![]() |
![]() |
[S8 D2 98 ] Problem z mocą po wymianie rozrządu AHC
Może masz coś dłubnięte w silniku tylko o tym nic nie wiadomo. Kiedyś w firmie mieliśmy Focusa 1.8 16V 115 KM (rok produkcji 1999), na autobanie dochodził do 230km/h. Jak miał coś około 300tys km na zegarze jeszcze osiągał 215km/h. Każdy kto wsiadał do niego nie wierzył że to fabryczne 1.8 bo przyśpieszał i elastyczność miał taką że głowa mała (conajmniej jak jakaś dłubnięta i wzmocniona 2 litrówka). W ASO kolesie sami się dziwili że tak on jeździ. Po VINie nic nie wychodziło że w jakiś tam sposób coś był zmienione fabrycznie. Od jakiegoś czasu auto jest na którymś z punktów fabrycznych firmowych spółki w której pracuję i ma przebieg ponad 600tys km i nadal osiągami robi wrażenie.
Nie dało do myślenia bo myślałem ,że S8 robi 100 w 5,5sPszendza pisze:napisałes w pierwszym poście "Wymieniłem kompletny rozrząd który był "kopnięty" chyba na wszystkich możliwych znakach."
a i tak auto było szybsze od serii co już powinno dac ci sporo do myślenia.
Mam S8 d2 180 tyś od pierwszego właściciela w manualu które seryjnie ma ok 5,5 do 100 km/h i nie jestem w stanie sobie wyobgrazić że automat z tą samą mocą zrobi lepszy czas
Kolega ma rs6+ c5 530 PS i nie przypali laczków z miejsca

Z tym paleniem laczów to troszke mnie poniosło chodziło mi o to ,że wszystkie 4 koła w momencie ruszania mają uślizg tak jak S8 z manualem...
Jest to dla mnie bardzo dziwne ,ale przecież jak już zostało stwierdzone ktoś chyba tuningował takie samochody i nie chodzi o Zdzisia w szopie w Polandii tylko o tunerów z tamtych lat ... Mam wrażenie ,że ta skrzynia nie nadąża za tą motorownią :shock:
Tytuł tematu brzmi : Problem z mocą po wymianie rozrządu - i to jest mój problem na dzień dzisiejszy . Pojawiają się już głosy "..nagraj filmik.. ", "..tylko nie oszukuj.."
Nie chce nikomu nic udowadniać bo w tym wątku nie o to chodzi.
Chciałbym się dowiedzieć co mam sprawdzić skoro mój samochód jest szybszy niż fabryka zakłada . Czy jakaś firma zajmowała się podkręcaniem czegoś takiego ,czy możliwe jest to ,że mam zalożone ostrzejsze wałki jak to wszystko posprawdzać i od czego zacząć ???
P.s Polecam zmiane oleju na 5W40 ,samochód jest poprostu szybszy silnik ma mniejsze opory lepkość jest stabilniejsza 10W40 to shit do naszych silników ...
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
Jedz na hamownię i wrzuć jakieś wykresy.batmanS8 pisze:Chciałbym się dowiedzieć co mam sprawdzić skoro mój samochód jest szybszy niż fabryka zakłada .
Będzie podstawa do dyskusji i to nie tylko tu, bo dodatkowo wzbogacisz inny, interesujący temat.
Ja bym nie marudził na Twoim miejscu, tylko bym był zadowolony.
A filmik to po to było pisane, abyś się pochwalił i dodatkowo urozmaicił rozmowę już o konkrety, a tak to każdy troszkę, fakt, kpi sobie, bo to odbiega od normy.
Więc łap komórkę w łapę (to dużo nie kosztuje), postaw na asfalcie i nagraj jak startuje z uślizgiem 4 kół. Następnie nagraj licznik jak zawija wskazówkę.
Bardzo chętnie bym to zobaczył i pewnie rozmowa poszła by w innym kierunku, zgodnie z tytułem tematu ;-)
- karol208
- Super Klubowicz
- Posty: 1085
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
- Moje auto: A8 D2
- Rocznik: 1994
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Zalej olej z ..W60 im wyższa liczba po ,,W" tym lepsze własciwosci smarne przy normalnej temperaturze silnika czyli ok 100stopni.batmanS8 pisze:
P.s Polecam zmiane oleju na 5W40 ,samochód jest poprostu szybszy silnik ma mniejsze opory lepkość jest stabilniejsza 10W40 to shit do naszych silników ...
Cyfra przed ,,W" ma tylko znaczenie w zimę.
Co do uślizgu kół to mi też 4 się ślizgają ma piasku

Może masz koła węższe i o mniejszej średnicy i szybciej osiągasz większą prędkość.
Jakie masz ciśnienie sprężania?
W - jak Winter czyli zima ,ale czy to oznacza ,że na lato zalejesz 15W a na zimę 0W ?karol208 pisze:Zalej olej z ..W60 im wyższa liczba po ,,W" tym lepsze własciwosci smarne przy normalnej temperaturze silnika czyli ok 100stopni.batmanS8 pisze: P.s Polecam zmiane oleju na 5W40 ,samochód jest poprostu szybszy silnik ma mniejsze opory lepkość jest stabilniejsza 10W40 to shit do naszych silników ...
Cyfra przed ,,W" ma tylko znaczenie w zimę.
Co do uślizgu kół to mi też 4 się ślizgają ma piasku
Może masz koła węższe i o mniejszej średnicy i szybciej osiągasz większą prędkość.
Jakie masz ciśnienie sprężania?
10W40 to gęsta zupa która wg. katalogów to najgorsza opcja z możliwych do naszych silników...
Jak Ci się ślizgają na piasku to szacun 8-)
Koła mam standardowe jak w S8 D2 pre lift czyli 18" 245/45
Sprężania nie mierzyłem ,brak sprzęcioru ,żeby dojść tak głęboko :mrgreen:
Widzę ,że nie ujadę z Wami :-P Nikt mi w tym momencie nie pomoże ,to tak jakbym napisał " mogę to robić bardzo długo ,dlaczego ? " WY : To pokaż jak to długo robisz

32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
-matko a ten znowu swojeApophis pisze:Konie sie rozbiegają jak ktos nie dba i ze skrzynią tak samo-czasem trza cos wymienić jak sie zuzyje np.olej i będzie zawsze dobrz
napisze ci tak po dotarciu ma już odpowiednią moc a potem to jak człowiek czym starszy
tym słabszy takie jest życie i te leki tylko łagodzą powolną śmierć
która i tak nadejdzie :-D
A co tu pomagać, cieszyć się dynamiką auta i tyle. Mam wrażenie ze dla Ciebie to problem, a inni po prostu by tak chcieli.batmanS8 pisze:Widzę ,że nie ujadę z Wami :-P Nikt mi w tym momencie nie pomoże
A swoją drogą filmik byś wrzucił i utarł nam gęby :-P ale Tobie ciężko to zrobić,ale psioczyć na nas Ci łatwo.
No to może TY bo ja odkad wyjechałem z tuskolandu to z czasem czuje sie coraz lepiejpepi pisze:napisze ci tak po dotarciu ma już odpowiednią moc a potem to jak człowiek czym starszy
tym słabszy takie jest życie i te leki tylko łagodzą powolną śmierć
która i tak nadejdzie :-D

A moje auta z wiekiem sa zwykle sprawniejsze więc nie marudź

A tak wracając do tematu to ja tez chce widziec filmiki czy cos tam bo zżera mnie ciekawość
