części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 01 3.3TDI ] Czy podejda opony o oznaczeiu XL na zime?

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 22 paź 2013, 21:24

czyli rozmiaru nie mam sie co bac wazne by byl caly komplet taki sam nie wazne ze nie bedzie rekomendowanego 225/55/17

w kazdym razie dzięki za info
bądź sobą, wariatów też lubią

Gość

Post autor: Gość » 23 paź 2013, 20:24

preston81 pisze:czyli rozmiaru nie mam sie co bac wazne by byl caly komplet taki sam nie wazne ze nie bedzie rekomendowanego 225/55/17
Ogolnie to staraj sie by opony nie były z traktora lub jakies naleśniki na 16" :mrgreen:
A tak to muszą być 4 o tym samym rozmiarze i wio! :)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 23 paź 2013, 21:22

Apophis pisze:lub jakies naleśniki na 16" :mrgreen:
Czemu nie ???? Ja mam 225/60/16 i dobry komfort jazdy po naszych dziurawych drogach , nawet zawieszenie tak szybko nie pada (oprócz łączników stabilizatora), a mam najtańszy zestaw na rynku wstawione u siebie . Zrobione na nim około 50K km .
To nie rozumiem czemu nie 16 ??

Gość

Post autor: Gość » 23 paź 2013, 22:07

mdamian, Nie zrozumiałes mnie :)
Naleśniki na 16" to sa opony o bardzo niskim profilu np 40,35 i przy tym nie zbyt szerokie czyli za niskie do A8. Jak masz balona na 16 cali to juz jest ok choc mi sie nie podoba mniejsza niż 17. :)

Awatar użytkownika
mdamian
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2817
Rejestracja: 12 maja 2010, 00:06
Lokalizacja: 3-miasto

Post autor: mdamian » 23 paź 2013, 23:17

Apophis pisze:Naleśniki na 16" to sa opony o bardzo niskim profilu np 40,35 i przy tym nie zbyt szerokie czyli za niskie do A8
No tak nie zrozumiałem :oops:

Puchacz
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 7
Rejestracja: 23 paź 2013, 10:25
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Puchacz » 25 paź 2013, 15:16

mdamian pisze:
Apophis pisze:Naleśniki na 16" to sa opony o bardzo niskim profilu np 40,35 i przy tym nie zbyt szerokie czyli za niskie do A8
No tak nie zrozumiałem :oops:
każdemu sie może zdarzyć ;) ważne że wiesz o co chodzi

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 25 paź 2013, 20:57

a ja chyba będę kupował 245/50 r18 2 Continental na przód i 2 Dunlop na tył. wydaje mi się ze powinno być dobrze z tym rozmiarem ponieważ wychodzi roznica + 3% cos takiego. i Ze mogą być innego producenta z tylu i przodu.
dare to be great

Awatar użytkownika
Flash
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 98
Rejestracja: 15 maja 2013, 19:59
Lokalizacja: Kraków/Stavanger

