części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 95 4.2PB/LPG ] Z mineralnego na pełny syntetyk??

Wujek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 08 sty 2010, 14:17
Lokalizacja: Lodz

[D2 95 4.2PB/LPG ] Z mineralnego na pełny syntetyk??

Post autor: Wujek » 25 sty 2010, 17:50

Witam mam pytanie gdyz kupilem dosc niedawno A8 D2 4.2Q i silnik byl zalany olejem Shell mineralny nie pamietam dokladnie jakim a mechanik po wymianie oleju zalal go olejem CASTROL SLX PROFESSIONAL POWERFLOW 5W-30. Po przejechaniu 4.500km wymienilem jeden z wachaczy przednich i bedac pod autem zauwazylem ze auto ma wyciek oleju ktorego wczesniej nie bylo z gornego obszaru silnika (ciezko jest mi to zlokalizowac) od stony silnik-skrzynia a w rozmowie z mechanikiem ktory wymienial olej powiedzial ze ludzie mysla jeszcze ze zmiana oleju moze rozszczelnic silnik a te nowoczesne oleje nie maja na to wplywu. Powiem ze sam zawsze bylem przekonany ze taka zamiana moze rozszczelnic silnik prosze napisac co o tym myslicie. Ten czlowiek pracuje od wielu lat w VW/Audi ASO.


Mam jeszcze jedno pytanie wiec zamieszcze to pod tym jednym postem a mianowicie w w/w aucie mam zalozone rozne opony z przodu 2x Dunlop Sport 225/55 R17 a z tylu 2x jakis Zimowy Micheline 225/55 R17 przegladajac forum zauwazylem ze wazne jest dla quattro zachowanie tych samych wymiarow kol a jak to sie ma do opon czy moge spokojnie jezdzic na tych oponach bez obaw uszkodzenia napedu??
Pozdrawiam.


nie posiadam polskich znakow :(

.
Ostatnio zmieniony 25 lut 2012, 13:55 przez Wujek, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 25 sty 2010, 18:02

mozna przechodzic z minerala na pelny syntetyk ale nie tak drastycznie. Jezeli silnik jest w dobrej kondycji to nic mu nie bedzie a jezeli ma troche na hulane i drobne wycieki dla bezpieczenstwa mozna to robic stopniowo czyli np z mineralnego przejsc na polsyntetyk i pozniej na pelny. Jesli natomiast pojawia sie niespodziewane wycieki z kazdego zakatka silnika ( a tak to jest przewaznie w a8) to nalezaloby uszczelnic silnik badz przejsc na mineralny np shell,castrol badz inny z gornej polki. Wszystko zalezy od ciebie. Co do opon- mozesz jezdzic na czym chcesz byle by bylo to samo na kazdym kole od 16" do 20" spokojnie.

pet3r
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 296
Rejestracja: 24 wrz 2009, 09:26
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: pet3r » 25 sty 2010, 20:58

paulo79 pisze:Co do opon- mozesz jezdzic na czym chcesz byle by bylo to samo na kazdym kole od 16" do 20" spokojnie.
a 21" to już niespokojnie? ;-)

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 25 sty 2010, 20:59

u mnie nie

mmd317
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 22 gru 2009, 17:15
Lokalizacja: Kartuzy

Post autor: mmd317 » 26 sty 2010, 17:49

Czesto dzieje sie tak ze po przejsciu z oleju mineralnego na syntetyk pojawiaja sie wycieki. Swoja droga kazdy szanujacy sie mechanik powinien zdawac sobie z tego sprawe.
Co do felg 21 swietnie wygladaja lecz komfort jazdy moim zdaniem drastycznie spada ceny opon bardzo wysokie nie mowiac juz o felgach. Ja letnie w s8 mam fabryczne 18 z opona 255/45 i przyznam ze na niektorych polskich drogach niezle tlucze, w przeciwienstwie do zimowek 16 gdzie opony maja znacznie wiekszy profil jezdzi sie komfortowo. Lecz czego niektorzy nie robia dla wygladu

Awatar użytkownika
tomek_m
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 95
Rejestracja: 02 lip 2009, 12:35
Lokalizacja: Carlanstown Co.Meath

Post autor: tomek_m » 26 sty 2010, 22:45

paulo79 pisze:mozna przechodzic z minerala na pelny syntetyk ale nie tak drastycznie. Jezeli silnik jest w dobrej kondycji to nic mu nie bedzie a jezeli ma troche na hulane i drobne wycieki dla bezpieczenstwa mozna to robic stopniowo czyli np z mineralnego przejsc na polsyntetyk i pozniej na pelny.
wiekszych glupot dawno nie slyszalem. stary co Ty bierzesz. jesli silnik jest w zlej kondycji to zadne wlewanie polsentetyka zanim wlejesz pelny mu nie pomoze
audiclubislands.org

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 27 sty 2010, 16:04

co ty pieprzysz chlopie sam jestes jedna wielka glupota i nie ucz ojca dzieci robic. Nie znasz zasad to nie tworz fantazji o ktorych nie masz pojecia. Zawsze mozna przejsc z minerala na pelnysyntetyk ale nigdy nie wiadomo jak silnik zareaguje na to. Radze zapoznac sie z zasadami i dopiero zabierac glos w tych sprawach. A kto powiedzial ze zmiana z minerala na pelnysyntetyk cos pomoze?? Chlopie czytaj uwaznie i przestan pic tyle albo nie wchodz za kolko i na forum pod wplywem srodkow odurzajacych

Edit by MorgothV8: nie przeginasz trochę?
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 07:22 przez paulo79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 27 sty 2010, 16:55

Jeśli silnik jest w złej kondycji to pomoże mu remont.
Jeżeli ktoś zalał 4.2 minerałem to pomoże mu leczenie na nogi,bo na głowę już za późno.
Niektórym pomoże nerwosol ;-)

Ja kiedyś starego passata b3 na gazie 1.8 zalałem syntetykiem pomimo że jeździł na mineralnym i nic mu nie jest do tej pory,ma 540.000km(ile na prawdę to nikt nie wie) i śmiga jak talala.Jest w moich rękach już 10 lat,zarabiał jako taxi,jeździł na białoruś,ciągał przyczepki i ze względu na sentyment ma u mnie dożywocie,utrzymuję go w idealnym stanie a poniżej jego zdjęcie:
Obrazek

Awatar użytkownika
tomek_m
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 95
Rejestracja: 02 lip 2009, 12:35
Lokalizacja: Carlanstown Co.Meath

Post autor: tomek_m » 27 sty 2010, 18:23

paulo79 pisze:co ty pieprzysz chlopie sam jestes jedna wielka glupota i nie ucz ojca dzieci robic. Nie znasz zasad to nie tworz fantazji o ktorych nie masz pojecia. Zawsze mozna przejsc z minerala na pelnysyntetyk ale nigdy nie wiadomo jak silnik zareaguje na to. Radze zapoznac sie z zasadami i dopiero zabierac glos w tych sprawach. A kto powiedzial ze zmiana z minerala na pelnysyntetyk cos pomoze?? Chlopie czytaj uwaznie i przestan pic tyle albo nie wchodz za kolko i na forum pod wplywem srodkow odurzajacych
oczywiscie zmiana z mineralnego na pelen syntetyk jest mozliwa . Tylko wytlumacz mi jak bedziesz trzezwy po co niby <dla bezpieczenstwa> najpierw wlac polsyntetyk ??? Co to niby zrobi???
audiclubislands.org

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 27 sty 2010, 18:49

nie wiem wogole o czym ty piszesz do mnie i o co ci lata. Odnosze wrazenie ze nie jazysz od czego sie zaczela rozmowa wiec proponuje wrocic na sama gore i przeczytac wszystko od poczatku bo widze ze chcesz mi cos udowodnic ale niewim co. Rada jest jedna- nie wchodz ze mna w tematy bo za malutki jestes, nie zabieraj glosu w moich postach ani ja nie bede zabieral w twoich.Proponuje zakonczyc ten temat bo sie nie rozumiemy. Lata mi twoj passat i to ile ma nagwizdane i na czym jezdzi. Kolega zapytal czy mozna przejsc z minerala na pelny syntetyk wiec mu odpisalem i jeszcze raz napisze- nie ucz ojca dzieci robic kolego. A co do tego kto ma jaki olej w 4.2 to mysle ze wiekszosc z nas jezdzi na mineralnym, tym z gornej polki. Pozdrawiam cie

Edit by MorgothV8: do obu kolegów, rozwiązujcie tego typu problemu na PW/GG/NK :P
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 07:23 przez paulo79, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 27 sty 2010, 18:59

paulo79 pisze:nie wiem wogole o czym ty piszesz do mnie i o co ci lata. Odnosze wrazenie ze nie jazysz od czego sie zaczela rozmowa wiec proponuje wrocic na sama gore i przeczytac wszystko od poczatku bo widze ze chcesz mi cos udowodnic ale niewim co. Rada jest jedna- nie wchodz ze mna w tematy bo za malutki jestes, nie zabieraj glosu w moich postach ani ja nie bede zabieral w twoich.Proponuje zakonczyc ten temat bo sie nie rozumiemy. Lata mi twoj passat i to ile ma nagwizdane i na czym jezdzi. Kolega zapytal czy mozna przejsc z minerala na pelny syntetyk wiec mu odpisalem i jeszcze raz napisze- nie ucz ojca dzieci robic kolego. A co do tego kto ma jaki olej w 4.2 to mysle ze wiekszosc z nas jezdzi na mineralnym, tym z gornej polki. Pozdrawiam cie
Chyba pomyliłeś kogo masz atakować bo nic na ciebie nie pisze a ty mi jedziesz jak Piłsudski po kasztance
paulo79 pisze:jeszcze raz napisze- nie ucz ojca dzieci robic kolego.
Nie wiem o co chodzi,ja nikogo nie uczę,nie piszesz mi tego drugi raz,wcześniej kłóciłeś się z tomek-m,to może o niego ci chodzi...

Awatar użytkownika
PEPOL D2
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 532
Rejestracja: 23 gru 2009, 14:20
Lokalizacja: wlkp

Post autor: PEPOL D2 » 27 sty 2010, 19:05

Ale jaja haha :wpale: :D

Obrazek

Awatar użytkownika
paulo79
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 632
Rejestracja: 16 maja 2009, 09:15
Lokalizacja: Lubin

Post autor: paulo79 » 27 sty 2010, 19:23

sory giero gdziez bym smial sie z toba klocic. Wku..mnie takie pieprzenie glupot. Chodzilo mi o tomek_m. Luzik. Wybaczysz? ;-)

[ Dodano: 2010-01-27, 19:25 ]
ty sie pepol nie chichraj tylko popros moderatora o usuniecie tego tematu bo mnie juz rece opadaja :/

[ Dodano: 2010-01-27, 19:26 ]
mamy tu jazde panowie. Bedzie mi tu pitolil o olejach
... ale mnie wkurzyl na wieczor

Awatar użytkownika
tomek_m
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 95
Rejestracja: 02 lip 2009, 12:35
Lokalizacja: Carlanstown Co.Meath

Post autor: tomek_m » 27 sty 2010, 19:51

paulo79 pisze: dla bezpieczenstwa mozna to robic stopniowo czyli np z mineralnego przejsc na polsyntetyk i pozniej na pelny.
nie mam zamiaru sie klocic ale jaki sens ma to co tu napisales??? o jakim bezpieczenstwie mowisz??? co nam da zastosowanie polsyntetyka??? glupi jestem wytlumacz mi to bo nierozumiem, bo ja mysle ze jesli silnik jest w dobrej kondycji to nic mu sie nie stania. a jesli jest w zlej to po wlaniu syntetyka i tak moze sie rozsczelnic twoje stopniowe przechodzeni w niczym nie pomoze ,wiec po co ten polsyntetyk?

Bzdury piszesz a ja ktos Ci zwroci uwage to robisz jazde
Ostatnio zmieniony 27 sty 2010, 20:00 przez tomek_m, łącznie zmieniany 1 raz.
audiclubislands.org

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 27 sty 2010, 19:56

paulo79 pisze:Wybaczysz? ;-)
Masz wybaczone :mrgreen: A teraz żałuj za grzechy synu :-P ;-)

W moim konkretnym przypadku przejście z minerała na syntetyk nie spowodowało żadnych usterek ani wycieków i silnik jest w doskonalej kondycji.AMEN.

Edit by MorgothV8: syf się zrobił. Zamykam.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 07:25 przez gierobiala, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl