt nie wpadł na to jak to
taniej naprawić niż cholerne 4 tpln jakie mi zaproponowali w ASO
I co myślisz na temat używek, wiem że loteria ale za ćwiartkę ceny
Z innej beki jak z tym chociaż przez chwilę jeżdzić ?
Delikatnie?
A tak na marginesie czemu jeszcze nikt nie wpadł na to jak to
taniej naprawić niż cholerne 4 tpln jakie mi zaproponowali w ASO
I co myślisz na temat używek, wiem że loteria ale za ćwiartkę ceny
Z innej beki jak z tym chociaż przez chwilę jeżdzić ?
Delikatnie?
- wolek
- Super Klubowicz
- Posty: 797
- Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
- Lokalizacja: Jelenia Góra
używki są takie jak twoja bo wszystkie prawe padają...
tanio naprawić może kumaty tokarz co pracuje z teflonem i miedzią.
cena nowego fakt powala
jeździćz tym? hmm jak pisałeś loteria.
tanio naprawić może kumaty tokarz co pracuje z teflonem i miedzią.
cena nowego fakt powala
jeździćz tym? hmm jak pisałeś loteria.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 lut 2012, 18:10
- Lokalizacja: Opole/Opolskie
Witam
Mam pytanie do Pana "wolek". Może zna Pan budowę kolektora ssącego z Audi a 8 3.3 TDI ?
Czy też na podobnej zasadzie są tam takie klapki jakie pokazał Pan na zdjęciu ?.
Mam na forum postawione pytanie dziwnych odgłosów z kolektora ssącego ale nikt na nie nie odpowiedział. Auto już po naprawie. Głośny odgłos zasysanego powietrza jakby do jednego cylindra zniknął (ale po nagrzaniu się auta jest to samo, tylko bardzo przytłumione. Oczywiście na wolnych obrotach. Może te silniki tak mają ?) Auto mam po regeneracji głowic. Mechanik zdiagnozował że to właśnie było przyczyną. Chciałbym zaznaczyć że z naprawy jestem bardzo zadowolony. Auto ma lepsze osiągi jak wcześniej.
Mam pytanie do Pana "wolek". Może zna Pan budowę kolektora ssącego z Audi a 8 3.3 TDI ?
Czy też na podobnej zasadzie są tam takie klapki jakie pokazał Pan na zdjęciu ?.
Mam na forum postawione pytanie dziwnych odgłosów z kolektora ssącego ale nikt na nie nie odpowiedział. Auto już po naprawie. Głośny odgłos zasysanego powietrza jakby do jednego cylindra zniknął (ale po nagrzaniu się auta jest to samo, tylko bardzo przytłumione. Oczywiście na wolnych obrotach. Może te silniki tak mają ?) Auto mam po regeneracji głowic. Mechanik zdiagnozował że to właśnie było przyczyną. Chciałbym zaznaczyć że z naprawy jestem bardzo zadowolony. Auto ma lepsze osiągi jak wcześniej.
- wolek
- Super Klubowicz
- Posty: 797
- Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
- Lokalizacja: Jelenia Góra
z tego co widze w dokumentacji to 3.3 nie jest tak zawiły w swojej budowie, poszujak nieszczelności przy zawoże EGR, podaje ci linki z budową i osprzętem silnika 3.3 CR1 2
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 lut 2012, 18:10
- Lokalizacja: Opole/Opolskie
- wolek
- Super Klubowicz
- Posty: 797
- Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 lut 2012, 18:10
- Lokalizacja: Opole/Opolskie