[S8 D2 00 ] Drgania na postoju
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
to taka przypadłość której nikt nie za bardzo może wykryć , bardzo rozległy wątek ( świece , cewki, uszczelki kolektora, lewe powietrze, przepływomierz , sondy, i można by wymieniać jeszcze kilka pewnie) a na vagu zero błędów , zapłony nie wypadają . A my stoimy w korku albo na światłach i auto co 4 sek. dziwnie prawie nie wyczuwalnie szarpnie jak by jeden gar nie załapał. Szkoda że cewek zapłonowych nie można za bardzo miernikiem sprawdzićtomek808 pisze:tylko u mnie na zimnym trzeba dłużej kręcić i łapie jakby nie na wszystkie cylindry jednoczesnie ,mam wrażenie że na ciepłym też nie równo pracuje ale obroty idealnie trzyma
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
No to spoko , jak ktoś ma sprawną i chęci to niech podeśle wartości :)najlepiej z silnika ABZlabas pisze:Dobrym miernikiem sprawdzisz oporność na poszczególnych pinach(4), ale musisz mieć jedną 100% sprawną cewkę do porównania.krystek78 pisze:labas jako to sie robi.wiedzy nigdy nie za wiele
Drugi sposób jest pewniejszy i używany w elektrotechnice, sprawdzasz rezystancję izolacji za pomocą induktora.
Miernikiem choć by i samochodowym ,można pomierzyć ale pomiar będzie mocno niepewny.
z tego powodu, że w przypadku urządzenia jakim jest cewka oporność może wzrastać lub maleć w zależności od warunków pracy - temperatura ,wilgotność - podobnież jest z odpornością na przebicia .
Przebicia można na jakiś czas wyeliminować stosując pasty silikonowe używane w elektroenergetyce ,odporność takiego szuwaksu na przebicie sięga kilkudziesięciu kV.
Spotkałem się w naszych autach z problemem upływności poprzez fajkę ,dokładnie chodzi o połączenie i szczelność fajki w miejscu w którym obejmuje ona korpus świecy. Testowo można potraktowac to połączenie choćby i wazeliną techniczną w przypadku braku wspomnianego szuwaksu - na pewno BERU produkuje takie mazidło 5 ml kosztuje około 35 złotych .
z tego powodu, że w przypadku urządzenia jakim jest cewka oporność może wzrastać lub maleć w zależności od warunków pracy - temperatura ,wilgotność - podobnież jest z odpornością na przebicia .
Przebicia można na jakiś czas wyeliminować stosując pasty silikonowe używane w elektroenergetyce ,odporność takiego szuwaksu na przebicie sięga kilkudziesięciu kV.
Spotkałem się w naszych autach z problemem upływności poprzez fajkę ,dokładnie chodzi o połączenie i szczelność fajki w miejscu w którym obejmuje ona korpus świecy. Testowo można potraktowac to połączenie choćby i wazeliną techniczną w przypadku braku wspomnianego szuwaksu - na pewno BERU produkuje takie mazidło 5 ml kosztuje około 35 złotych .
Złego diabli nie biorą ...
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Witam , wymieniłem ostatnio sondy . I po tej kuracji auto pracuje już inaczej mniej drga , rano nie śmierdzi intensywnie spalinami , krócej chodzi na ssaniu , spalanie jak by niższe również zapach gazu z wydechu ustał . Wymienię jeszcze świece na Denso irydowe IT20 bo moje już są jak by nadpalone na białym słupku . Może drgania ustaną jak u kolegi wyżej