![]() |
![]() |
[D2 01 3.3TDI ] Problem z rurą od turbosprężarki
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
[D2 01 3.3TDI ] Problem z rurą od turbosprężarki
Witam kolegów
Wczoraj podczas jazdy coś zaczęło boleć moją audi, a mianowicie straciła moc. od 0-30 startuja jako tako ale do 100 już słabo, zauważyłem jeszcze, że powyżej 3000 na obrotomierzu lekko ożywa.
Po powrocie podłączyłem pod kompa silnik i skrzynię i zero błędów. Odczekałem dwie godziny i jeszcze raz pojechałem. Problem cały czas istniał, dopiero jak wjechałem do tunelu to do moich uszu dobiegł dziwny dzwięk, jakby syczenie. Otworzyłem okno i wyrazie słychać jak powietrze ucieka bokiem.
Właśnie wtedy przypomniało mi się że miałem identyczny problem w swoim poczciwym Passaciku 1.9 Tdi . Tam pękła rura która wychodziła od turbo i powietrze uciekało no i jednocześnie auto straciło moc.
I to właśnie moja prośba do was koledzy, jutro jadę na podnośnik i chciałbym byście powiedzieli mi jak się do tego dostać(może jakiś schemat), wiem że od góry nie uda się tam dotrzeć więc gdzie tego szukać. Wydaje mi się że to lewa turbina syczy ale to wyjdzie jutro.
dołączam film który udało mi się nagrać, nie jest to tunel ale coś słychać
dodam tylko że autko nie kopci
z góry dziękuję i pozdrawiam
Kudłaty
Wczoraj podczas jazdy coś zaczęło boleć moją audi, a mianowicie straciła moc. od 0-30 startuja jako tako ale do 100 już słabo, zauważyłem jeszcze, że powyżej 3000 na obrotomierzu lekko ożywa.
Po powrocie podłączyłem pod kompa silnik i skrzynię i zero błędów. Odczekałem dwie godziny i jeszcze raz pojechałem. Problem cały czas istniał, dopiero jak wjechałem do tunelu to do moich uszu dobiegł dziwny dzwięk, jakby syczenie. Otworzyłem okno i wyrazie słychać jak powietrze ucieka bokiem.
Właśnie wtedy przypomniało mi się że miałem identyczny problem w swoim poczciwym Passaciku 1.9 Tdi . Tam pękła rura która wychodziła od turbo i powietrze uciekało no i jednocześnie auto straciło moc.
I to właśnie moja prośba do was koledzy, jutro jadę na podnośnik i chciałbym byście powiedzieli mi jak się do tego dostać(może jakiś schemat), wiem że od góry nie uda się tam dotrzeć więc gdzie tego szukać. Wydaje mi się że to lewa turbina syczy ale to wyjdzie jutro.
dołączam film który udało mi się nagrać, nie jest to tunel ale coś słychać
dodam tylko że autko nie kopci
z góry dziękuję i pozdrawiam
Kudłaty
Ostatnio zmieniony 12 paź 2013, 23:50 przez -V-I-R-U-S-, łącznie zmieniany 1 raz.
Kudłaty
-V-I-R-U-S-, sprawdź rury dolotowe powietrza , może któraś się poluzowała i lewe powietrze łapie .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
Doł, góra, wszędzie 
Idź po kolei po przewodach doładowania;p popatrz przy intercoolerze, przy turbinie itp.
Nieszczelność polega na tym, że (w większości przypadków) obejma jest luźna i przewód się zsunął trochę poważniejszy problem to może byś pęknięty wąż i w najgorszym wypadku do rozszczelniona chłodnica intercoolera ;p
Sprawdź też przewody od obudowy filtra powietrza;p
Opisz co przy aucie robiłeś lub po czym to się zaczęło dziać ;p
Możesz poszukać łatwiej uruchamiając silnik, zatrudnij osobę do dodawania gazu, a ty idź do silnika i słuchaj skąd dochodzi dźwięk zasysanego lub doładowanego powietrza ;p

