[D2 96 3.7PB/LPG ] Reanimacja LPG - Sterownik OSCAR-N
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 lip 2013, 10:20
- Lokalizacja: Wrocław
[D2 96 3.7PB/LPG ] Reanimacja LPG - Sterownik OSCAR-N
Witajcie....
mam straszny wynalazek LPG.... OSCAR-N, reduktor Magic Jest III (wiem, że lubi puszczać "bąka").... dzisiaj moje LPG zaczęło wracać na benzynę - niezależnie czy silnik ciepły/zimny czy jest but czy delikatna jazda... wiem, że statystyczny macher od LPG, by to ogarnął w mgnieniu oka.... ale.... z tym Oscarem nikt we Wrocławiu nie może się połączyć (odwiedziłem 4 zakłady + sam mam kabel i ani na xp ani na win 7 nie idzie).... zastanawiam się nad zmianą reduktora i komputera na staga... jeden zakład policzył mi ok 2000 PLN.... czy wystarczy zmienić sam komputer czy wiąże się z to również z wymianą jakiś wiązek, czujników etc... ? masakra.... nie wiem co robić - dodam również, że takie LPG kupiłem .... wiem wiem.... amatorka... ale do dziś większych zastrzeżeń nie miałem... Myślę, że wystarczy zmienić reduktor na np. GOLDa.... (w 3.7 powinien wystarczyć) ale jak się połączyć z tym Oscarem, by to wszystko poustawiać... Aczkolwiek uważam, że za ten powrót na PB odpowiada jakiś czujnik... jest ktoś z Wrocławia kto ogarnia temat OSCARA ?
mam straszny wynalazek LPG.... OSCAR-N, reduktor Magic Jest III (wiem, że lubi puszczać "bąka").... dzisiaj moje LPG zaczęło wracać na benzynę - niezależnie czy silnik ciepły/zimny czy jest but czy delikatna jazda... wiem, że statystyczny macher od LPG, by to ogarnął w mgnieniu oka.... ale.... z tym Oscarem nikt we Wrocławiu nie może się połączyć (odwiedziłem 4 zakłady + sam mam kabel i ani na xp ani na win 7 nie idzie).... zastanawiam się nad zmianą reduktora i komputera na staga... jeden zakład policzył mi ok 2000 PLN.... czy wystarczy zmienić sam komputer czy wiąże się z to również z wymianą jakiś wiązek, czujników etc... ? masakra.... nie wiem co robić - dodam również, że takie LPG kupiłem .... wiem wiem.... amatorka... ale do dziś większych zastrzeżeń nie miałem... Myślę, że wystarczy zmienić reduktor na np. GOLDa.... (w 3.7 powinien wystarczyć) ale jak się połączyć z tym Oscarem, by to wszystko poustawiać... Aczkolwiek uważam, że za ten powrót na PB odpowiada jakiś czujnik... jest ktoś z Wrocławia kto ogarnia temat OSCARA ?
Ostatnio zmieniony 18 sie 2013, 22:00 przez fachowiec83, łącznie zmieniany 1 raz.
Ohne Audi Keine Gaudi
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 lip 2013, 10:20
- Lokalizacja: Wrocław
ustawiać nic nie musisz jak zachowasz takie samo ciśnienie jakie było
nie rozumiem po co ci wymiana elektroniki
szkoda kasy
możesz nabyć iterfejs z wtykami i wtedy masz takie jak ci potrzebny a inne jakby było potrzeba
[ Dodano: 2013-08-18, 20:59 ]
zobacz czy ktoś coś nie przestawił w wtyce kompa lpg ;-)
[ Dodano: 2013-08-18, 21:01 ]
oskar to AGIS
ubogi brat
[ Dodano: 2013-08-18, 21:03 ]
http://www.europegas.pl/photos/oscar-n_ ... cyl_pl.jpg
nie rozumiem po co ci wymiana elektroniki
szkoda kasy
możesz nabyć iterfejs z wtykami i wtedy masz takie jak ci potrzebny a inne jakby było potrzeba
[ Dodano: 2013-08-18, 20:59 ]
zobacz czy ktoś coś nie przestawił w wtyce kompa lpg ;-)
[ Dodano: 2013-08-18, 21:01 ]
oskar to AGIS
ubogi brat
[ Dodano: 2013-08-18, 21:03 ]
http://www.europegas.pl/photos/oscar-n_ ... cyl_pl.jpg
jeżeli założymy, że masz dobry program i interfejs, to pozostaje kwestia, czy na złączu diagnostycznym masz następujące napięcia (do zmierzenia multimetrem za 5 zł): +12, masę, i złącza Rx i Tx około 5V, bywa, że ugnity-zielony kabel we wtyczce diagnostycznej sterownika LPG uniemożliwia połączenie- trzeba wyczyścić wtyczkę WD-40 i poskrobać piny miedzianym drucikiem , mam jednego klienta z Oscarem i łączę się interfejsem STAG-a bez żadnego przepinania pinów, może masz zły program? to nie STAG, że 1 program obsługuje prawie wszystkie sterowniki, a do starszych 300-ek wyświetla komunikat jaka wersja programu jest potrzebna
wymiana elektroniki na STAG-a 300-8 wymaga wymiany: sterownika, wiązek, MAP-sensora, czujnika temperatury gazu w strudze,
GOLD spokojnie twoje auto obrobi, ja też mam GOLD-a w 4.2 ABZ 300 PS
aha, a reduktor, który puszcza LPG w podciśnienie nadaje się do podkładania stołu warsztatowego, jak ktoś ma niestabilny
pepi,
oskar to AGIS
ubogi brat
a Agis to shit! właśnie go zamieniam w swojej A8 na STAG-a, czasem się przełącza fajnie, czasem gaśnie, zalewa po zamianie na LPG, robiłam kalibracje i wykorzystałem wszelkie możliwe opcje, dla mnie sterownik, który nie potrafi zmieniać paliwa na biegu jałowym to shit!
wymiana elektroniki na STAG-a 300-8 wymaga wymiany: sterownika, wiązek, MAP-sensora, czujnika temperatury gazu w strudze,
GOLD spokojnie twoje auto obrobi, ja też mam GOLD-a w 4.2 ABZ 300 PS
aha, a reduktor, który puszcza LPG w podciśnienie nadaje się do podkładania stołu warsztatowego, jak ktoś ma niestabilny
pepi,
oskar to AGIS
ubogi brat
a Agis to shit! właśnie go zamieniam w swojej A8 na STAG-a, czasem się przełącza fajnie, czasem gaśnie, zalewa po zamianie na LPG, robiłam kalibracje i wykorzystałem wszelkie możliwe opcje, dla mnie sterownik, który nie potrafi zmieniać paliwa na biegu jałowym to shit!
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 lip 2013, 10:20
- Lokalizacja: Wrocław
Dzwoniłem do Kwatery Głównej Oscara.... Uprzejmy Pan poinformował mnie, że mój komputer należy diagnozować Vectorem a skoro mi nie łączy to prawdopodobnie mam zły kabel... możliwe bo wygląda na "samoróbkę" - jutro jadę do gazownika, który twierdzi, że Oscar to dla niego bułka z masłem... zobaczymy bo każdy jego poprzednik wymiękał. Bedę dobrej myśli...
Ohne Audi Keine Gaudi
-bez urazu ale to ty chyba nie umiesz go ustawić ;-)michi pisze:, który nie potrafi zmieniać paliwa na biegu jałowym to shit!
jakoś zamontowałem tego sporo ponad 10 sztuk może więcej
od mondeo v6 po jakieś r4
po jakiś inne v6
i jedno v8 audi
nawet i nie było kłopotu
u żony w a6 2,8 przepina się tak że na postoju że nie idzie załapać
Moim zdanie nie ma złych sterowników tylko są bardziej lub mniej udane
i jeszcze ktoś kto to ogarnia a to już 70 % sukcesu
ja staga nie lubię a tu go tyle razy broniłem :roll:
takie życie
jeszcze rok temu nie lubiłem audi
:roll:
a teraz lubi się co się ma
:d
[ Dodano: 2013-08-19, 16:55 ]
zapomniałem dodać że ja parę sterowników stag 300 wywaliłem
i sprzedałem na allegro bo ludzie lubią staga
i zamontowałem agisa i spalanie spadło z 20 na 15 l
na tych samych podzespołach
u siebie mam lpgtech i bokiem mi wyszedł :oops:
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Gold wystarcza ale tylko przy spokojnej jeździe jeżeli robisz przy 150 kicka to niestety brakuje mu gazu. Mam jednego golda w swojej 4.2 i na valtekach radził sobie bo wtryski nie wyrabiały ale na hanach już gorzej.michi pisze: GOLD spokojnie twoje auto obrobi, ja też mam GOLD-a w 4.2 ABZ 300 PS
aha, a reduktor, który puszcza LPG w podciśnienie nadaje się do podkładania stołu warsztatowego, jak ktoś ma niestabilny
Karol, jeżeli tak się dzieje to nieźle przelewane jest LPG podczas
przyspieszania.
Trochę info (piszę o silnikach ABZ, AKH):
od około 12 ms czasu wtrysku oprogramowanie nie bierze
pod uwagę sondy lambda (close loop'a robi).
Tak więc adaptacja nie działa, czasy wtrysku lecą z mapy ECU silnika.
By to właściwie ustawić (gdy sonda przestaje być brana pod uwagę)
należy użyć sondy szeroko-pasmowej w wydechu.
Sporo paliwa można zaoszczędzić i zoptymalizować spalanie LPG.
Praca z korekcjami po obrotach i czasie wtrysku.
przyspieszania.
Trochę info (piszę o silnikach ABZ, AKH):
od około 12 ms czasu wtrysku oprogramowanie nie bierze
pod uwagę sondy lambda (close loop'a robi).
Tak więc adaptacja nie działa, czasy wtrysku lecą z mapy ECU silnika.
By to właściwie ustawić (gdy sonda przestaje być brana pod uwagę)
należy użyć sondy szeroko-pasmowej w wydechu.
Sporo paliwa można zaoszczędzić i zoptymalizować spalanie LPG.
Praca z korekcjami po obrotach i czasie wtrysku.
Tak jak pisałem wcześniej, korekty krótko-terminowe podczas zwiększaniapepi pisze:a nie lepiej na korekty krótkie i długoterminowe
czy lepiej wyważać otwarte drzwi :-D
obciążenia silnika (tak mniej więcej w okolicach czasu wtrysku benzyny od 12 ms w górę)
ustawiane są na 0.00 (wskazania sond lambda nie są brane pod uwagę).
ECU silnika leci wg swojej mapy.
Zwróć na to uwagę.
Wtedy ustawiony mnożnik dla LPG ma kolosalne znaczenie (w zakresie od 12 ms -->)
Okazuje się, że ECU silnika nie wprowadza korekt. I po wsadzeniu sondy szerokopasmowej
AFR wychodzi np. w okolicach 12-11.9. Za bogato.
Trzeba wprowadzać korekty po czasie wtrysku i obrotach.
Chyba w ostatnią sobotę jedną S8 ustawialiśmy z kumplem.
Ustawiliśmy AFR w okolicy 13.2 podczas dużego obciążenia silnika.
Korekty krótko-terminowe powiedzą nam sporo o składzie mieszanki ale tylko
podczas spokojnej jazdy (kiedy sondy lambda są brane pod uwagę).
Jeżeli macie możliwość czytania kanału 11 (ABZ) to sprawdźcie to sami.
Dajecie w palnik i co pokazują korekcje? Zawsze 0.00... a co to oznacza?
Oznacza to, że wskazania sond nie są brane pod uwagę.
Czyli ECU silnika nie wprowadza korekt do tego co się dzieje z mieszanką.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 24
- Rejestracja: 08 lip 2013, 10:20
- Lokalizacja: Wrocław
Wracając do mojego problemu został on rozwiązany :mrgreen:
Jedyny z tych gazowników, do których jeździłem (i dzwoniłem) potrafił nawiązać komunikację z moim sterownikiem i wyskoczył błąd - brak napięcia.... poprawił masę i .... śmiga... map i innych ustawień nie ruszał bo ogólnie wszystko jest OK ;] jestem zadowolony.
Jedyny z tych gazowników, do których jeździłem (i dzwoniłem) potrafił nawiązać komunikację z moim sterownikiem i wyskoczył błąd - brak napięcia.... poprawił masę i .... śmiga... map i innych ustawień nie ruszał bo ogólnie wszystko jest OK ;] jestem zadowolony.
Ohne Audi Keine Gaudi
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Trzeba mieć taką opcję w sterowniku. Mój ABZ pracuje na sterowniku Vector brak nowych aktualizacji a program to od staga ale wesja 1.14 czyli do starych stagów 200 i 300.marekp750 pisze:Karol, jeżeli tak się dzieje to nieźle przelewane jest LPG podczas
przyspieszania.
Sporo paliwa można zaoszczędzić i zoptymalizować spalanie LPG.
Praca z korekcjami po obrotach i czasie wtrysku.
I tak ratowałem się emulatorem temperatury silnika przy porannym przełączeniu na gaz zalewało mi i dusił się. Teraz mam wstawiony emulator temperatury który pi przełączeniu na LPG wysyła do ecu że silnik ma ok 90stopni po osiągnięciu temp reduktora ok 70stopni emulator się rozłącza wracając na oryginalny czujnik temperatury silnika.
pepi, tan mój AGIS to max stary AGIS, który nie ma żadnych ustawień przełączania, ani nakładania czasów wtrysków, ani opóźnienia w przełączaniu poszczególnych cylindrów, podobno można wgrać nowy soft, ale nie zawsze się to dobrze kończy....
ten soft, który jest nie ma takich ustawień
ten soft, który jest nie ma takich ustawień
jak to było? "Vorsprung durch Technik" ?