części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Wymiana klocków - samodzielnie

Wszystko dotyczące układu hamulcowego.
Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

[D2 00 4.2PB/LPG ] Wymiana klocków - samodzielnie

Post autor: Druss » 15 kwie 2013, 12:47

Cześć, czy w warunkach domowych jest możliwośc samemu wymienienia sobie klocków z przodu ??

Słyszałem że jak będzie się wyciskać jeden tłoczek to drugi będzie się dałej wysuwał - prawda ??
Może jakieś rady macie jak wymienić ?

Wymieniałem w 190-tce, A6 C4 i dałem rade - jak jest tutaj ?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 15 kwie 2013, 13:01


Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 15 kwie 2013, 13:15

Druss pisze:Słyszałem że jak będzie się wyciskać jeden tłoczek to drugi będzie się dałej wysuwał - prawda ??
Hmm , na pewno się będzie wysuwać bo w układzie hamulcowym panuje ciśnienie , ale nie wyciągasz przecież z dwóch stron klocków tylko pierw 1 potem drugą stronę robisz .
Ja wymieniam sam sobie klocki i nie ma zbytnio trudności z tym .
Druss pisze:Wymieniałem w 190-tce, A6 C4 i dałem rade - jak jest tutaj ?
W a8 wymienia się tak samo klocki jak w A6 .
Nie wiem jak w A6 ale w A8 przychodzą 4 klocki na koło .
Nie ma w tym żadnej filozofii .

Z tyłu jak będziesz wymieniać to tam musisz wcisnąć tłoczek trochę wcisnąć , potem przekręcić około 45 stopni i znowu wciskasz tłoczek i znowu przekręcasz go .
Powtarzasz to aż tłoczek się schowa .

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 15 kwie 2013, 17:11

mdamian z tym wychodzeniem tłoczków chodziło mi że z jednego zacisku jak wciskasz jeden wychodzi drugi (podobno) - pytanie czy ja mam 2 tłoczkowe zaciski :?:

W A6 były tylko po 2 na koło klocków.

Czy to z tego linku na da się do wymiany klocków u mnie ?? niechce inwestować w jakieś super/hyper/pro/advance rzeczy bo niewykorzystam tego. A szykuje mi się wymiana klocków więc może takie cudo sobie zakupie.

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 15 kwie 2013, 21:07

Druss, ja robię tak , na zużytych klockach wciskam śrubokrętem tłoczek 1 , potem blokuję go kluczem płaskim , następnie wciskam tłoczek nr 2 , odkręcam zacisk , wyciągam stare klocki i wkładam nowe .
Potem powtarzam czynność z drugiej strony .
Około 1 godzina zabawy .

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 15 kwie 2013, 22:58

Też właśnie robiłem to domowymi sposobami.


Dzięki za rady.

Pozdrawiam.

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 15 kwie 2013, 23:45

Wszystko fajnie i pieknie, obys nie miał zapieczonych cylinderkow - u mnie byl jeden walniety, no i musiałem sobie zregenerowac oba zaciski (to tez jest prosta sprawa - tylko czasochlonna) :)

Awatar użytkownika
Druss
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 19 sie 2011, 13:54
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Post autor: Druss » 16 kwie 2013, 00:01

Jak możesz napisać jak to zrobić to z chęcia przeczytam i się nauczę.
Oby się nie przydalo, ale warto wiedzieć.

tomi5
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 925
Rejestracja: 18 sie 2010, 06:12
Lokalizacja: Lubin

Post autor: tomi5 » 21 kwie 2013, 08:48

Druss, Jak bys mial z czymś problem dzwoń jak bedę mógł pomuc to pomogę ;) Hamulce tył i przod przerobiłem w poprzedniej. Teraz zabieram się za to w eSce na razie tył wymieniony ale okazało sie że gumki na cylinderkach popękane i czeka mnie wymiana wszystkich gumek na zaciskach tylnych.

Ale jak już wymieniałeś w innych autach klocki to tutaj raczej nic nie powinno Cię zaskoczyć. :)



A jak już jesteśmy przy zaciskach hamulcowych, mam pytanie, bo juz 2 opinie słyszałem:
Czy smar do hamulcow(miedziany itp.) powinno sie dawać pod gumkę tą która jest na tłoczku wypychającym klocek, czy tylko pod gumki od prowadnic?

Awatar użytkownika
marekp750
Administrator
Administrator
Posty: 1222
Rejestracja: 11 maja 2011, 16:07
Lokalizacja: k/Pruszcza Gd.

Post autor: marekp750 » 21 kwie 2013, 09:29

Smar miedziany pod gumki "pływania" zacisku.

Można także stosować do smarowania prowadnic klocków, zacisków:
ATE plastilube 03.9902-1002.2


Co do tłoczków to ATE: 03.9902-0501.2

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl