części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 99 4.2PB/LPG ] Dławi i szarpie po długim postoju

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

[D2 99 4.2PB/LPG ] Dławi i szarpie po długim postoju

Post autor: grzybek86 » 15 sie 2013, 13:07

Witam. Mam dziwny problem otóż po nocnym postoju mam problem z odpaleniem auta trzeba długo krecić i nie zawsze odpali za pierwszym razem. Zaczeło sie od tego ze około 2 tyg temu nie moglem odpalic auta i po około 20 próbach zaskoczył ale straszcie śmierdziało nie spalonym paliwem a do tego strasznie nie równo chodził silnik przy dodaniu gazu dławił sie i prawie gasł, przegoniłem go troche i wszsytko wróciło do normy. Po jakims czasie zaczeły sie te problemu z odpaleniem rano, jak juz odpali to to czasami ale nie zawsze tez sie dławi w jeździe po puszczeniu gazu chodzi normalnie, w dzień po dłuzszym postoju tez czasami sie tak dzieje ale nie zawsze, dodam ze dzieje sie tak tylko jak silnik jest zimny i jak trszke sie rozgrzeje to juz wszsytko jest ok. Mam gaz i na LPG nie ma zadnego problemu chodzi ok. Miał ktos podobny problem bo szukałem w necie ale nigdzie nic nie ma.

Gość

Post autor: Gość » 15 sie 2013, 13:30

grzybek86, W ciągu ostatniego miesiąca czytałem chyba dwa takie posty-więc słabawo szukałeś. Sprawdzałes błedy? A kojażysz może takie coś jak czujnik położenia wału? :)

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 15 sie 2013, 15:38

tylko może wystarczy kable zmienić
;-)
też jest jak to się robi :-D

[ Dodano: 2013-08-15, 15:39 ]
tylko to może być
od pompy paliwa po przepływkę
i lewizna
:-P

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 15 sie 2013, 16:09

Podłącz komputer, wykasuj błędy, a po kolejnych problemach z odpaleniem odczytaj co się pojawiło. Przyczyn takiego zachowania może być wiele, dlatego najpierw diagnoza, a dopiero później naprawa.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 15 sie 2013, 17:07

zapomniałem dodac ze od kilku dni co dzień podlączam kompa i błędów brak, a problem nadal nie zniknął... słyszałem o takim czujniku i czutałem gdzieś o tym ze moze byc walniety czujnik temperatury ale nie umiem go znalesc

Awatar użytkownika
BiLu
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 282
Rejestracja: 21 lut 2010, 21:24
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BiLu » 15 sie 2013, 18:40

Mnie to wygląda na dogorywającą pompę paliwową. Walnięte czujniki sieją na ogół błędy w ecu i objawiają się również na LPG.

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 15 sie 2013, 20:45

no ale czy padająca pompa dała by sie we znaki tylko na zimnym silniku? juz kiedyś miałem problem z pompa i były całkiem inne objawy.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 15 sie 2013, 22:59

Z pół roku temu przerabiałem podobny problem w aucie żony. Też zimny ciężko palił. Ciepły od razu. I była to pompa paliwa. Ale zanim wymienisz sprawdź jakie daje ciśnienie. W aucie żony co ciekawe pompa "dobijała" do właściwej wartości ciśnienia, ale wciśnięcie pedału gazu powodowała od razu duży spadek ciśnienia. Wymiana pompy wyeliminowało problemy z odpalaniem i poprawiło dynamikę pracy silnika - zaczął żwawiej reagować na pedał gazu :-)
A pompa która padła już wcześniej raz wymieniałem, ale na produkt "Made in China", i niestety nie udało mi się odnaleźć paragonu z gwarancją. Na Chińczyku przejechała żona z 6-7 tys km :-(

artek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 108
Rejestracja: 04 lis 2010, 19:40
Lokalizacja: Chełm/lubelskie

Post autor: artek » 15 sie 2013, 23:32

Może gaz ci przepuszcza. Zakręć gaz w butli i wypal to co w przewodach i zostaw na noc. Jak to coś z gazem to odpali rano z pierwszego kopa.

michi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 04 sie 2010, 23:43
Lokalizacja: Katowice/Śląsk

Post autor: michi » 16 sie 2013, 08:20

zazwyczaj jak puszcza gaz do kolektora, to przez podciśnienie łączące reduktor LPG z kolektorem ssącym, wystarczy po zgaszeniu silnika zdjąć przewód podciśnieniowy z reduktora i sprawdzić czy leci tam gaz :)

Ile lat ma instalacja/reduktor?

Jeżeli masz ustawiony w sterowniku LPG dozwolony rozruch awaryjny na LPG, to możesz rano zrobić pierwszy rozruch silnika od razu na LPG i wyciągnij wnioski z jego skutków
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 16 sie 2013, 15:03

instalacja ma 3 lata Stag 300+, reduktor jak pamietam KME GOLD, nalatane około 90kkm. dzisiaj spróbuje z tym gazem czy nie przepuszcza i zobaczymy, a tak nawiasem zeby sprawdzic, jakie ciśnienie prawidłowe daje pompa paliwa?

grzybek86
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 637
Rejestracja: 25 kwie 2011, 09:21
Lokalizacja: Tychy

Post autor: grzybek86 » 17 sie 2013, 07:35

zakreciłem na noc gaz na butli i teraz byłem sprawdzić, nie odpalił za 1 razem tylko za 2 jak zawsze, zauwazyłem tez ze jak juz odpalił to dym z rury byl jakby niebieski, po tym zabiegu wykluczam ze gaz moze miec cos wspolnego z tym
Ostatnio zmieniony 17 sie 2013, 19:10 przez grzybek86, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sylwekr
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 755
Rejestracja: 30 lis 2010, 07:42
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: sylwekr » 17 sie 2013, 08:00

grzybek86 pisze: a tak nawiasem zeby sprawdzic, jakie ciśnienie prawidłowe daje pompa paliwa?
Potrzebny manometr do pomiaru ciśnienia który podłączasz w układ zasilania paliwem. Podjedź do jakiegoś mechanika, parę minut roboty. Tylko u ciebie lepiej by było sprawdzić jak jest zimny i zobaczyć czy po przekręceniu stacyjką pompa dobija do właściwego ciśnienia.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 17 sie 2013, 13:26

albo pobiera olej lub paliwem za bardzo podlewa
Ostatnio zmieniony 17 sie 2013, 19:10 przez pepi, łącznie zmieniany 1 raz.

michi
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 04 sie 2010, 23:43
Lokalizacja: Katowice/Śląsk

Post autor: michi » 17 sie 2013, 22:13

zakręcenie gazu w butli to jak zakręcenie go na granicy, a w kuchni jeszcze tydzień pogotujesz, zrób jak ci radziłem jak chcesz wykluczyć problem z zalewaniem gazem w nocy
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl