Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 98 LPG ] Przepływonierz A8 vs. S8 - różnice

Sylas25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

[S8 D2 98 LPG ] Przepływonierz A8 vs. S8 - różnice

Post autor: Sylas25 » 27 kwie 2013, 19:47

Witam. Mam pytanko. Czy jest jakaś wielka różnica między przepływomierzem w Audi A8 i S8??? Mianowicie padła mi kiedyś przepływka w Audi S8 98r i kupiłem używkę. Gość mnie zapewniał że to od S8. Nie zwróciłem uwagi kiedy autko mi zaczeło więcej palić. Niedawno byłem u mechanika i gość stwierdził że mam uszkodzony termostat ponieważ (niewiem czy to dobrze powtórzę) coś tam jest z jednym z obiegów (jest podobno mały i duży) i wymienił termostat. Autko jest jeszcze u mechanika, powiedział że mogło to być powodem większego spalania ( palił mi w trasie między 90-130 km\h 13,6 l LPG a w mieście max koło 17,5l LPG) teraz wskazania komputera w trasie pokazywały 14l a spalił ponad 17l. na mieście też w 22 się ledwo mieszczę. Jak myślicie czy będę musiał sprawdzać przepływkę czy jest od eski czy raczej są takie same parametry???

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2013, 19:56 przez Sylas25, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 27 kwie 2013, 20:36

Sylas25, Twoje audi pali niemal tyle co moje. A te wcześniejsze twoje wyniki to nigdy nie były dla mnie realne :)

adrian949

Post autor: adrian949 » 27 kwie 2013, 20:58

Jeśli wyjąłeś starą i włożyłeś bez problemu nową to na pewno masz od S8. Żeby założyć przepławkę od S8 do A8 potrzebna jest redukcja do przepływomierza, ja taką stosowałem.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 27 kwie 2013, 21:40

wali ci jakieś babole ?
mowa jest o spalaniu lpg ?
może ono się roztroiło :-D

Awatar użytkownika
kamilson
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 72
Rejestracja: 16 wrz 2012, 18:02
Lokalizacja: Tomaszów Maz

Post autor: kamilson » 29 kwie 2013, 21:23

adrian949 pisze:Jeśli wyjąłeś starą i włożyłeś bez problemu nową to na pewno masz od S8. Żeby założyć przepławkę od S8 do A8 potrzebna jest redukcja do przepływomierza, ja taką stosowałem.
czy w ramach tej zamiany widzisz jakas roznice w zachowaniu auta?

Sylas25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sylas25 » 01 maja 2013, 09:11

panowie sprawa się rozwiązała :) winą był uszkodzony termostat który niewiem czy dobrze zrozumiałem puszczał cały czas duży obieg i auto nie było dogrzewane. teraz mam równiutko 90 stopni i na razie na komputerze na mieście zeszło mi do 15,1 l/100, a wcześniej według komputera nie spadała średnia poniżej 20l/100. jak będę tankował gaz to napiszę ile dokładnie spalił (kalkulatorek). Apophis ja to auto kupiłem w Szczecinie i przyjechałem nim do Krakowa. Nie muszę go zachwalać że malutko pali ale sam go przetestowałem. Zatankowałem gazu aż stukało do pełna. Jechałem cały czas miedzy 90-140 i jak mi zeszło na rezerwę to zjechałem na stację. Według komputera miałem 13,4l/100. Zatankowałem do pełniutka i podzieliłem ilość litrów przez ilość kilometrów i pomnożyłem x100 i wyszło mi 13,7l/100 a potem zasuwałem 170-200 całą autostradą i tankowałem się i wyszło według kalkulatora 16,4 a według komputera 15,9. Oczywiście piszę na trasie. na mieście jeżdżąc jak "pipka" spalał mi według komputera 16,7-17,1 a według kalkulatorka 17,2-18 to po co mam kitować i zachwalać auto jakby mi paliło 30?? :) wtedy bym go pogonił do sprzedaży. Wiem ile mi palił a ile teraz pałił. Przedtem też mi szarpał przy przejściu na gaz i jak się gaz skończył piszczał po czym poszarpał i dopiero na benzynę przełączał a teraz jest płynnie. mam program i kabel do mojej instalacji i robiłem kalibrację. W każdym razie panowie bardzo dziękuję za odpowiedzi, zwłaszcza chodziło mi o przepływomierz czy czasami facet od A8 mi nie sprzedał.

Sylas25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sylas25 » 01 maja 2013, 09:17

Apophis przepływka mi padła kiedyś jak chciałem ją przeczyścić hehehe ponieważ auto nie chciało zapalić i mechanik mnie naprowadził że może to być to. okazało się że nie był paliwa a wskaźnik wskazywał 1/4 zbiornika. robię sprostowanie bo może źle zrozumiałeś kiedy się zaczęły problemy ze spalaniem.

Gość

Post autor: Gość » 01 maja 2013, 10:20

Sylas25, To co piszesz powyżej jest realne i u mnie tylko dziwi mnie trochę tak mała rożnica wzgledem wskazań fisa. Mi jak pali 12na fisie to ok 16rzeczywiste. A jak w pl warunkach jade grzecznie to do 13l gazu i wg fisa ok 11.

Sylas25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sylas25 » 01 maja 2013, 11:05

ja go kupiłem w 2010 w kwietniu. a chece z spalaniem zaczeły się w tamtym roku. najpierw reduktor zaczął puszczać i rozregulowali mi cały gaz podczas wymiany, ułamali dziubek od czujnika ciśnienia gazu, potem zakładali inny czujnik i 2 im spaliło. masakra po prostu. Nikt nie wpadł na to żeby termostat też sprawdzić tylko każdy regulował. zdziwiło mnie to kiedy w zimie mi łapał 80 stopni i musiałem kartonik przed chłodnice wkładać ale myślałem że to normalne. :) jak go kupiłem i nim jechałem to sam byłem zdziwiony że taki SMOK potrafi 13,7 lub 14 litrów spalić :) w sensie że mało. wogóle moja instalacja VERSUS to wogóle jakiś wynalazek. a ty Maciek jaką masz??

Gość

Post autor: Gość » 01 maja 2013, 11:17

Ja mam BRC ale piszesz o termostacie-moj jest uwalony od 3 lat i lenistwo mi nie pozwala go wymienić hehe. tlko w ciepłe dni albo po miescie jak duzo kulam to mam 90 na blacie a tak to zawsze ok 70max. W tym roku przy wiekszym przegladzie wymienie dziada :)

Sylas25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sylas25 » 01 maja 2013, 12:10

no to ci powiem że z tego co wiem to termostat w tym autku jest bardzo ważny. cały czas masz silnik niedogrzany. Nie jestem jakimś superfachowcem ale szybko się uczę i nabieram doświadczenia hehe. jeśli masz gaz to też może dawać popalić. Sam wiesz że to autko to nie jest polonez ani duży fiat. kiedyś miałem forda windstara z 95 roku 3.8 V6 na gazie i był termostat uwalony to jaja się działy niesamowite a Te nasze Audiczki są naszpikowane elektroniką i każda bzdura jest bardzo ważna :) termostat mnie kosztował ok 75 zł.

Sylas25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sylas25 » 01 maja 2013, 12:10

Zapomniałem dodać że jak go zapalę to chwila moment i ruszam i przechodzi na gaz :) bo mam zaraz 90 :)

Gość

Post autor: Gość » 01 maja 2013, 12:12

Napewno masz racje i dlatego wkoncu wymienię to ustrojstwo wraz z odświeżeniem płynu w układzie. Zima to ja sobie karton wsadziłem ale i teraz chłodzenie jest bardzo dobre i pewnie ma to niemały wpływ na spalanie. Na testach to auto szybko zlapało temperature bo wiadomo i nawet nie widzieli że termostat nie bangla :D

Sylas25
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 66
Rejestracja: 25 kwie 2010, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Sylas25 » 11 maja 2013, 13:12

Witam ponownie. okazało się że przyczyną dużego spalania było:
- uszkodzony termostat który nie dogrzewał silnika jak trzeba.
- przetarcie (jakby pilniczkiem) na filtrze fazy lotnej na jednym z filtrów.
- nieszczelność wężyka gumowego dochodzącego do jednego z reduktorów
:) temat można zamknąć :) autko pali na mieście między 17 a 18l LPG :) trasa 14l

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl