Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 02 4.2MPI ] Adaptacja akumulatora poprzez VAG 5053

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

[D3 02 4.2MPI ] Adaptacja akumulatora poprzez VAG 5053

Post autor: greg26 » 12 paź 2013, 19:55

Witam
Chciałem przeprowadzić adaptację akumulatora w swoim aucie,gdyż sprawność mojego akumulatora wynosi 100% ,na MMI pokazuje zaś 50-60%. Odpiąłem akumulator i podłączyłem ponownie,ale wskazania na MMI nie zmieniły się.Chciałem przeprowadzić adaptację skanerem VAG 5053 wg instrukcji z forum,ale nie potrafię tego zrobić.Czy ktoś używał tego skanera do przeprowadzenia tej operacji i czy w ogóle da się ją przeprowadzić tym skanerem?
Ostatnio zmieniony 12 paź 2013, 22:03 przez greg26, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 12 paź 2013, 21:56

Ja mam (chyba ciut nowszą wersję) bo VAG 5053 ITS i u mnie pokazuje komunikat że funkcja nie dostępna w tym aucie (mam 03r) chociaż odczytać umie jaki mam akumulator

Mówimy o parametrach
61 potem 07 (kodowanie)
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 13 paź 2013, 00:04

Nie akumlatora tylko sterownika zarządzania energia ?

greg26
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 423
Rejestracja: 11 lut 2010, 22:06
Lokalizacja: GA

Post autor: greg26 » 14 paź 2013, 18:31

PABLO200 pisze:Nie akumlatora tylko sterownika zarządzania energia ?
Chodzi o wgranie do systemu,że został wymieniony akumulator,czyli raczej akumulatora.

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 14 paź 2013, 21:59

tego to nie znam wydaje mi sie że chodzi o sterownik o którym napisałem powyżej
Nie sadze aby w akumulatorze był niby jakiś sterownik :-)

Awatar użytkownika
colln
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1103
Rejestracja: 21 cze 2010, 00:47
Lokalizacja: P.T.

Post autor: colln » 16 paź 2013, 08:45

Kolega (greg26) wie o czym pisze tylko prawdopodobnie jego urządzenie nie radzi sobie z zaprogramowaniem (moje też nie) może po prostu spróbuj zwykłym kabelkiem i laptopem (jak masz), ja w wolnym czasie też z ciekawości poszukam swojego starego kabelka jeszcze z czasów D2 i podepnę pod RS w latopie - to dam znać czy chodzi

Procedura:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... eplacement
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 16 paź 2013, 09:11

Adaptacji podlega sterownik zarządzania energia, to jego się przyucza do parametrów nowego aku. procedura vasem bez prowadzonych funkcji jest nie do ogarnięcia (czyt. po diagnozie własnej) bo kodowanie jest długie i vas rozbija na pojedyńcze bity odrazu bez jakiś podpowiedzi :P więc VCDS tu jest dużo fajniejszy ale jak masz płytke audi do vasa to prowadzone funkcje i pare kliknięć i zrobione :)

5053--- mordęga tym ogarnąć
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

Awatar użytkownika
PABLO200
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 758
Rejestracja: 31 sie 2009, 14:16
Lokalizacja: Śląski

Post autor: PABLO200 » 16 paź 2013, 15:34

colln pisze:Kolega (greg26) wie o czym pisze tylko prawdopodobnie jego urządzenie nie radzi sobie z zaprogramowaniem (moje też nie) może po prostu spróbuj zwykłym kabelkiem i laptopem (jak masz), ja w wolnym czasie też z ciekawości poszukam swojego starego kabelka jeszcze z czasów D2 i podepnę pod RS w latopie - to dam znać czy chodzi

Procedura:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... eplacement
hehe dobre ale raczej tam jest CAN i nie bedzie działać

szeryfisch
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1400
Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 16 paź 2013, 21:43

no ale aby zakodowac aku jest potrzebny kod z naklejki na akumulatorze, jak pamietam?
A co w przypadku gdy aku jest kupiony poza aso?
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia

Awatar użytkownika
wolek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 797
Rejestracja: 17 maja 2010, 09:21
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: wolek » 16 paź 2013, 22:32

Kombinatoryka, czyli dobieranie kodowania z szeregu od aku o takich samych parametrach i co jest na liście kodowan. Varta moll banner i cos jeszcze.
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.

emillime
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 12
Rejestracja: 21 sty 2017, 20:51
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: emillime » 05 mar 2017, 19:51

Właśnie kupiłem takie urządzenie jak V-scan VAG 5053 ITS i niestety jestem po nieudanej próbie adaptacji akumulator (Rocket 100Ah). Może ktoś podpowie jak zrobić to tym sprzętem? Wiem że VCDSem jest łatwo i szybko ale obecnie mam tylko VAGa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl