[D2 98 4.2PB/LPG ] Wyciek płynu chłodzącego
witam, od pewnego czasu ubywa mi płyn z chłodnicy ,co 100km dolewam 1l płynu,cztery dni temu zostawiłem samochód u mechanika,dziś byłem u niego,cały przód rozebrany i dał mi chłodniczke oleju (wielkość dwóch kaset wideo) o nr.077 117 021Q,powiedział że najprawdopodobniej chłodniczka przepuszcza płyn na zgrzewach (od strony z numerem części) wziołem ją do domu nalałem do niej trochu wody jedną dziurę zatkałem a drugą dmuchałem kompresorkiem i z pod spodu nic nie kapało,tak myślę że może jeszcze jak chłodniczka się nagrzeje i jest gorąca to może przepuszczać,ale na zgrzewach? nie wydaje mi się,z tego co opisujecie to widzę że uszczelki i ta mała rurka łącząca puszczają.przebywam obecnie w włoszech i w sprawach technicznych ciężko mi jest się porozumieć z mechanikiem.dzwoniłem dziś do aso do krakowa i zamówiłem tą chłodniczkę na poniedziałek mają mieć (745zł) tu koszt to 400euro,a za samą robocizne mechanik powiedział 600e,tj.2500zł-troche.doradzcie czy jest możliwość że chłodniczka puszcza na zgrzewach? a nie oringi. moja chłodniczka posiada tylko cztery dziury od strony łączenia ,a z drugiej tam gdzie numery fabryczne nie ma nic. bardzo będę wdzięczny za pomoc,dzięki
GEORG
Ja miałem ten sam problem swego czasu. Płyn ubywał na postojach w zimne chłodne dni gdy temperatura spadała po niżej zera. Jak było ciepło poziom płynu był stabilny.
kupiłem nawet zestaw uszczelek pod chłodniczkę oleju.
Temat ograniczył się jedynie wymiany tego krućca łączącego oba elementy - był poprostu pękniety i rozszczelniał cały układ.
PO WYMIANIE PROBLEM ZNIKŁ
kupiłem nawet zestaw uszczelek pod chłodniczkę oleju.
Temat ograniczył się jedynie wymiany tego krućca łączącego oba elementy - był poprostu pękniety i rozszczelniał cały układ.
PO WYMIANIE PROBLEM ZNIKŁ
bassuje mi to...
taka metalowa rurka to ekstra rzecz,ale tu nie mam możliwości dorobić czegoś takiego, plastikowe rurki w aso są z oringami,czy osobno trzeba dokupić? i jeszcze czy w tej chłodniczce co zamówiłem to nieorjentujesz się czy są już oringi,tak jak w zestawie naprawczym ,bo nie zdążyłem spytać.jeżeli by ktoś miał taką rurkę na sprzedaż ,to bardzo chętnie zrobię przelew bankowy i podał bym adres do wysłania,dzięki
GEORG
wiesz ja tak jak kolega SIMONE 331 dorobiłem w warsztacie u tokarza z mosiądzu mi wytoczył to cacko
a oringi pasowały akurat od sekcji wtrysków z mercedesa 124 2.5D ale to takie domowe sposoby mam kolegę majsterkowicza i kiedyś wymienił mi łożysko w 124 kombi na takie co do polskiego kombajnu BIZONA wchodziło bo akurat miał pod ręka a wymiary pasowały.
Pozdro
a oringi pasowały akurat od sekcji wtrysków z mercedesa 124 2.5D ale to takie domowe sposoby mam kolegę majsterkowicza i kiedyś wymienił mi łożysko w 124 kombi na takie co do polskiego kombajnu BIZONA wchodziło bo akurat miał pod ręka a wymiary pasowały.
Pozdro
bassuje mi to...
http://ltooz.webs.com/98audia8.htmpb41ns pisze:a gdzie dokładnie znajduje sie ten kruciec, bo u mnie chyba to samo, ma ktoś może jakieś zdjęcia?
tu masz opis
GEORG
ja akurat zamówiłem i czekam na chłodniczke oleju i na tą rurke,z tego co widziałem to tak,mechanik zdemontował obudowe filtra oleju.pb41ns pisze:czyli musze zdemontować tą obudowe gdzie znajduje się filtr oleju, czy dobrze kumam :shock:
ta rurka łączy chłodniczkę z blokiem ona jest z tworzywa.
GEORG
po dwóch latach - odgrzeje kotleta
Cieknie mi po prawej stronie za silnikiem,
na łączeniu aluminiowej rurki z rurą która łączy głowice,
Poniżej podglądowe foto,
zaznaczone na czerwono miejsce to tam gdzie mi cieknie,
Potrzebuje ustalić numer tej uszczelki
Oringi pomiędzy rurą, a głowicą
dla s8 d2 2001r to: n90912501 (32x5)
Klubowicz Foss powinien wiedzieć , ponieważ wypowiadał się w tym wątku, drugi post na pierwszej stronie,
Przy okazji zapytam,
jak się za to zabrać, od tyłu poprzez demontaż rury łączącej głowice?
czy może od góry poprzez demontaż kolektora?
Cieknie mi po prawej stronie za silnikiem,
na łączeniu aluminiowej rurki z rurą która łączy głowice,
Poniżej podglądowe foto,
zaznaczone na czerwono miejsce to tam gdzie mi cieknie,
Potrzebuje ustalić numer tej uszczelki
Oringi pomiędzy rurą, a głowicą
dla s8 d2 2001r to: n90912501 (32x5)
Klubowicz Foss powinien wiedzieć , ponieważ wypowiadał się w tym wątku, drugi post na pierwszej stronie,
Przy okazji zapytam,
jak się za to zabrać, od tyłu poprzez demontaż rury łączącej głowice?
czy może od góry poprzez demontaż kolektora?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 372
- Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
- Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Podepnę sie pod temat, bo też chyba mam wyciek z chłodniczki(przód silnika strona pasażera) Do wymiany rozrządu mam jakieś 20-30 tyś tak ze wziąłbym sie za to za jednym razem. Wyciek nie jest na tyle wielki zebym dolewał litrami. A zawsze jak zostawie auto na dłuższą chwile spuszczam cisnienie z układu(odkrecam korek)wtedy wyciek jest znikomy.
Mam pytanie czy na te 20-30 tys można wlać jakis srodek do uszczelniania?
Warto bawic sie w takie wynalazki?
Mam pytanie czy na te 20-30 tys można wlać jakis srodek do uszczelniania?
Warto bawic sie w takie wynalazki?