Post autor: Flash » 26 paź 2013, 11:46

danielos8 pisze:a ja chyba będę kupował 245/50 r18 2 Continental na przód i 2 Dunlop na tył. wydaje mi się ze powinno być dobrze z tym rozmiarem ponieważ wychodzi roznica + 3% cos takiego. i Ze mogą być innego producenta z tylu i przodu.
Jedyne słuszne rozwiązanie to cztery jednakowe opony. Nawet u tego samego producenta, kolejne edycje danego modelu opony w tym samym rozmiarze mają pewne różnice. Przekonałem się o tym na własnej skórze zaraz po zakupie auta, z przodu miałem dwie praktycznie nowe continental sportcontact 3 a z tyłu continental sportcontact 2. Nie zauważyłem tego od razu, ale jak przy prędkościach >200 zaczynało wpadać w delikatnie wibracje. Jak się okazało różnica zużycia bieżnika tylko 2mm a postawione przy sobie różniły się wysokością ok 1cm. Po zakupie dwóch kolejnych SC3 objawy ustały.
Wniosek prosty: Tylko cztery takie same opony i felgi.
Co do oznaczenia XL to Jacek Młodawski, Specjalista ds. Technicznych Continental tak prawi:
"Opony oznaczone symbolem XL posiadają inną budowę strukturalną niż opony w tym samym rozmiarze i z tą samą rzeźbą bieżnika.
Symbol "XL" to informacja dla klienta, że indeks nośności takiej opony jest wyższy niż opony tradycyjnej.
Dla przykładu opona Continental o rzeźbie bieżnika ContiPremiumContact 2 w rozmiarze 225/55R16 i indeksie prędkości W, występuje w wersji "normalnej" - indeks nośności 95 (czyli maksymalne obciążenie jednej opony to 690 kg) oraz w wersji "XL" - indeks nośności 99 (czyli maksymalne obciążenie jednej opony to 775 kg).
Różnica między tymi oponami tkwi w ich budowie wewnętrznej.
Opony wzmacniane stosowane są zarówno w autach o dużej masie całkowitej jak i również w tych, które ostały wyposażone w silniki o dużej mocy. Dzięki sztywniejszej ścianie bocznej są bardziej stabilne podczas jazdy (samochody ciężkie) oraz pozwalają na osiąganie wysokich prędkości podczas, których nie dochodzi do zjawiska nadmiernych odkształceń.
Opony takie mają lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów i dają kierowcy większe doznania z szybkiej jazdy.
Oczywiście, tak jak to podkreślaliśmy wielokrotnie, przy zakupie opony kierujmy się zaleceniami producenta auta, ponieważ to on określa jaki rodzaj ogumienia należy stosować w danym modelu pojazdu."

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 26 paź 2013, 11:52

Flash pisze:Jedyne słuszne rozwiązanie to cztery jednakowe opony. Nawet u tego samego producenta, kolejne edycje danego modelu opony w tym samym rozmiarze mają pewne różnice. Przekonałem się o tym na własnej skórze zaraz po zakupie auta, z przodu miałem dwie praktycznie nowe continental sportcontact 3 a z tyłu continental sportcontact 2. Nie zauważyłem tego od razu, ale jak przy prędkościach >200 zaczynało wpadać w delikatnie wibracje. Jak się okazało różnica zużycia bieżnika tylko 2mm a postawione przy sobie różniły się wysokością ok 1cm. Po zakupie dwóch kolejnych SC3 objawy ustały.
Wniosek prosty: Tylko cztery takie same opony i felgi.

Własnie byłem ciekaw czy ktoś napisze :-P szczerze mowiac nie jestem przekonany do tego rozwiązania. Akurat gość u którego chce kupic ma taki zestaw ale sobie poczekam az będzie mieć raczej 4 te same . Wole mieć spokojna glowe jak zaloze 4 te same :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 26 paź 2013, 14:19 przez danielos8, łącznie zmieniany 1 raz.
dare to be great

Awatar użytkownika
Preston81
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2734
Rejestracja: 14 wrz 2011, 17:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Preston81 » 05 lis 2013, 20:17

dorwałem dziś 4x 225/50/17 bieżnik ok 7mm cena 600 zł nie wiem czy będą za niskie jeździ ktoś na takich czuć dziury ??
są jeszcze 235/55/17 bieżnik 6,5mm 2szt i 5,5 2szt chyba o ten 1mm nie chodzi ?? i powinno byc ok ?
pewnie wkladając nowe opony (mam nowe letnie) i tak po jakims czasie zuzycie bedzie nie rownommierne prawda (tył / przód)??

[ Dodano: 2013-11-12, 11:57 ]
a jeździł ktoś na całorocznych np Michelin Pilot HX 225/55/17 97W
bądź sobą, wariatów też lubią

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl