[D2 96 3.7PB/LPG ] 5HP CJZ - pierwszy bieg przeciąga
[D2 96 3.7PB/LPG ] 5HP CJZ - pierwszy bieg przeciąga
witam.co to możne być .przy ręcznej zmianie biegów z pierwszego biegu można zmienić na drugi powyżej 2 tys.obrotow.na niższych obrotach nie chce zmienic.skrzynia chodzi elegancko.raz w automacie na pierwszym biegu zmieniła na drugi bieg powyżej 3 tys.obrotow.delikatnie dokladajac gazu.dodam ze bledow nie ma.prosze o pomoc
Zakładając nowy temat należy dodać TAGa odpowiedniego dla Twojego auta. Mam nadzieję, że kolejne nazwiesz już poprawnie.
Pozdrawiam
Simone331
Zakładając nowy temat należy dodać TAGa odpowiedniego dla Twojego auta. Mam nadzieję, że kolejne nazwiesz już poprawnie.
Pozdrawiam
Simone331
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2013, 19:10 przez krystek78, łącznie zmieniany 5 razy.
Popraw temat i uzupełnij tagi! Jaki masz model tej skrzyni to tez nie wiemy..
To wygląda na przeciąganie zmiany biegu-czy to się dzieje tylko na zimnym czy tez na ciepłym?? Czy zawsze jak zejdziesz do 1 czy tylko po restarcie auta z postoju?? Kiedy wymieniany był olej w twej skrzyni i filter?? Może byc to wina przytkanego filtra jak i zacinającej się mechatroniki wskutek np jakiegos syfu itp.
To wygląda na przeciąganie zmiany biegu-czy to się dzieje tylko na zimnym czy tez na ciepłym?? Czy zawsze jak zejdziesz do 1 czy tylko po restarcie auta z postoju?? Kiedy wymieniany był olej w twej skrzyni i filter?? Może byc to wina przytkanego filtra jak i zacinającej się mechatroniki wskutek np jakiegos syfu itp.
Na zimnym i ciepłym tak samo.przy zmianie ręcznej z miejsca bieg 2 wskakuje powyżej 2tys. obrotów. automat zmienia odrazu.bieg 2 tak jakby miał dwa biegi.to wszystko się dzieje przy delikatnym dokładaniu gazu.jak mocniej mu pocisnę biegi zmienia płynnie auto mam 2 miesiące. olej wymieniany wraz z filtrem 6 miesięcy temu [poprzedni właściciel tak twierdzi].podsuncie mi jakiś warsztat na śląsku co by mi to obczaili
Dokładnie, idź w tym kierunku. Jeśli skrzynia ciągnie na D do przodu jak i na R do tyłu - bez gazu - nie zdarzyło ci sie żeby w niej coś walneło wraz z włączeniem trybu awaryjnego jeśli brak błędów na vaginie ,stan oleju i jakość właściwa .Pozostaje ci szukanie przyczyn w silniku ,krótko nie masz w/w problemów nie daj się namówić na "remont" skrzyni. Przy samej skrzyni w skrajnym przypadku i jest to 90% usterek naszych skrzyń , trzeba sprawdzić sterownik (takie urządzenie mechatroniczne pod miską ) i selenoidy .
jeśli przyspiesza "skokami " to definitywnie TPS .Typowy objaw wadliwie dzialąjacego potencjometru przepustnicy to właśnie skokowe przyspieszenie ,szarpnięcia podczas puszczenia nogi z gazu ,trudniejsze odpalanie ciepłego silnika itp. efektem mogą być również złe wskazania pracy sond i błędy składu mieszanki oznaczone w vaginie jako sporadyczne
Zanim wydasz kasę na tps'a , sprawdź czy twój nie jest poprzestawiany ,nie pamiętam jakie wartości rezystancji powinien mieć .Być może ktoś na forum poda poprawne wartości ,nie brakuje tu łebskich gości .
Co do czujnika temperatury i sondy hmm... pozostawię to bez komentarza , a tak na marginesie sprawdź sobie czy czujnik temperatury znajdujący się w przepustnicy jest w ogóle podłączony. Różnych magików już widziałem , to w odniesieniu do twojej informacji , że przepustnica była wymieniana.
Co do czujnika temperatury i sondy hmm... pozostawię to bez komentarza , a tak na marginesie sprawdź sobie czy czujnik temperatury znajdujący się w przepustnicy jest w ogóle podłączony. Różnych magików już widziałem , to w odniesieniu do twojej informacji , że przepustnica była wymieniana.