[D2 01 4.2PB/LPG ] Nierówno pracuje
-
- Forum Audi A8
- Posty: 164
- Rejestracja: 07 lis 2012, 19:04
- Lokalizacja: Nowy Sacz
[D2 01 4.2PB/LPG ] Nierówno pracuje
Koledzy mam taki problem dzis poszedlem odpalic auto i zapaliło ale ja daje mu do spodu a on muli wiec zgasiłem odpalilem to normalnie chodzi co to moze byc bo nigdy tak nie mailem jak auto postał cała noc. Miałem tak wczesniej ze jak jechałem zgasiłem go to potem zapalił i spadł z oprotów (czasem zgasł ) ale zaraz wracał i było ok. co to moze byc swieci mi ta kontrolka chack czy cos takiego ale to od gaze jak to bywa.
Kolego mariuszjp100, przy zakładaniu nowego tematu należy zastosować odpowiednie TAGi. Ten temat poprawiłem i mam nadzieję, że kolejne nazwiesz już poprawnie i zgodnie z regulaminem:
http://www.a8team.pl/tag-regulamin-nazy ... vt2943.htm
Pozdrawiam
Simone331
Kolego mariuszjp100, przy zakładaniu nowego tematu należy zastosować odpowiednie TAGi. Ten temat poprawiłem i mam nadzieję, że kolejne nazwiesz już poprawnie i zgodnie z regulaminem:
http://www.a8team.pl/tag-regulamin-nazy ... vt2943.htm
Pozdrawiam
Simone331
Ostatnio zmieniony 23 sie 2013, 09:40 przez mariuszjp100, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 164
- Rejestracja: 07 lis 2012, 19:04
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Kolego sprawdź sondy. U mnie jest wadliwa prawa sonda i jak odpalam na ciepłym silniku bez dodania gazu to ledwie wchodzi na obroty, gdy jednak odpalam z dociśniętym lekko prawym pedałem to od razu się wkręca.
Komputer pokazał sondę i jestem w trakcie jej wymiany, jaki będzie efekt napiszę Tobie po weryfikacjach.
Komputer pokazał sondę i jestem w trakcie jej wymiany, jaki będzie efekt napiszę Tobie po weryfikacjach.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 164
- Rejestracja: 07 lis 2012, 19:04
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Witaj kolego, a więc tak: sonda była wadliwa ale to nie przyczyna takiego zachowania.
Przyczyna w moim przypadku była następująca - do filtra powietrza dostawało się lewe-gorące powietrze.
Sprawdź cały układ dolotowy powietrza.
U mnie nieszczelność była sprytnie zakamuflowana a mianowicie:
Do filtra powietrza dochodzi kanał dolotowy, wchodzi on na samym dole filtra od strony lampy, od góry wszystko wyglądało ok ale kanał wysunął się krawędzią na dole(czego gołym okiem nie widać).
Zbiegiem lat plastik ten się wyrabia i podczas normalnego użytkowania potrafi właśnie wyskoczyć z zatrzasków. Ja dodatkowo dokręciłem małą śrubkę aby było na sztywno i po całkowitym, szczelnym zamontowaniu wszystkiego silnik pracuje i odpala jak nowy.
Mam nadzieję, że u Ciebie będzie to samo i że chociaż w drobnym stopniu pomogłem.
Daj znać jak to u Ciebie wyszło.
Przyczyna w moim przypadku była następująca - do filtra powietrza dostawało się lewe-gorące powietrze.
Sprawdź cały układ dolotowy powietrza.
U mnie nieszczelność była sprytnie zakamuflowana a mianowicie:
Do filtra powietrza dochodzi kanał dolotowy, wchodzi on na samym dole filtra od strony lampy, od góry wszystko wyglądało ok ale kanał wysunął się krawędzią na dole(czego gołym okiem nie widać).
Zbiegiem lat plastik ten się wyrabia i podczas normalnego użytkowania potrafi właśnie wyskoczyć z zatrzasków. Ja dodatkowo dokręciłem małą śrubkę aby było na sztywno i po całkowitym, szczelnym zamontowaniu wszystkiego silnik pracuje i odpala jak nowy.
Mam nadzieję, że u Ciebie będzie to samo i że chociaż w drobnym stopniu pomogłem.
Daj znać jak to u Ciebie wyszło.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 164
- Rejestracja: 07 lis 2012, 19:04
- Lokalizacja: Nowy Sacz
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Cześć , moje audi też ma problemy z nie równą pracą . Na vag nic nie pokazuje ,wypadanie zapłonów w porządku , świece wymienione , dzieje się to na pb i na lpg, rano są silniejsze drgania, a jak się zagrzeje to słabiej . Teraz już zaczyna nawet rano się dławić . ( jadę na wolnych obrotach bez gazu i nagle wciskam gaz to auto dławi się i po sekundzie dopiero przyspiesza. Co to za cholerstwo ??
Szukacie ,szukacie , i nikt nie wpadł na to, że jeśli błędów brak , a wciąż chodzi nierówno to należało by sprawdzić oczywistą oczywistość na analizatorze spalin , czyli CO i HC
prosto i szybko wyjdzie co należy zrobić ( check lista ; szczelność ,nie pomijając oringów wtryskiwaczy, sprawność wtryskiwaczy, prozaiczne świece - zwrócić uwagę na miejsce połączenia ceramiki z metalem ! - cewki i ich fajki ,zapłon jest ale iskra idzie do bloku, ciśnienie sprężania , ciśnienie zasilania paliwem)
prosto i szybko wyjdzie co należy zrobić ( check lista ; szczelność ,nie pomijając oringów wtryskiwaczy, sprawność wtryskiwaczy, prozaiczne świece - zwrócić uwagę na miejsce połączenia ceramiki z metalem ! - cewki i ich fajki ,zapłon jest ale iskra idzie do bloku, ciśnienie sprężania , ciśnienie zasilania paliwem)
Tak to jest bardzo mądry sposób ale powiedz mi kolego jak czytać wyniki przy wyprutych katach. Czy to akurat nie ma wpływu na wyniki CO i HC?Pepeka pisze:Szukacie ,szukacie , i nikt nie wpadł na to, że jeśli błędów brak , a wciąż chodzi nierówno to należało by sprawdzić oczywistą oczywistość na analizatorze spalin , czyli CO i HC
prosto i szybko wyjdzie co należy zrobić ( check lista ; szczelność ,nie pomijając oringów wtryskiwaczy, sprawność wtryskiwaczy, prozaiczne świece - zwrócić uwagę na miejsce połączenia ceramiki z metalem ! - cewki i ich fajki ,zapłon jest ale iskra idzie do bloku, ciśnienie sprężania , ciśnienie zasilania paliwem)
Paradoksalnie (chyba ze stacja miała popsuty analizator) w 2 autach miałem wyniki minimalnie odbiegające od katalogowych na pomiarze przy wywalonych katach (obie to Omegi 3.0 V6).
Tez walczę z nierówną praca na wolnych, błędów brak, czekam na cewki, jak nie pomoże to szukam lewizny
Nierówno chodzi i na PB i na LPG (co dziwne na gazie jakby lepiej) wtryski benzynowe wymieniłem, jest poprawa ale nie idealnie (chociaż chyba kosz się rozszczelnił/pompa się kończy bo problemy z odpaleniem rano są - obstawiam kosz bo jak zaskoczy to można wyjeździć do rezerwy spokojnie).
Wymienię cewki (świece nowe Beru), później pruję przepustnice + nowe uszczelki i zobaczymy, cudów nie ma, jak nie zapłon to musi gdzieś ssać bokiem.
Tez walczę z nierówną praca na wolnych, błędów brak, czekam na cewki, jak nie pomoże to szukam lewizny
Nierówno chodzi i na PB i na LPG (co dziwne na gazie jakby lepiej) wtryski benzynowe wymieniłem, jest poprawa ale nie idealnie (chociaż chyba kosz się rozszczelnił/pompa się kończy bo problemy z odpaleniem rano są - obstawiam kosz bo jak zaskoczy to można wyjeździć do rezerwy spokojnie).
Wymienię cewki (świece nowe Beru), później pruję przepustnice + nowe uszczelki i zobaczymy, cudów nie ma, jak nie zapłon to musi gdzieś ssać bokiem.
I słuszne podejście, cudów nie ma . W najgorszym z możliwych przypadków mogą być głowice do remontu. Bo tak jak wspomniałem ,przy analizie podniesiony HC , przy 100% pewności poprawnej pracy zapłonu mamy przesłanki co do nieszczelności zaworów.
Ale mam nadzieję, że te problemy wynikają li tylko z "lewizny"
Jeśli ktoś z Was opanuje te problemy ,to nie zapomnijcie podzielić się informacją .
Ale mam nadzieję, że te problemy wynikają li tylko z "lewizny"
Jeśli ktoś z Was opanuje te problemy ,to nie zapomnijcie podzielić się informacją .
Wymieniłem cewki (uzywki 2002 rok) i jest zdecydowanie lepiej. Wiec albo zostala gdzies lekka lewizna albo ktoras z nowych cewek lekko niedomaga. Na razie jeszcze zwleke przepustnice i wymienie uszczelke i zobacze co bedzie. Jak nie pomoze to chyba poczekam az kleknie bardziej albo jak bedzie przyplyw gotowki zamowie komplet nowych cewek i wtedy bede mial pewnosc ze zaplon jest ok
Kolego jak chcesz wyeliminować tą (najprawdopodobniej) jedną niedomagającą w oszczędny sposób to spróbuj tak:BzQ pisze:Wymieniłem cewki (uzywki 2002 rok) i jest zdecydowanie lepiej. Wiec albo zostala gdzies lekka lewizna albo ktoras z nowych cewek lekko niedomaga. Na razie jeszcze zwleke przepustnice i wymienie uszczelke i zobacze co bedzie. Jak nie pomoze to chyba poczekam az kleknie bardziej albo jak bedzie przyplyw gotowki zamowie komplet nowych cewek i wtedy bede mial pewnosc ze zaplon jest ok
Kup jedną nową cewkę i po kolei wymieniaj aż natrafisz na tą jedyną.
Ja zrobiłem tak niedawno.
Najlepiej to poodkręcać wszystkie cewki ze śrub na spokojnie wraz z wypięciem zabezpieczeń, odpalić silnik i po kolei wymieniać aż wyczujesz rekcję(najlepiej na gazie ponieważ jest bardziej czuły na zaniki i skoki iskry).
Trochę czasochłonne i prymitywne ale dla oszczędnych w sam raz.