części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D3 02 4.2MPI ] Kręci, kręci... nie odpala

Awatar użytkownika
audiolka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2013, 18:38
Lokalizacja: WPI

[D3 02 4.2MPI ] Kręci, kręci... nie odpala

Post autor: audiolka » 02 cze 2013, 18:44

Witam,

Jestem świeżym właścicielem 2002 A8 D3 4.2 a to jest mój pierwszy post. Witam i pozdrawiam wszystkich. Mam prośbę o diagnozę:

Samochód mi często nie odpala. Tj. silnik kręci i kręci i nie zapala. Jeżeli postoi np. w garażu dobę to prawie na pewno zapali z samego rana... Ale jak już nim podjadę gdzieś i silnik się nagrzeje, wyłączę go, to potem nie chce zapalić. Po odczekaniu jakiegoś bardzo długiego czasu (kilka godzin)... Znów zapali (lub nie).

Co to możę być? Z góry dziękuję za pomoc w ustaleniu usterki.
Ostatnio zmieniony 11 cze 2013, 02:49 przez audiolka, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 02 cze 2013, 18:49

Chcesz pisac to zasuwaj sie przywitac do przywitalni bo twoje tematy poleca w kosz.
A co do usterki to podłaczałes jakiegos kompa i sprawdzałes błedy?? Zachowanie jak na uszkodzony czujnik halla ale to gdybanie.powodów może byc wiele.

Awatar użytkownika
audiolka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2013, 18:38
Lokalizacja: WPI

Post autor: audiolka » 02 cze 2013, 19:01

Nie sprawdzałem tego bo nie mam w tej chwili kompa pod ręką... Dlatego piszę bo chciałbym chociaż m/w wiedzieć w czym może tkwić problem. Może jutro podjadę na jakąś diagnostykę.

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz: strasznie dużo mi pali w cyklu miejskim: 22 - 25,6 L / 100 km. Dodam, że przy dość spokojnej jeździe. Miałem poprzednio 2002 S8 D2 z podobnym silnikiem i palił mniej, tj. 14,5 do 17,5 L. Może jest to jakoś powiązane z tą usterką?

Gość

Post autor: Gość » 02 cze 2013, 19:07

Może być ale takie usterki zapisuja sie w kompie i raczej na pewno po diagnostyce będziesz juz miał trop.

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 02 cze 2013, 19:31

Z twojego opisu podejrzewałbym usterkę czujnika położenia wału lub wałków ( zły odczyt przy nagrzanym silniku) , diagnostyka silnika powinna dać ci dokładną usterkę.

Awatar użytkownika
audiolka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2013, 18:38
Lokalizacja: WPI

Post autor: audiolka » 03 cze 2013, 09:18

Dziś podłączyłem pod VAG'a i nie ma błędów w silniku... Był jakiś sporadyczny: "Czujnik obrotów silnika - obwód przerwany", ale potem się nie pojawił...

Gość

Post autor: Gość » 03 cze 2013, 09:38

No to masz odpowiedź.

Awatar użytkownika
audiolka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2013, 18:38
Lokalizacja: WPI

Post autor: audiolka » 03 cze 2013, 13:59

Nie do końca... bo błędu nie ma a samochód i tak nie zapala. Rano zapalił bez problemu.

Awatar użytkownika
jacek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 336
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:50
Lokalizacja: Kujawsko - Pomorskie

Post autor: jacek » 03 cze 2013, 17:53

audiolka, Po prostu wymień czujnik i autko będzie odpalać , błąd "Czujnik obrotów silnika - obwód przerwany" mimo że sporadyczny wszystko ci powiedział.
Wcale nie musi być aktywny , po prostu stary czujnik nie "trzyma" parametrów.

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 03 cze 2013, 20:44

jak mówią panowie przedmówcy czujnik walu lub instalacja jego do poprawy
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

siiwy23
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 11
Rejestracja: 27 cze 2013, 01:43
Lokalizacja: wlkp

Post autor: siiwy23 » 27 cze 2013, 02:07

a pompe paliwową masz kolego dobrą?? bo ja pewnego razu miałem lekki problem z odpaleniem kreci i nie odpala co sie okazało pompa paliwowa padła
Matii

Awatar użytkownika
audiolka
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 5
Rejestracja: 02 cze 2013, 18:38
Lokalizacja: WPI

Post autor: audiolka » 27 cze 2013, 10:19

Auto już naprawione. Był to jednak czujnik obrotów silnika. Poza tym, jedno cięgno od gruszki przy silniku było urwane. Wszystko ładnie naprawił mi FOSS :)

kamil4993
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 29 maja 2017, 20:55
Lokalizacja: Płock

Post autor: kamil4993 » 01 cze 2017, 10:17

Odświeże temat.
Mam podobny problem. auto na gorącym silniku po około 25 minutowym postoju długo kreci około 4-6 sekund ale zawsze odpala i pracuje później prawidłowo. Na zimnym silniku 9 na 10 razy odpala za pierwszym A czasami zdarzy się że dopiero za drugim ale również po odpaleniu pracuje normalnie. Błędy to tylko poduszki silnika i sonda l(konkretnie grzałka sondy). Kiedy na gorącym silniku postój jest krótszy niż 15 minut zawsze odpali od strzała...

tokam
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 2
Rejestracja: 28 mar 2015, 11:26
Lokalizacja: szczytno

Post autor: tokam » 02 cze 2017, 13:40

tak jak wyżej zostało napisane czujnik położenia wału. zmieniaj, puki jeszcze odpala i jeździ. bo pewnie niedługo przyjdzie dzień, że w ogóle nie odpali.

Awatar użytkownika
danishow
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4712
Rejestracja: 02 sty 2015, 23:30
Lokalizacja: Leiningen - DE

Post autor: danishow » 02 cze 2017, 23:48

kamil4993 pisze:auto na gorącym silniku po około 25 minutowym postoju długo kreci około 4-6 sekund ale zawsze odpala i pracuje później prawidłowo (...) na gorącym silniku postój jest krótszy niż 15 minut zawsze odpali od strzała
W Twoim przypadku podejrzewam nieszczelność w LPG, dokładniej wtryski lub reduktor.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl