części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 98 4.2PB/LPG ] Wyciek płynu chłodzącego

georg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 14 lut 2013, 14:12
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: georg » 06 kwie 2013, 16:45

witam, od pewnego czasu ubywa mi płyn z chłodnicy ,co 100km dolewam 1l płynu,cztery dni temu zostawiłem samochód u mechanika,dziś byłem u niego,cały przód rozebrany i dał mi chłodniczke oleju (wielkość dwóch kaset wideo) o nr.077 117 021Q,powiedział że najprawdopodobniej chłodniczka przepuszcza płyn na zgrzewach (od strony z numerem części) wziołem ją do domu nalałem do niej trochu wody jedną dziurę zatkałem a drugą dmuchałem kompresorkiem i z pod spodu nic nie kapało,tak myślę że może jeszcze jak chłodniczka się nagrzeje i jest gorąca to może przepuszczać,ale na zgrzewach? nie wydaje mi się,z tego co opisujecie to widzę że uszczelki i ta mała rurka łącząca puszczają.przebywam obecnie w włoszech i w sprawach technicznych ciężko mi jest się porozumieć z mechanikiem.dzwoniłem dziś do aso do krakowa i zamówiłem tą chłodniczkę na poniedziałek mają mieć (745zł) tu koszt to 400euro,a za samą robocizne mechanik powiedział 600e,tj.2500zł-troche.doradzcie czy jest możliwość że chłodniczka puszcza na zgrzewach? a nie oringi. moja chłodniczka posiada tylko cztery dziury od strony łączenia ,a z drugiej tam gdzie numery fabryczne nie ma nic. bardzo będę wdzięczny za pomoc,dzięki
GEORG

mcswistak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 08 paź 2010, 11:53
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mcswistak » 06 kwie 2013, 17:35

Ja miałem ten sam problem swego czasu. Płyn ubywał na postojach w zimne chłodne dni gdy temperatura spadała po niżej zera. Jak było ciepło poziom płynu był stabilny.
kupiłem nawet zestaw uszczelek pod chłodniczkę oleju.
Temat ograniczył się jedynie wymiany tego krućca łączącego oba elementy - był poprostu pękniety i rozszczelniał cały układ.
PO WYMIANIE PROBLEM ZNIKŁ
bassuje mi to...

Awatar użytkownika
Simone331
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1269
Rejestracja: 15 sty 2012, 18:16
Lokalizacja: GS / TN

Post autor: Simone331 » 06 kwie 2013, 17:40

Zamiast tego plastikowego lepiej u tokarza dorobić i wstawić coś takiego.

Obrazek

Spokój na lata. :peace:

georg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 14 lut 2013, 14:12
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: georg » 06 kwie 2013, 18:39

taka metalowa rurka to ekstra rzecz,ale tu nie mam możliwości dorobić czegoś takiego, plastikowe rurki w aso są z oringami,czy osobno trzeba dokupić? i jeszcze czy w tej chłodniczce co zamówiłem to nieorjentujesz się czy są już oringi,tak jak w zestawie naprawczym ,bo nie zdążyłem spytać.jeżeli by ktoś miał taką rurkę na sprzedaż ,to bardzo chętnie zrobię przelew bankowy i podał bym adres do wysłania,dzięki
GEORG

mcswistak
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 17
Rejestracja: 08 paź 2010, 11:53
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mcswistak » 07 kwie 2013, 08:41

wiesz ja tak jak kolega SIMONE 331 dorobiłem w warsztacie u tokarza z mosiądzu mi wytoczył to cacko
a oringi pasowały akurat od sekcji wtrysków z mercedesa 124 2.5D ale to takie domowe sposoby mam kolegę majsterkowicza i kiedyś wymienił mi łożysko w 124 kombi na takie co do polskiego kombajnu BIZONA wchodziło bo akurat miał pod ręka a wymiary pasowały.
Pozdro
bassuje mi to...

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 07 kwie 2013, 19:42

a gdzie dokładnie znajduje sie ten kruciec, bo u mnie chyba to samo, ma ktoś może jakieś zdjęcia?
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

georg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 14 lut 2013, 14:12
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: georg » 07 kwie 2013, 19:49

pb41ns pisze:a gdzie dokładnie znajduje sie ten kruciec, bo u mnie chyba to samo, ma ktoś może jakieś zdjęcia?
http://ltooz.webs.com/98audia8.htm
tu masz opis
GEORG

pb41ns
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2090
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:31
Lokalizacja: osiek kuj-pomor

Post autor: pb41ns » 07 kwie 2013, 19:55

czyli musze zdemontować tą obudowe gdzie znajduje się filtr oleju, czy dobrze kumam :shock:
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....

georg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 14 lut 2013, 14:12
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: georg » 07 kwie 2013, 19:57

pb41ns pisze:czyli musze zdemontować tą obudowe gdzie znajduje się filtr oleju, czy dobrze kumam :shock:
ja akurat zamówiłem i czekam na chłodniczke oleju i na tą rurke,z tego co widziałem to tak,mechanik zdemontował obudowe filtra oleju.
ta rurka łączy chłodniczkę z blokiem ona jest z tworzywa.
GEORG

tomek808
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 192
Rejestracja: 26 mar 2013, 16:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: tomek808 » 10 kwie 2013, 17:47

podpinam pod temat bo mam to samo i już mam dosyć dolewania płynu ..cieknie dokładnie po prawym rogu miski od przodu ,mam pytanie czy wystarczy trochę odjechać z pasem przednim czy całkowicie demontować ?

georg
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 37
Rejestracja: 14 lut 2013, 14:12
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: georg » 10 kwie 2013, 18:02

u mnie mechanik ściągną wszystko wraz z chłodnicą i patrząc z przodu na silnik to chłodniczka wraz z tą małą rurką znajduje się po lewej stronie,pod filtrem powietrznym,przy silniku 4.2.
GEORG

teeree
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 24 gru 2014, 10:04
Lokalizacja: trzebnica

Post autor: teeree » 11 kwie 2015, 22:09

po dwóch latach - odgrzeje kotleta :)

Cieknie mi po prawej stronie za silnikiem,
na łączeniu aluminiowej rurki z rurą która łączy głowice,

Poniżej podglądowe foto,
zaznaczone na czerwono miejsce to tam gdzie mi cieknie,

Potrzebuje ustalić numer tej uszczelki

Oringi pomiędzy rurą, a głowicą
dla s8 d2 2001r to: n90912501 (32x5)

Klubowicz Foss powinien wiedzieć , ponieważ wypowiadał się w tym wątku, drugi post na pierwszej stronie,


Przy okazji zapytam,
jak się za to zabrać, od tyłu poprzez demontaż rury łączącej głowice?
czy może od góry poprzez demontaż kolektora?

teeree
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 24 gru 2014, 10:04
Lokalizacja: trzebnica

Post autor: teeree » 11 kwie 2015, 22:44

edit:
już znalazłem,
przeszukałem forum i Foss już opisywał "a8 d3 silnik bfm"
dlatego w etce nie mogłem tego znaleźć

oznaczenie oring:
N90365302 (20x3)

kryhawrc
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 372
Rejestracja: 09 sie 2014, 14:10
Lokalizacja: Gorzów / Hooge Zwaluwe

Post autor: kryhawrc » 08 lut 2016, 20:52

Podepnę sie pod temat, bo też chyba mam wyciek z chłodniczki(przód silnika strona pasażera) Do wymiany rozrządu mam jakieś 20-30 tyś tak ze wziąłbym sie za to za jednym razem. Wyciek nie jest na tyle wielki zebym dolewał litrami. A zawsze jak zostawie auto na dłuższą chwile spuszczam cisnienie z układu(odkrecam korek)wtedy wyciek jest znikomy.
Mam pytanie czy na te 20-30 tys można wlać jakis srodek do uszczelniania?
Warto bawic sie w takie wynalazki?

Gość

Post autor: Gość » 08 lut 2016, 21:06

kryhawrc pisze:Mam pytanie czy na te 20-30 tys można wlać jakis srodek do uszczelniania?
Warto bawic sie w takie wynalazki?
NIe. Obserwuj,dokad nie masz tragedii to jeździj jak się rozdupczy robisz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl