[D2 97 4.2PB/LPG ] Szarpie, wpada w tryb awaryjny
[D2 97 4.2PB/LPG ] Szarpie, wpada w tryb awaryjny
Witam,
mam pytanie... przy ostrym dodawaniu gazu skrzynia podczas redukcji biegów szarpie tak jakby się myliła i skakała po biegach oraz czasem tak mocniej "łupnie" i wpada w tryb awaryjny...
Poprzedni właściciel mówił coś o czujniku hamulca (niby taki błąd miał a ja jeszcze nie podpinałem go pod kompa)
Czy to może mieć wpływa na takie zachowanie skrzyni? Przy spokojnej jeździewszystko jest ok. Przy "ręcznej" zmianie biegów (tiptronic góra dół) wszystko jest ok.
Z góry dzięki za wszelkie porady i pomoc
mam pytanie... przy ostrym dodawaniu gazu skrzynia podczas redukcji biegów szarpie tak jakby się myliła i skakała po biegach oraz czasem tak mocniej "łupnie" i wpada w tryb awaryjny...
Poprzedni właściciel mówił coś o czujniku hamulca (niby taki błąd miał a ja jeszcze nie podpinałem go pod kompa)
Czy to może mieć wpływa na takie zachowanie skrzyni? Przy spokojnej jeździewszystko jest ok. Przy "ręcznej" zmianie biegów (tiptronic góra dół) wszystko jest ok.
Z góry dzięki za wszelkie porady i pomoc
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2013, 14:13 przez lesiu117, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tym błedem czujnika hamulca, to moze podczas podłaczania VAG-a i uruchomieniu opcji badania skrzyni poprzedni własciciel może nie wcisnał pedału hamulca - byc moze tutaj tkwi problem tego błedu.
Zachowanie twojej skrzyni moze byc spowodowane niskim poziomem oleju w skrzyni (pierwsza sprawa) lub czas juz na wymiane filtra i oleju. To sa dwie w sumie pierwsze sprawy do przejrzenia, ale jeszcze wczesniej sprobuj zdiagnozowac skrzynie podpinajac kompa - moze jest jeszcze inny jakis błąd.
Zmien opis twojego auta, bo w opisie masz ''manual" a z tego co opisujesz wynika ze masz "automat". Uzupelnij swoj profil.
Zachowanie twojej skrzyni moze byc spowodowane niskim poziomem oleju w skrzyni (pierwsza sprawa) lub czas juz na wymiane filtra i oleju. To sa dwie w sumie pierwsze sprawy do przejrzenia, ale jeszcze wczesniej sprobuj zdiagnozowac skrzynie podpinajac kompa - moze jest jeszcze inny jakis błąd.
Zmien opis twojego auta, bo w opisie masz ''manual" a z tego co opisujesz wynika ze masz "automat". Uzupelnij swoj profil.
Tylko że jak przełączę na "poł-ręczną" zmianę biegów (ta zmiana góra dół +/-) i przyspieszam gwałtownie to nic się nie dzieje, wszystko zmienia się płynnie i silnik również pracuje płynnie jedynie gdy Tiptronic sam wszystko kontroluje to potrafi "zwariować"...Pepeka pisze:Szarpane przy redukcji , bądź silne uderzenie przy gwałtownym przyspieszaniu nie musi wynikać z awarii skrzyni , takie zachowania mogą być od silnika .
przewód VAG zamówiony, może jutro będzie to dam znać co wyszło....
punkt 1) Naprawę i diagnozowanie skrzyni robimy mając pewność poprawnej pracy podzespołów silnika i ich zawieszeń !
KONIEC i .
W trybie tip skrzynia nie korzysta z programowego trybu , w zwykłym trybie skrzynia dostosowuje swoje parametry , a dane zbiera z wielu podzespołów silnika
KONIEC i .
W trybie tip skrzynia nie korzysta z programowego trybu , w zwykłym trybie skrzynia dostosowuje swoje parametry , a dane zbiera z wielu podzespołów silnika
Złego diabli nie biorą ...
Ok rozumiem, to moje pierwsze auto z Tipem i przyznam, ze zielony jestem :-/
przyjdzie kabel to zobaczymy jakie błędy wywala i co mi poradzicie hehe
[ Dodano: 2013-09-22, 07:52 ]
niestety tymczasowo ugrzazlem... mam kabel VAG K+CAN Commander 1.4 FULL a programy coś za bardzo nie chca chodzić na windows 7 64bit... postaram sie dograc szybko jakiegoś windowsa xp i wtedy dam znac co pokazało...
przyjdzie kabel to zobaczymy jakie błędy wywala i co mi poradzicie hehe
[ Dodano: 2013-09-22, 07:52 ]
niestety tymczasowo ugrzazlem... mam kabel VAG K+CAN Commander 1.4 FULL a programy coś za bardzo nie chca chodzić na windows 7 64bit... postaram sie dograc szybko jakiegoś windowsa xp i wtedy dam znac co pokazało...
A więc tak...
niestety czasu na wszystko miałem bardzo mało... W międzyczasie zatrzymała mi się pompa paliwa.... ale to już odrębny temat
Znalazłem VCDS lite, program odpalił, test po podpięciu kabla pomyślny (ta ostatnia opcja o powiązaniu kabla czy tam czy jest od nich była tylko że jest źle). potem próbowałem odpalić testy i tu już nic nie pokazało... zrobił 4 próby i dupa chyba jednak będę musiał mieć tego XP...
Mimo wszystko pojechałem do warsztatu na kompa... i tam z błędów (nie podali mi numerów... ) wyszło że się "ślizga" chciałem wymienić olej i filtry (nie mam informacji czy kiedykolwiek był wymieniany) ale nie mieli uszczelki i filtra i muszę czekać aż sprowadzą (ma być po niedzieli niby).
Ta wymiana może pomóc?
niestety czasu na wszystko miałem bardzo mało... W międzyczasie zatrzymała mi się pompa paliwa.... ale to już odrębny temat
Znalazłem VCDS lite, program odpalił, test po podpięciu kabla pomyślny (ta ostatnia opcja o powiązaniu kabla czy tam czy jest od nich była tylko że jest źle). potem próbowałem odpalić testy i tu już nic nie pokazało... zrobił 4 próby i dupa chyba jednak będę musiał mieć tego XP...
Mimo wszystko pojechałem do warsztatu na kompa... i tam z błędów (nie podali mi numerów... ) wyszło że się "ślizga" chciałem wymienić olej i filtry (nie mam informacji czy kiedykolwiek był wymieniany) ale nie mieli uszczelki i filtra i muszę czekać aż sprowadzą (ma być po niedzieli niby).
Ta wymiana może pomóc?