![]() |
![]() |
[S8 D2 98 LPG ] Przepływonierz A8 vs. S8 - różnice
[S8 D2 98 LPG ] Przepływonierz A8 vs. S8 - różnice
Witam. Mam pytanko. Czy jest jakaś wielka różnica między przepływomierzem w Audi A8 i S8??? Mianowicie padła mi kiedyś przepływka w Audi S8 98r i kupiłem używkę. Gość mnie zapewniał że to od S8. Nie zwróciłem uwagi kiedy autko mi zaczeło więcej palić. Niedawno byłem u mechanika i gość stwierdził że mam uszkodzony termostat ponieważ (niewiem czy to dobrze powtórzę) coś tam jest z jednym z obiegów (jest podobno mały i duży) i wymienił termostat. Autko jest jeszcze u mechanika, powiedział że mogło to być powodem większego spalania ( palił mi w trasie między 90-130 km\h 13,6 l LPG a w mieście max koło 17,5l LPG) teraz wskazania komputera w trasie pokazywały 14l a spalił ponad 17l. na mieście też w 22 się ledwo mieszczę. Jak myślicie czy będę musiał sprawdzać przepływkę czy jest od eski czy raczej są takie same parametry???
pozdrawiam
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2013, 19:56 przez Sylas25, łącznie zmieniany 1 raz.
panowie sprawa się rozwiązała
winą był uszkodzony termostat który niewiem czy dobrze zrozumiałem puszczał cały czas duży obieg i auto nie było dogrzewane. teraz mam równiutko 90 stopni i na razie na komputerze na mieście zeszło mi do 15,1 l/100, a wcześniej według komputera nie spadała średnia poniżej 20l/100. jak będę tankował gaz to napiszę ile dokładnie spalił (kalkulatorek). Apophis ja to auto kupiłem w Szczecinie i przyjechałem nim do Krakowa. Nie muszę go zachwalać że malutko pali ale sam go przetestowałem. Zatankowałem gazu aż stukało do pełna. Jechałem cały czas miedzy 90-140 i jak mi zeszło na rezerwę to zjechałem na stację. Według komputera miałem 13,4l/100. Zatankowałem do pełniutka i podzieliłem ilość litrów przez ilość kilometrów i pomnożyłem x100 i wyszło mi 13,7l/100 a potem zasuwałem 170-200 całą autostradą i tankowałem się i wyszło według kalkulatora 16,4 a według komputera 15,9. Oczywiście piszę na trasie. na mieście jeżdżąc jak "pipka" spalał mi według komputera 16,7-17,1 a według kalkulatorka 17,2-18 to po co mam kitować i zachwalać auto jakby mi paliło 30??
wtedy bym go pogonił do sprzedaży. Wiem ile mi palił a ile teraz pałił. Przedtem też mi szarpał przy przejściu na gaz i jak się gaz skończył piszczał po czym poszarpał i dopiero na benzynę przełączał a teraz jest płynnie. mam program i kabel do mojej instalacji i robiłem kalibrację. W każdym razie panowie bardzo dziękuję za odpowiedzi, zwłaszcza chodziło mi o przepływomierz czy czasami facet od A8 mi nie sprzedał.


Apophis przepływka mi padła kiedyś jak chciałem ją przeczyścić hehehe ponieważ auto nie chciało zapalić i mechanik mnie naprowadził że może to być to. okazało się że nie był paliwa a wskaźnik wskazywał 1/4 zbiornika. robię sprostowanie bo może źle zrozumiałeś kiedy się zaczęły problemy ze spalaniem.
ja go kupiłem w 2010 w kwietniu. a chece z spalaniem zaczeły się w tamtym roku. najpierw reduktor zaczął puszczać i rozregulowali mi cały gaz podczas wymiany, ułamali dziubek od czujnika ciśnienia gazu, potem zakładali inny czujnik i 2 im spaliło. masakra po prostu. Nikt nie wpadł na to żeby termostat też sprawdzić tylko każdy regulował. zdziwiło mnie to kiedy w zimie mi łapał 80 stopni i musiałem kartonik przed chłodnice wkładać ale myślałem że to normalne.
jak go kupiłem i nim jechałem to sam byłem zdziwiony że taki SMOK potrafi 13,7 lub 14 litrów spalić
w sensie że mało. wogóle moja instalacja VERSUS to wogóle jakiś wynalazek. a ty Maciek jaką masz??


no to ci powiem że z tego co wiem to termostat w tym autku jest bardzo ważny. cały czas masz silnik niedogrzany. Nie jestem jakimś superfachowcem ale szybko się uczę i nabieram doświadczenia hehe. jeśli masz gaz to też może dawać popalić. Sam wiesz że to autko to nie jest polonez ani duży fiat. kiedyś miałem forda windstara z 95 roku 3.8 V6 na gazie i był termostat uwalony to jaja się działy niesamowite a Te nasze Audiczki są naszpikowane elektroniką i każda bzdura jest bardzo ważna
termostat mnie kosztował ok 75 zł.

Napewno masz racje i dlatego wkoncu wymienię to ustrojstwo wraz z odświeżeniem płynu w układzie. Zima to ja sobie karton wsadziłem ale i teraz chłodzenie jest bardzo dobre i pewnie ma to niemały wpływ na spalanie. Na testach to auto szybko zlapało temperature bo wiadomo i nawet nie widzieli że termostat nie bangla 

Witam ponownie. okazało się że przyczyną dużego spalania było:
- uszkodzony termostat który nie dogrzewał silnika jak trzeba.
- przetarcie (jakby pilniczkiem) na filtrze fazy lotnej na jednym z filtrów.
- nieszczelność wężyka gumowego dochodzącego do jednego z reduktorów
temat można zamknąć
autko pali na mieście między 17 a 18l LPG
trasa 14l
- uszkodzony termostat który nie dogrzewał silnika jak trzeba.
- przetarcie (jakby pilniczkiem) na filtrze fazy lotnej na jednym z filtrów.
- nieszczelność wężyka gumowego dochodzącego do jednego z reduktorów