Idź po kolei po przewodach doładowania;p popatrz przy intercoolerze, przy turbinie itp.
Nieszczelność polega na tym, że (w większości przypadków) obejma jest luźna i przewód się zsunął trochę poważniejszy problem to może byś pęknięty wąż i w najgorszym wypadku do rozszczelniona chłodnica intercoolera ;p
Sprawdź też przewody od obudowy filtra powietrza;p
Opisz co przy aucie robiłeś lub po czym to się zaczęło dziać ;p
Możesz poszukać łatwiej uruchamiając silnik, zatrudnij osobę do dodawania gazu, a ty idź do silnika i słuchaj skąd dochodzi dźwięk zasysanego lub doładowanego powietrza ;p
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
Na prośbę:
Kolektor dolotowy - http://img34.imageshack.us/img34/4400/sx88.jpg
Widok dolotu od tyłu silnika - http://img22.imageshack.us/img22/8947/u719.jpg
Demontaż dolotu - http://img809.imageshack.us/img809/8374/4lef.jpg
Dolot z Etki: http://img59.imageshack.us/img59/5677/ji5f.jpg
Kolektor dolotowy - http://img34.imageshack.us/img34/4400/sx88.jpg
Widok dolotu od tyłu silnika - http://img22.imageshack.us/img22/8947/u719.jpg
Demontaż dolotu - http://img809.imageshack.us/img809/8374/4lef.jpg
Dolot z Etki: http://img59.imageshack.us/img59/5677/ji5f.jpg
Four rings to rule them all
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
Dzięki wszystkim za pomoc. Dzisiaj znalazłem winowajcę 
Mam pęknięte gumową rurę (kolanko) łączące przepływomierz z rurą metalową prowadzącą do turbo. Pęknięcie gumy spore ok 3cm. Mam nadzieję, że to to. Teraz zabieram się za poszukiwania "kolanka" i wymiana.
Dziękuję jeszcze raz koledzy i pozdrawiam
Kudłaty

Mam pęknięte gumową rurę (kolanko) łączące przepływomierz z rurą metalową prowadzącą do turbo. Pęknięcie gumy spore ok 3cm. Mam nadzieję, że to to. Teraz zabieram się za poszukiwania "kolanka" i wymiana.
Dziękuję jeszcze raz koledzy i pozdrawiam
Kudłaty
Kudłaty
-V-I-R-U-S-, weź spróbuj zakleić to doraźnie taśmą " na gada ( tą srebrną ) "
Temperatury wysokiej tam nie ma , a chociaż chwilę jak będzie szczelne to zobaczysz czy jest poprawa .
Temperatury wysokiej tam nie ma , a chociaż chwilę jak będzie szczelne to zobaczysz czy jest poprawa .
Nie ma to jak 4.2 Quattro 
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.

Wypalanie DPF Audi A6 i A8.

Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.

- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz
Witam Kolegów
Wczoraj rozwiązałem problem, we dwie osoby zajęło nam to ok 5 godzin gdzie wymiana uszkodzonego kolanka trwała 5min. Największy problem z odłączenia i podłączenia przepływomierzy.
Teraz auto śmiga jak dawniej, sama radość z jazdy
Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
Jeżeli ktoś będzie potrzebował pomocy przy podobnym problemie chętnie służę pomocą.
Wczoraj rozwiązałem problem, we dwie osoby zajęło nam to ok 5 godzin gdzie wymiana uszkodzonego kolanka trwała 5min. Największy problem z odłączenia i podłączenia przepływomierzy.
Teraz auto śmiga jak dawniej, sama radość z jazdy

Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
Jeżeli ktoś będzie potrzebował pomocy przy podobnym problemie chętnie służę pomocą.
Kudłaty
- -V-I-R-U-S-
- Forum Audi A8
- Posty: 151
- Rejestracja: 11 cze 2009, 17:03
- Lokalizacja: warm-maz