części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 ALL ] Filtr czynnika klimy i dysza rozprężna -2in1

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

[D2 ALL ] Filtr czynnika klimy i dysza rozprężna -2in1

Post autor: Wiśnia » 05 kwie 2013, 23:41

Witam kolegów zakładam temat dla tych którzy nie wiedzą albo żeby przypomnieć serwisantowi o wymianie tego filtra . Znajduje się on na jedne z rurek od klimatyzacji które idą na podszybie. Klucz podajrze 22. Ja u również będę go wymieniał ponieważ mam problemy z chłodzeniem. Wymieniłem sprężarkę trochę pomogło jeszcze do wymiany ten własnie filtr i w najgorszym wypadku elektrozawory :-( . Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2013, 00:48 przez Wiśnia, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Wiśnia » 05 kwie 2013, 23:43

Zapomniałem dodać link z tym filterkiem http://www.okazje.info.pl/okazja/motory ... egoly.html

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 06 kwie 2013, 00:46

importcompany, mnie też to czeka. Co prawda dławik już leży, ale cały czas się zastanawiam czy tam nie ma jakiegoś oringu. Coś Ci wiadomo na ten temat?

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Wiśnia » 06 kwie 2013, 01:54

wydaje mi się że nie ma żadnego oringu. Kolega który mi odzyskiwał gaz, wymienił sprężarkę powiedziałem mu żeby wykręcił i zobaczył . Powiedział ze było tam pełno opiłków metalu czyli sprężarka się zacierała. Przeczyścił i skręcił jak było, ale to i tak trzeba kupić nowy i założyć jak trzeba. Musisz uważać bo bo ten gwint jest chyba delikatny bo mi mówił że u mnie jest uszkodzony gwint że ciężko się kręciło nakrętką i nie wiem teraz czy u niego pracownik zniszczył gwint czy tak już było, ale płyn nie uciekał cały sezon było dobrze także mam nadzieję że mogę śmiało odkręcać i wymieniać . Będę u siebie nie długo wymieniał to opisze co i jak ;-)

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 06 kwie 2013, 10:14

Koniecznie daj znać czy jakieś uszczelnienie tam się znajduje.
A czy po zatarciu kompresora należy przeczyścić cały układ, bo chyba sama wymiana dławika nic nie da? :roll:

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Wiśnia » 06 kwie 2013, 14:04

Przed wymianą kompresor pracował nie to że wiesz zatarł się na amen. Wymieniłem go na inny i odrazu osuszacz i mialem wrażenie ze lepiej chłodził. Masz racje patrzylem że trzeba przeczyścic układ ale wydaje mi sie że nie ma takiej potrzeby.Zobacze co sie bedzie działo po wymianie filtra i ewentualnie zostano elektrozawory czego sie boje :-(

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 06 kwie 2013, 14:13

No u mnie kompresor stanął jak wryty. Stało się to na początku października, a całe lato przejeździłem na włączonej klimie. Sam kompresor wymieniłem, ale właśnie nie wiem czy brać się za czyszczenie całego układu czy ryzykować tylko wymianą dławika. :roll:

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Wiśnia » 06 kwie 2013, 14:25

Wydaje mi się że w każdym układzie są opiłki które właśnie zatrzymują się na filtrze, bo opiłki powstają na skutek eksploatacji sprężarki. I może być tak że po wymianie będzie spokój na jakiś czas przy pracy układu. Sprawdzali Ci olej w sprężarce ?

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 06 kwie 2013, 14:37

Nie zaglądałem jeszcze do tego filkerka. W sumie spróbuję go tylko wymienić i zobaczymy jad długo kompresor wytrzyma.
importcompany pisze:Sprawdzali Ci olej w sprężarce ?
Co Ty. Gdy powiedziałem, żeby opróżnili układ bo muszę zatartą pompę wymienić, to nawet nie próbowali podłączać maszyny. Odesłali mnie z kwitkiem, a czynnik sam musiałem w atmosferę wypuścić. :wpale:

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Wiśnia » 06 kwie 2013, 14:51

na pewno masz tam dużo opiłków... a dławik jest ważnym elementem

Awatar użytkownika
Wiśnia
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 186
Rejestracja: 13 kwie 2010, 11:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Wiśnia » 06 kwie 2013, 14:57

w tym elemencie zachodzą nagłe zmiany ciśnienia jeżeli jest słaby przepływ to sam masz odpowiedź

toom_ek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 01 sie 2009, 13:45
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: toom_ek » 12 kwie 2013, 22:28

Simone331 pisze:właśnie nie wiem czy brać się za czyszczenie całego układu czy ryzykować tylko wymianą dławika. :roll:
, jeżeli coś się dzieje z sprężarką to jak najbardziej trzeba oczyścić układ ( środek do czyszczenia dostępny w inter carsie) , wtedy masz pewność że Twoja sprężarka pożyję trochę, temat sprawdzony naprawdę warto.
toom_ek

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 12 kwie 2013, 22:41

toom_ek pisze: jeżeli coś się dzieje z sprężarką to jak najbardziej trzeba oczyścić układ ( środek do czyszczenia dostępny w inter carsie) , wtedy masz pewność że Twoja sprężarka pożyję trochę, temat sprawdzony naprawdę warto.
Raz już się zatarła, a wolę uniknąć kolejnych niespodzianek.
Jeśli sprawdzony sposób, to podaj jakieś szczegóły na temat tego cud środka. Nazwa/cena i jak się do tego zabrać? ;)

toom_ek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 115
Rejestracja: 01 sie 2009, 13:45
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie

Post autor: toom_ek » 13 kwie 2013, 07:12

Simone331 pisze: Raz już się zatarła, a wolę uniknąć kolejnych niespodzianek.
Jeśli sprawdzony sposób, to podaj jakieś szczegóły na temat tego cud środka. Nazwa/cena i jak się do tego zabrać? ;)
, samemu tego nie zrobisz , chyba że posiadasz maszynę do obsługi klimatyzacji, jak będziesz w zakładzie co robią klimę to poproś o płukanie układu +serwis klimatyzacji.
toom_ek

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 13 kwie 2013, 10:46

toom_ek pisze:samemu tego nie zrobisz , chyba że posiadasz maszynę do obsługi klimatyzacji, jak będziesz w zakładzie co robią klimę to poproś o płukanie układu +serwis klimatyzacji.
Tak właśnie myślałem. Byłoby za pięknie móc zrobić to samemu. :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl