Paulo coś za nerwowy się robisz.Nie pisz tak bo tym nic nie pomagasz tylko wk... ludzi. To jest forum i każdy ma prawo się pomylić lub napisać zdanie które było używane wcześniej.paulo79 pisze:czy sprawdziles to o czym pisalem wyzej? Wydaje mi sie ze nie bo gdybys sprawdzil to pytan bys nie mial
[D2 99 4.2PB/LPG ] Wibracje silnika
A ja wczoraj dowiedziałem się dość ciekawej rzeczy, która może odpowiedzieć na pytania dotyczące drgań silnika (przynajmniej tuż po zimnym rozruchu).
Soft do STAGa 300, nie wiem czy do każdego, ale do wersji dla 8-semek na pewno ma błąd, który polega na tym, iż nieprawidłowo działa opcja podgrzewania wtryskiwaczy przy rozruchu. Efekt jest taki, że wtryskiwacze (niezależnie od marki) po prostu popuszczają przez chwilę odrobinę gazu i przez kilka chwil auto chodzi na Pb z niewielką domieszką LPG. Stąd też mogą (lecz nie muszą) barć się objawy lekkiego telepania silnikiem przez parę chwil, odpalonym na zimno.
Soft do STAGa 300, nie wiem czy do każdego, ale do wersji dla 8-semek na pewno ma błąd, który polega na tym, iż nieprawidłowo działa opcja podgrzewania wtryskiwaczy przy rozruchu. Efekt jest taki, że wtryskiwacze (niezależnie od marki) po prostu popuszczają przez chwilę odrobinę gazu i przez kilka chwil auto chodzi na Pb z niewielką domieszką LPG. Stąd też mogą (lecz nie muszą) barć się objawy lekkiego telepania silnikiem przez parę chwil, odpalonym na zimno.
Marcin
4WD + 1WD
4WD + 1WD
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 03 gru 2009, 19:33
- Lokalizacja: Skarżysko
Kolego może któraś z sond lambda nie działa prawidłowo i mieszanka jest zbyt uboga i jak dajesz mocno gazu to się auto dławi i stąd pojawia się szarpanie.Często ludzie pomijają sprawdzanie sond,które jak się okazuje spełniają ważną rolę w prawidłowej pracy silnika i mogą powodować szarpanie czy falowanie obrotów.podjedz pod komputer i wyklucz tą możliwość.
[ Dodano: 2010-02-16, 16:38 ]
A odnośnie świec to wg mnie najlepsze do tego silnika są NGK o numerze BUR6EFSZ lub specjalne platynowe do LPG ( ok.50 zł sztuka),dobre świece są też BERU,ewentualnie BOSCH.
[ Dodano: 2010-02-16, 16:38 ]
A odnośnie świec to wg mnie najlepsze do tego silnika są NGK o numerze BUR6EFSZ lub specjalne platynowe do LPG ( ok.50 zł sztuka),dobre świece są też BERU,ewentualnie BOSCH.
nie slyszalem zeby stag 300 mial jakies bledy fabryczne. Ja mam staga 300 i przyznam ze bylo troche problemow ale wynikaly one ze zuzycia tloczkow w listwie (szarpania,wibracje,KAT itd itp) Od jakiegos czasu chodzi jak zegarek, motor pracuje rowno ze mozna szklanke z woda postawic, po wcisnieciu w podloge ciagnie na gazie i nawet nie pierdnie. Wymienilem wszystkie wtryski, skalibrowalem je, posprawdzalem mapy, wiazki elektryczne i od tamtej pory nie wiem ze mam gaz. Wiadomo swiece, fajki, cewki, moduly wszystko sprawne musi byc.
Co do sondy to powinna wyjsc na VAGu gdy jest padnieta (przy padnietej sondzie auto mulowate i spalanie wysokie), pamietajmy ze sonda nie pracuje na zimnym silniku.
Co do sondy to powinna wyjsc na VAGu gdy jest padnieta (przy padnietej sondzie auto mulowate i spalanie wysokie), pamietajmy ze sonda nie pracuje na zimnym silniku.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 160
- Rejestracja: 25 wrz 2009, 22:48
- Lokalizacja: Trójmiasto
Witam
Dla nie wtajemniczonych proponuje tak: wyłączamy całkowicie LPG, jeździmy tydzień na PB, jak wszystko ok i vagina nie pokazuje błędów to znaczy że autko po stronie mechanicznej i elektrycznej mamy sprawne w 100%, jeżeli są błędy lub auto źle pracuje, to do majstra, i tak w kółko, aż autko będzie pracowało jak żyletka, następnie przełączamy auto na LPG, jeśli są problemy z szarpaniem, przełączaniem na PB podczas ostrego buta, zapalaniem Cat-a i tym podobne objawy to udajemy się do gaziarza, ale porządnego gaziarza co zna się na rzeczy, a nie druciarza i partacza, który nie daj Panie będzie się jeszcze uczył na V8.
Dywagacje typu: a może świeczki, a może cewki, a może moduł i tym podobne, nic nie dadzą. Sprawa podstawowa i elementarna: do prawidłowej pracy silnika podczas jazdy na LPG, niezbędna jest prawidłowa praca silnika podczas jazdy na PB. Inaczej się nie da.
To tyle z grubsza, a co nie którzy, to proponuję jeszcze trochę poczytać i postudiować, forum, zanim zaczną sami coś grzebać przy szerszeniach, bo na dobre to nie wyjdzie, zarówno dla auta i dla kieszeni.
Dla nie wtajemniczonych proponuje tak: wyłączamy całkowicie LPG, jeździmy tydzień na PB, jak wszystko ok i vagina nie pokazuje błędów to znaczy że autko po stronie mechanicznej i elektrycznej mamy sprawne w 100%, jeżeli są błędy lub auto źle pracuje, to do majstra, i tak w kółko, aż autko będzie pracowało jak żyletka, następnie przełączamy auto na LPG, jeśli są problemy z szarpaniem, przełączaniem na PB podczas ostrego buta, zapalaniem Cat-a i tym podobne objawy to udajemy się do gaziarza, ale porządnego gaziarza co zna się na rzeczy, a nie druciarza i partacza, który nie daj Panie będzie się jeszcze uczył na V8.
Dywagacje typu: a może świeczki, a może cewki, a może moduł i tym podobne, nic nie dadzą. Sprawa podstawowa i elementarna: do prawidłowej pracy silnika podczas jazdy na LPG, niezbędna jest prawidłowa praca silnika podczas jazdy na PB. Inaczej się nie da.
To tyle z grubsza, a co nie którzy, to proponuję jeszcze trochę poczytać i postudiować, forum, zanim zaczną sami coś grzebać przy szerszeniach, bo na dobre to nie wyjdzie, zarówno dla auta i dla kieszeni.
Mam Stag300 i u mnie też te wibracje, CAT czasem (przy dłuższej jeździe z butem w podłodze) no i rano trzeba trochę pokręcić aby odpalił (zalany chyba). Jak auto było do kompa od LPG podłączone, to pokazywało, że jedna połowa cylindrów od drugiej różniła się czasem wtrysku o 0,1ms czy jakoś tak. Rozumiem, że to te tłoczki. Da się to jakoś zregenerować czy nowe trzeba (a może powinienem, bo szajs mam)? Wtryski to Valtek rail ac 3ohmpaulo79 pisze:bylo troche problemow ale wynikaly one ze zuzycia tloczkow w listwie (szarpania,wibracje,KAT itd itp)
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 03 gru 2009, 19:33
- Lokalizacja: Skarżysko
Witam , ja znowu pomarudze z tym szarpaniem ale.... wiec tak sprawdziłem świece i są OK , nie ma błędu żednego na kompie (nawet sondy) a szarpania jak były tak są. Zauważyłem, że gdy pojawią się szarpania i przełącze na PB (oczywiście na PB nie ma szarpań) i z powrotem za LPG to szarpania na dłuższy czas znikają !!!!!!! to jest ciekawe !
<Kuba>
to wcale nie jest ciekawe, poprostu wtryskiwacze lpg przez chwile pracuja poprawnie. Rozkrecic listwy, sprawdzic tloczki i sprezynki jak do dupy to wymienic, skalibrowac, dla pewnosci sprawdzic mapy i bedzie gralo. Zadnej filozofii tam nie ma. Oczywiscie kolego filterki sa ok.
Czasy wtryskow sa inne badz tloczki powycierane stad takie zachowania silnika.
Czasy wtryskow sa inne badz tloczki powycierane stad takie zachowania silnika.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 33
- Rejestracja: 03 gru 2009, 19:33
- Lokalizacja: Skarżysko