części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 01 4.2PB/LPG ] Dobór sprężyn tylnych do D2 Lang/Long

smoczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 04 mar 2012, 02:04
Lokalizacja: mazowieckie

[D2 01 4.2PB/LPG ] Dobór sprężyn tylnych do D2 Lang/Long

Post autor: smoczek » 05 maja 2013, 13:47

Czesc koledzy,
potrzebuje pomocy w dobraniu czesci.
kupilem rok temu A8 4.2 Lang, zawias 1BN [tyl nivo hydrauliczne].
byl caly obnizony na sprezynach Eibach -25mm.
nie bylo to praktyczne, nawet o progi zwalniajace tarlem, wiec kupilem komplet sprezyn od zwyklej A8.
Tyl stoi jak taczka, miedzy opone a rant blotnika mozna piesc wsadzic, dobre 10cm.
przod jest ok.

doczytalem ostatnio, ze przy nivo, sprezyny sa ciensze i slabsze.
czy jest opcja, ze np 4.2 long, ma z tylu sprezyny identyczne jak np wersja 2.8 ?
chce jakos dobrac te springi,
a zamowienie ich w aso to droga ostatecznosc.


niektorzy z Was maja ETKA'e itd,
Wiec prosze o pomoc,
moze inne wersje/modele audi, maja sprezyny o tymsamym numerze czesci.
jakich sprezyn musze szukac, o jakim numerze, jakiej ilosci/barwie kropek, czy tez o jakiej wysokosci mierzac w cm ???

oto vin: WAUZZZ4DZ1N011574
auto to poliftowe D2 w longu, 4.2 40v 228kw/310km , polowa 2001r, silnik AUW
___________________________________________________________

chyba ze ktos chce podniesc tyl, a ja obnizyc,
i sie zamienimy sprezynami ?
wczesniej bysmy wstawili fotki auta z profilu.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2013, 15:43 przez smoczek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mucholejkolator
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mucholejkolator » 07 maja 2013, 13:42

Kolego, jeśli tam z tyłu masz nadal faktycznie zawieszenie nivo- nikt wcześniej go nie wyrzucił z auta to wysokość zawieszenia można regulować. Więc wystarczy, że w okolicach tylnego stabilizatora poszukasz ramienia regulacji zaworu do wysokości zawieszenia i pokombinujesz z jego ustawieniem.

Co do sprężyn to w zwykłym nivo są faktycznie krótkie i miękkie. Jak w S8 tylko nie tak sztywne. Jednak zastosowanie innych- dłuższych nie powinno wpłynąć negatywnie na pracę zawieszenia tylko na wysokość.

Jeśli miałeś obniżenie -25mm to nie ma opcji żebyś tarł brzuchem o progi zwalniające. Takie objawy pojawiają się przy właściwym rozmiarze kół przy glebie powyżej - 60mm i 4 osobach na pokładzie ;-) Oczywiście też wszystko zależy od progu ;-)

smoczek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 76
Rejestracja: 04 mar 2012, 02:04
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: smoczek » 07 maja 2013, 22:21

wiesz co, czasem tarlem,jak zaszybko jechalem, nie mowiac juz o przednim zderzaku i parkowaniu.
Long jest ciezszy, ma rozstaw osi ponad 3 metry,nieco inaczej tu sie sprawdza setup zawiechy niz w standardowej budzie.
sprezyny wymontowalem komplet Eibach Pro KIt, oni robia tylko -25/-25
kupil je odemnie SEVI do w12.

a ja kupilem uzywki od zwyklej A8,
zprzodu odopony do rantu blotnika mam z 7cm,z tylu 15 !!!

probowalem regulowac zaworem,
ale daje mi to opcje mniej/bardziej twardo.
zwykle sprezyny sa za sztywne,zeby amorki mogly sie wykazac,
i sa tez zbyt dlugie, amorki sa "wyciagniete" nienaturalnie do gory.

**nivo a8 d2: reguluje sile tlumienia amortyzatora, usztywnia obciazone auto, i dlatego nie "siada" jak wsiadzie pare osob.
ten model nie reguluje wysokosci auta, nie da sie opuscic/podniesc audiolki.

- moze Ty masz takie sprezynki ?
:-)
chyba zmieniales nivo/ na standard, o ile dobrze pamietam..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl