części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

[D2 00 4.2PB/LPG ] Nie działa jedna strefa klimatyzacji

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

[D2 00 4.2PB/LPG ] Nie działa jedna strefa klimatyzacji

Post autor: beyer28 » 09 wrz 2013, 18:49

Witam wszystkich. Jak w temacie, nie działa mi prawidłowo lewa strona klimatyzacji. Po ustawieniu temp., zamiast chłodnego powietrza dostaje ciepłem. Problem dotyczy nawiewów z lewej strony i podszybia, środek i tył jest ok. Klima niedawno była nabijana, poza tym wszystko ok. Ma Ktoś może jakiś pomysł, w czym może tkwić problem? Może sprężarka, albo jakieś wężyki spadły? Będę wdzięczny za sugestie, bo nie wiem gdzie tego szukać.
dziękuję i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2013, 11:33 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 09 wrz 2013, 19:27

ALbo sterownik albo masz problem z klapami?silniczkami-sprawdź błedy climatronica.

beyer28
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1035
Rejestracja: 14 sie 2013, 21:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: beyer28 » 09 wrz 2013, 20:16

Czyli po podlaczeniu pod vaga powinno wyjsc co kuleje? ale pewnie bez rozbierania kokpitu sie nie obejdzie

Gość

Post autor: Gość » 09 wrz 2013, 20:41

Powinno wykazac jakies błedy-jak climatronic ci padł to jego wymiana nie jest jakas problematyczna. Jak problem jest głebiej to bedzie dłubanina.

cubitus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 07 paź 2012, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cubitus » 09 wrz 2013, 21:00

Hej

To ja się podłączę bo temat wydaje się bardzo podobny ... U mnie prawa strona chłodzi a lewa ... grzeje na maksa. Silniczki od nawiewów mi cykały - ale to jest stara sprawa z którą ciągle walczę ... Ja to sobie wszystko rozebrałem w kabinie (wyjąłem dzisiaj całą konsolę środkową) i z tego co widzę to po prostu lewy "grzejnik" jest rozgrzany na maksa, zaś prawy jest chłodny - więc nie jest to (u mnie, w kwestii grzania) kwestia silniczków ... Gdzieś na forum czytałem dzisiaj o ekwilibrystycznym sprawdzaniu elektrozaworów w podszybiu - aczkolwiek temat dotyczył sytuacji kiedy całość (obydwie strony) nie działała prawidłowo. Czy są jeszcze jakieś inne potencjalne przyczyny takiego stanu rzeczy?

A tak przy okazji - czy jest ktoś w Wawie kto potrafi PRAKTYCZNIE zlikwidować problemy z cykającymi silniczkami? Mam silniczki, mam wszystko na wierzchu (za wyjątkiem tych dwóch górnych) - tyle że to nie chce działać na zasadzie plug & play ... Jeżeli ktoś mógłby mi to zrobić to chętnie bym skorzystał bo mnie już krew zalewa ...

Gość

Post autor: Gość » 09 wrz 2013, 21:22

Wiadoma sprawa że po włączeniu klimy sterownik-climatronic steruje tez tymi elektrozaworami i to się da czasami zauwazyć jak sie właczy klimke a przez chwile bucha ciepłem po czym wieje chłód(wszystko zalezne jest od temperatury zewnętrznej i wewnętrzej w aucie oraz ustawionej na climatronicu. No ale nasze klimy maja mozliwośc sprawdzania błedów VAGiem więc dają spore ułatwienie w szukaniu awarii.

cubitus
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 25
Rejestracja: 07 paź 2012, 23:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cubitus » 10 wrz 2013, 06:13

No właśnie - a jeżeli jest uszkodzony sam sterownik (nie wykluczam - sądząc po moich problemach z silniczkami) to w błędach powinna się pojawić tez taka informacja? Czy wtedy tylko pozostaje metoda prób i błędów - czyli podmiana na drugi?

Awatar użytkownika
VanDyke
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 996
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: VanDyke » 10 wrz 2013, 07:47

cubitus pisze:A tak przy okazji - czy jest ktoś w Wawie kto potrafi PRAKTYCZNIE zlikwidować problemy z cykającymi silniczkami?
Skontaktuj się z FOSS-em
Kontakt: nick + @wp.pl

Gość

Post autor: Gość » 10 wrz 2013, 19:07

cubitus, Sprawdź a sie okaże czy pluje babolami.

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 11 wrz 2013, 21:05

Jak juz gdzies pisałem, trzaskające silniczki sa uszkodzone - wytarty potencjometr uniemozliwa układowi ustalenia prawidłowej pozycji ramienia wykonawczego. No i jezdzi od jednego kranca do drugiego. Silniczek do wymiany.
Jakby co to mam cała nagrzewnice ze wszystkimi silniczkami - na razie :)

Kolego cubitus, jakbys byl we wrocku to zapraszam, a warszawie to do Fossa...
Kolego bayer28, tak dla spokoju to popukaj w elektrozawory, moze ten lewy sie przywiesil?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl