![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 2.5TDI ] Klimatronik chłodzi tylko jedną stronę
- TheDaro3333
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
- Lokalizacja: opolskie
[D2 00 2.5TDI ] Klimatronik chłodzi tylko jedną stronę
Witam...pytanie brzmi dlaczego z nawiewów pasażera dmucha zimne powietrze a z nawiewów kierowcy letnie...jedyny błąd jaki pokazuje VAG to błąd klapy spiętrzającej powietrze...
poszukaj , nie raz było opisywane ;-)
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- TheDaro3333
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
- Lokalizacja: opolskie
- 123mielony
- Super Klubowicz
- Posty: 2473
- Rejestracja: 20 maja 2009, 22:00
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2005
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Biłgoraj
- TheDaro3333
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
- Lokalizacja: opolskie
Witam ponownie...klima chłodzi jak ta lala...
Były 3 przyczyny moich problemów:
1: Silniczek klapy pod maską ta pierwsza która odcina dopływ świeżego powietrza, wystarczyło rozebrać, wyjąć silniczek i go rozpołowić a następnie wyczyścić wacikiem i zmywaczem do paznokci takie malutkie szczotki i wirnik silniczka...działa jak nowy.
2: To samo co w punkcie pierwszym tylko silniczek ten który odcina powietrze do środkowych tylnych nawiewów.
3: Elektryczny wentylator chłodnicy, błędu nie było bo silnik się kręcił a wiatrak stał w miejscu z powodu tego że poluzowała się nakrętka mocująca go do wirnika.
Po naprawie wyżej wymienionych części mam lodówkę w kabienie:)
Jak by miał ktoś jakieś pytania to chętnie odpowiem bo przekopałem całą klimę i trochę poznałem ten cholernie poplątany układ
PZDR
Były 3 przyczyny moich problemów:
1: Silniczek klapy pod maską ta pierwsza która odcina dopływ świeżego powietrza, wystarczyło rozebrać, wyjąć silniczek i go rozpołowić a następnie wyczyścić wacikiem i zmywaczem do paznokci takie malutkie szczotki i wirnik silniczka...działa jak nowy.
2: To samo co w punkcie pierwszym tylko silniczek ten który odcina powietrze do środkowych tylnych nawiewów.
3: Elektryczny wentylator chłodnicy, błędu nie było bo silnik się kręcił a wiatrak stał w miejscu z powodu tego że poluzowała się nakrętka mocująca go do wirnika.
Po naprawie wyżej wymienionych części mam lodówkę w kabienie:)
Jak by miał ktoś jakieś pytania to chętnie odpowiem bo przekopałem całą klimę i trochę poznałem ten cholernie poplątany układ
PZDR
Moja historia z Audi:)
1. Audi 80 B3 1,8i `88
2. Audi 100 C4 2,5 TDi `93
3. Audi A8 D2 2,5 TDi `99
1. Audi 80 B3 1,8i `88
2. Audi 100 C4 2,5 TDi `93
3. Audi A8 D2 2,5 TDi `99
-
- Super Klubowicz
- Posty: 352
- Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
- Lokalizacja: Zabrze
napisz moze jak sie dobrac do pubntu numer jeden czyli tego silniczka co trzeba rozebrac zeby go wyjacTheDaro3333 pisze:Witam ponownie...klima chłodzi jak ta lala...
Były 3 przyczyny moich problemów:
1: Silniczek klapy pod maską ta pierwsza która odcina dopływ świeżego powietrza, wystarczyło rozebrać, wyjąć silniczek i go rozpołowić a następnie wyczyścić wacikiem i zmywaczem do paznokci takie malutkie szczotki i wirnik silniczka...działa jak nowy.
2: To samo co w punkcie pierwszym tylko silniczek ten który odcina powietrze do środkowych tylnych nawiewów.
3: Elektryczny wentylator chłodnicy, błędu nie było bo silnik się kręcił a wiatrak stał w miejscu z powodu tego że poluzowała się nakrętka mocująca go do wirnika.
Po naprawie wyżej wymienionych części mam lodówkę w kabienie:)
Jak by miał ktoś jakieś pytania to chętnie odpowiem bo przekopałem całą klimę i trochę poznałem ten cholernie poplątany układ
PZDR
- TheDaro3333
- Forum Audi A8
- Posty: 74
- Rejestracja: 04 sty 2011, 19:21
- Lokalizacja: opolskie
No ten akurat jest najłatwiej wyjąć...
1. odkręcasz tą plastikową siateczkę osłaniającą klapę
2. w środku wlotu masz 3 wkręty, wystarczy je poluzować ale jak chcesz mieć łatwiej to odkręć je całkowicie, tylko uważaj żeby ci do środka nie wpadły bo bedzie lipa...
3. następnie podnosisz całą tą część razem z klapą i silniczkiem, tylko nie mocno bo jeszcze inne wkręty będą trzymać wystarczy jakieś 2-3cm do góry tak żeby był dostęp do tych 2 wkrętów co trzymają obudowę silniczka.
4. silniczek jest w obudowie która jest przymocowana 2 wkrętami po przekątnej jak zdejmiesz obudowę to zobaczysz silniczek który też jest przykręcony również 2 śrubkami po przekątnej odkręcasz, odpinasz wtyczkę i wyciągasz.
[ Dodano: 2012-04-27, 16:47 ]
Witam ponownie po zimie okazało się że elektryczny wentylator nie chodzi...odruchowo stuknąłem go lekko młoteczkiem i ruszył ale na moje oko chodzi za wolno...jak ruszam kablami od idącymi do niego to raz przyspiesza a raz zwalnia.
Klima działa tak że po stronie kierowcy dmucha ciepłym powietrzem takim jak w otoczeniu a po stronie pasażera bardziej zimnym ale to jeszcze nie to co powinno być...
I teraz moje pytanie czy możliwe że elektryczny wentylator za wolno chodzi i nie nie schładza dobrze chłodnicy od klimy czy to wina którejś z klap...?
1. odkręcasz tą plastikową siateczkę osłaniającą klapę
2. w środku wlotu masz 3 wkręty, wystarczy je poluzować ale jak chcesz mieć łatwiej to odkręć je całkowicie, tylko uważaj żeby ci do środka nie wpadły bo bedzie lipa...
3. następnie podnosisz całą tą część razem z klapą i silniczkiem, tylko nie mocno bo jeszcze inne wkręty będą trzymać wystarczy jakieś 2-3cm do góry tak żeby był dostęp do tych 2 wkrętów co trzymają obudowę silniczka.
4. silniczek jest w obudowie która jest przymocowana 2 wkrętami po przekątnej jak zdejmiesz obudowę to zobaczysz silniczek który też jest przykręcony również 2 śrubkami po przekątnej odkręcasz, odpinasz wtyczkę i wyciągasz.
[ Dodano: 2012-04-27, 16:47 ]
Witam ponownie po zimie okazało się że elektryczny wentylator nie chodzi...odruchowo stuknąłem go lekko młoteczkiem i ruszył ale na moje oko chodzi za wolno...jak ruszam kablami od idącymi do niego to raz przyspiesza a raz zwalnia.
Klima działa tak że po stronie kierowcy dmucha ciepłym powietrzem takim jak w otoczeniu a po stronie pasażera bardziej zimnym ale to jeszcze nie to co powinno być...
I teraz moje pytanie czy możliwe że elektryczny wentylator za wolno chodzi i nie nie schładza dobrze chłodnicy od klimy czy to wina którejś z klap...?
Moja historia z Audi:)
1. Audi 80 B3 1,8i `88
2. Audi 100 C4 2,5 TDi `93
3. Audi A8 D2 2,5 TDi `99
1. Audi 80 B3 1,8i `88
2. Audi 100 C4 2,5 TDi `93
3. Audi A8 D2 2,5 TDi `99
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Dzięki , u mnie objaw ten sam letnie powietrze po lewej a zima po prawej 
Zabieram się do roboty
[ Dodano: 2013-07-20, 15:01 ]

Zabieram się do roboty

[ Dodano: 2013-07-20, 15:01 ]
zajęło mi to parę godzin , sprawdziłem 2 silniczki te pod maską (sprawne), dalej rozebrałem boczek od konsoli kierowcy ten przy pedale gazu są tam 4 silniczki wszystkie sprawne, rozebrałem jeszcze boczek od pasażera są tam 2 silniczki i chyba jeden nie działa tak jak powinien rusza tylko ok 2mm lecz brakło czasu jak zabiorę się jeszcze raz to sprawdzę dokładnie ten silniczek. Przy okazji żeby mieć lepszy dostęp do śrubek pod kierownicą wychyliłem fotel na max do tyłu i po tym już nie chciało oparcie wrócić ( nie dochodzi prąd do silniczka ) ale czemu to już nie wiemTheDaro3333 pisze:Klima działa tak że po stronie kierowcy dmucha ciepłym powietrzem takim jak w otoczeniu a po stronie pasażera bardziej zimnym ale to jeszcze nie to co powinno być...