[D2 95 4.2PB ] Dym w komorze silnika
[D2 95 4.2PB ] Dym w komorze silnika
Witam.Dzisiaj odpaliłem moją lalkę po okresie ok. miesiąca.Stała w garażu otulona bo śniegu po pas.Okazało się,że mam gdzieś wyciek oleju bo gdy się nagrzał silnik zaczęło dymić z komory i czuć było spalony olej.Z tego co zobaczyłem to mokra jest lewa poducha i osłona.Muszę chyba wymienić jakąś uszczelkę tylko nie wiem którą.Dodam,że od czasu do czasu muszę dolać oleju.Powiedzcie proszę co to może być ?Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 mar 2011, 21:08 przez kojot, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Dym w komorze silnika
Sprawa dymu-To nic innego jak olej który pobrudził rozgrzane części silnika.Najprawdopodobniej jak włączysz dmuchawę dym dostaje się do środka.kojot pisze:Witam.Dzisiaj odpaliłem moją lalkę po okresie ok. miesiąca.Stała w garażu otulona bo śniegu po pas.Okazało się,że mam gdzieś wyciek oleju bo gdy się nagrzał silnik zaczęło dymić z komory i czuć było spalony olej.Z tego co zobaczyłem to mokra jest lewa poducha i osłona.Muszę chyba wymienić jakąś uszczelkę tylko nie wiem którą.Dodam,że od czasu do czasu muszę dolać oleju.Powiedzcie proszę co to może być ?Pozdrawiam
Wyciek może być spowodowany różnymi czynnikami takimi jak. Ktoś już wcześniej coś grzebał z miską olejową i spieprzył -Ucieka nawet jak masz dobrą uszczelkę,ale jest uszkodzony simmering. Najczęściej jak auto postoi dłużej uszczelki i inne części mogą pokryć się zaśniedziałym osadem który je wysusza ,albo skurcza. No i najgorsze jak olej wycieka z uszczelki pod głowicą. Najlepiej jak ktoś by to zobaczył bo ciężko powiedzieć dokładnie skąd masz wyciek.
jesli dymi to raczej olej pewnie dostal sie na kolektory wydechowe i sie pali. mysle ze masz wyciek w gornej czesci silnika prawdopodobie uszczelki pod pokrywami zaworow .nie sadze zeby byla to uszczelka miski bo olej z nie raczej nie dostal by sie na kolektory(sa wyzej) a wycieki na misce olejowej raczej nie powoduja dymu bo temp, tam nie jest az tak wysoka
audiclubislands.org
a ja nie chce cie martwic ale mialem podobny przypadek, u mnie rozbryzgiwalo olej na kolektory wydechowe i tam sie ladnie dymil.. tzn. dla mnie nie ladnie
i u mnie padl zimering główny na wale (koszt w ASO ok 900zl) zeby to zrobic trzeba bylo sciagnac skrzynie i przesunac silnik.,.
..ale najpierw sprawdz dokladnie czy to tylko nie uszczelki na klawiaturze..
pzdr
i u mnie padl zimering główny na wale (koszt w ASO ok 900zl) zeby to zrobic trzeba bylo sciagnac skrzynie i przesunac silnik.,.
..ale najpierw sprawdz dokladnie czy to tylko nie uszczelki na klawiaturze..
pzdr
Ja przypuszczam,że olej ci kapie z simmeringu czujnika obrotów wałka rozrządu na kolektor wydechowy i po odpaleniu auta kopci.Jeśli to z uszczelki pokrywy zaworów to powinno być widać po ściągnięciu osłon silnika.Ale najlepiej kolego sprawdz to na podnośniku,trzeba się przyjrzeć skąd i gdzie ten olej spływa.
- pioter
- Moderator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 15 maja 2009, 14:15
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1998
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Włocławek
Trzeba ściągać : http://forums.quattroworld.com/a8/msgs/15299.phtml
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
Koledzy postanowiłem odświeżyć temat. Mam spory wyciek z tylnej części silnika. Na pewno cieknie spod czujnika wałka rozrządu (i mam nadzieję że tylko). No i tu moja prośba: jak się do tego dobrać? Sam czujnik odkęciłem i nie wiem co tam jest za uszczelnienie i jak je wymienić, bo nie można tam nic zobaczyć. Za ciasno, ściana grodziowa za blisko. Podsuńcie jakiś pomysł bo pewnie już ktoś to robił ;-)
ja tez odswieze przy okazji temat - u mnie jak sie okazalo nie byl to zimmering na wale (choc to ponoc popularny wyciek) ale wtedy - rok temu to mechnicy z Wyr specjalizujacy sie w Audi, których nie polecam - mnie wycieli na nowa czesc i wymiane ktorej nie zrobili ale zapieraja sie do dzis ze zrobili, zdejmujac skrzynie, ktora ma tak zapieczone sruby ze nie bylo mzliwoscia ich odkrecenie a tym bardziej zakrecenie spowrotem...
u mnie byla to peknieta rurka odpowietrzenia chyba pokrywy zaworow - mechanik dobral sie do niej zdejmujac kolektor wlotu powietrza - robi sie wtedy zdecydowanie wiecej miejsca na grzebanie..
pozdro
u mnie byla to peknieta rurka odpowietrzenia chyba pokrywy zaworow - mechanik dobral sie do niej zdejmujac kolektor wlotu powietrza - robi sie wtedy zdecydowanie wiecej miejsca na grzebanie..
pozdro
To ja się dołącze, może komuś pomoże.
Miałem wyciek z tyłu silnika, oczywiście pierwsze co poszło pod wymiane, zimering na wale plus jakaś tam uszczelka podobno wchodzi, cenowo pewnie wiecie ile to kosztuje, części grosze, robocizna krocie. Ciekło dalej, poszły do wymiany wszystkie odmy, w czasie wymiany odm, okazało sie że z tyłu silnika jest jakas pokrywka od magistrali olejowej, trzyma sie to to na 4 sróbkach i ma uszczelkę, która już nie trzymała.
Warto o tym wiedzieć i w miarę możliwości podpowiedzieć mechanikowi by nie pakować sie w koszty roboty uszczelniacza wału.
Miałem wyciek z tyłu silnika, oczywiście pierwsze co poszło pod wymiane, zimering na wale plus jakaś tam uszczelka podobno wchodzi, cenowo pewnie wiecie ile to kosztuje, części grosze, robocizna krocie. Ciekło dalej, poszły do wymiany wszystkie odmy, w czasie wymiany odm, okazało sie że z tyłu silnika jest jakas pokrywka od magistrali olejowej, trzyma sie to to na 4 sróbkach i ma uszczelkę, która już nie trzymała.
Warto o tym wiedzieć i w miarę możliwości podpowiedzieć mechanikowi by nie pakować sie w koszty roboty uszczelniacza wału.
Készítsen képet önmagáról