Stalowy oplot sprawia, że w trakcie hamowania (zwiększenia ciśnienia płynu) nie rozszerza się on (puchnie).
I tym samym (minimalnie) nie zwiększa się objętość układu hamulcowego w stosunku do płynu.
Teoretycznie wrażenie, że pedał hamulca jest twardszy.
Poza tym przewód w oplocie jest trwalszy i odporniejszy na uszkodzenia mechaniczne.
Ale wymiana samych przewodów nic nie da!
Łączy się to co najmniej z wymiana na wydajniejszy płyn (wrzący w wyższej temp).
A najlepiej z większym klockiem, zaciskiem i tarczą na obu osiach.
Wtedy masz wyraźnie krótszą drogę hamowania.
8-)
![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Wężyki hamulcowe w oplocie
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC
Ja muszę wymienić węzyki bo jeden mam tak jakby naciety i widac oplot w środku wężyka. Nie chodzi mi o polepszenie właściwości hamowania, bo tak jak opisałes sama wymiana nic nie da. Dlatego szukam wężyków w sklepie, a nie wiem które mam wybrać i czym sie one różnią ( Febi, TRW, ATE, Quick Brake,Dephi, Bosh, Ferrodo...)
-
- Super Klubowicz
- Posty: 727
- Rejestracja: 28 gru 2010, 17:07
- Lokalizacja: WSC