Witam
Szukam fachowej porady,i myśle że dobrze trafiłem ;-) otóż zakupiłem
audia8d3 3.0tdi Q i jest ono rozbite i wymaga wyciągnięcia silnika do
naprawy wiec zastanawiam się nad zmianą silnika na benzynowy i wsadzenie
do niego gazu , czy jest to duży problem???jaki silnik benzynowy byście
polecili,co jeszcze trzeba zmienić oprócz silnika????
Dzieki wielkie za pomoc
[D3 09 3.0TDI ] Zamiana silnika z diesla na benzyne
[D3 09 3.0TDI ] Zamiana silnika z diesla na benzyne
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2013, 21:36 przez kogut-krk, łącznie zmieniany 1 raz.
kogut-krk
To wyjaśnię Ci dlaczego ja bym tego nie robił.
1.Z opisu wynika że masz multitronic więc w zasadzie ASB tez idzie do wymiany.
2. A8 D3 ma juz sporo elektroniki która to w "niedłubanych" autach potrafi uprzykrzac
posiadaczom zycie a co dopiero jak masz powypadkowe czy też tak modyfikowane.
WIęc jesli masz zaplecze i zdolności na miare dobrego tunera to możesz sobie dłubać-nikt nikomu nie broni. LPG z kazdym silnikiem współpracuje i dzis nawet do diesla zakładają WIadomo,że FSI bedzie musiało mieć nieco bardziej skomplikowane rozwiązania w instalce niż "starsza benzyna"
Jak by nie patrząc jesli nie miało by tam siedzieć 5.0 bit to bym sie za takie mody nawet nie zabierał :mrgreen:
1.Z opisu wynika że masz multitronic więc w zasadzie ASB tez idzie do wymiany.
2. A8 D3 ma juz sporo elektroniki która to w "niedłubanych" autach potrafi uprzykrzac
posiadaczom zycie a co dopiero jak masz powypadkowe czy też tak modyfikowane.
WIęc jesli masz zaplecze i zdolności na miare dobrego tunera to możesz sobie dłubać-nikt nikomu nie broni. LPG z kazdym silnikiem współpracuje i dzis nawet do diesla zakładają WIadomo,że FSI bedzie musiało mieć nieco bardziej skomplikowane rozwiązania w instalce niż "starsza benzyna"
Jak by nie patrząc jesli nie miało by tam siedzieć 5.0 bit to bym sie za takie mody nawet nie zabierał :mrgreen:
Kolego kogut-krk, przy zakładaniu nowego tematu należy zastosować TAGi odpowiednie dla auta jakiego problem dotyczy.
Wystarczy spojrzeć na tytuły innych tematów, by wiedzieć jaką formę stosować.
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
Ten wątek już poprawiłem i mam nadzieję, że kolejne nazwiesz już poprawnie i zgodnie z regulaminem.
Pozdrawiam
Simone331
Wystarczy spojrzeć na tytuły innych tematów, by wiedzieć jaką formę stosować.
<table align="center" width="350" cellpadding="8" border="1" bgcolor="239DFA"><tr><span class="postbody"><td align="center" style="font-size: 11; color: #000000; font-family: Tahoma, Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif"><b>Popraw proszę tytuł tego wątku
Ten wątek już poprawiłem i mam nadzieję, że kolejne nazwiesz już poprawnie i zgodnie z regulaminem.
Pozdrawiam
Simone331
W sumie jeśli chodzi o opłacalność takiego swapu to wszystko zależy od tego ile zapłaciłeś za to auto, ile Cię wyniesie ta naprawa powypadkowa oraz czy póżniej zamierzasz robić tą przekładkę sam czy zlecić ja jakiemuś warsztatowi.
Jeśli miałbym wybierać benzynę to zdecydowałbym się na 4.2 (335 KM).
Tak jak kolega napisał wcześniej praktycznie cały ASB musisz wymienić.
Musze się zgodzić również z nim, że będzie trzeba uważać na bardzo rozbudowaną elektronikę.
Ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak: naprawiłbym auto a pózniej je sprzedał.Następnie kupiłbym jakąś zdrową benzynę.
Ale decyzja należy do Ciebie.
Jeśli miałbym wybierać benzynę to zdecydowałbym się na 4.2 (335 KM).
Tak jak kolega napisał wcześniej praktycznie cały ASB musisz wymienić.
Musze się zgodzić również z nim, że będzie trzeba uważać na bardzo rozbudowaną elektronikę.
Ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak: naprawiłbym auto a pózniej je sprzedał.Następnie kupiłbym jakąś zdrową benzynę.
Ale decyzja należy do Ciebie.
Taki swap jest nieopłacalny sam zakup silnika , skrzyni oraz kompletnego okablowania z ECU silnika będzie kosztować sporo + odpowiednie zaprogramowanie i zgranie z resztą auta może zrobisz samemu , jak nie to potrzebujesz niezłego magika , lepiej napraw blacharkę zamontuj diesla z powrotem i ciesz się z autka.