Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 05 4.2MPI/LPG ] AGIS - co o tym myślicie

KrzysiekR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:37
Lokalizacja: zachodniopomorskie

[D3 05 4.2MPI/LPG ] AGIS - co o tym myślicie

Post autor: KrzysiekR » 01 lis 2013, 10:31

Witam

Mam zamiar kupic A8 2005r 4,2MPI+LPG z instalacja gazowa AGIS.
Na gazie się nie znam i właściciel przysłał mi fotki instalacji.
Co myślicie o tej instalacji, czy jest dobra i czy jest dobrze wizualnie zamontowana?
Może ze zdjęć będziecie wiedzieć jakie to wtryski, parownik bo właściciel mówił mi tylko o AGIS ECU.
Właściciel mówi, że czasami zapala się CHECK.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 lis 2013, 08:50 przez KrzysiekR, łącznie zmieniany 1 raz.

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 01 lis 2013, 10:50

chłopie uciekaj od tego
sterownik dobry
montaż poniżej minimum wszystko zwalone
ale partacze są na tym świecie
podzespoły też byle jakie
Nie wymienię bawoli bo ta cała to babol

KrzysiekR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:37
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: KrzysiekR » 01 lis 2013, 10:56

A jakbym zmienił ją na np: STAG + okablowanie mógłbym tak zrobić?
Te wwiercenia na foto nr 2 tak powinno być?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 01 lis 2013, 11:01

Instalacja najtańsza z możliwych i założona po najmniejszej linii oporu.
Wtryskiwacze Valtek - mało precyzyjne, szybko się rozregulowują.
Parownik KME Gold, jeden jest za słaby do tej mocy auta, przy szybszej autostradowej jeździe może być problem.
Wkrętki w kolektorze wysoko, czyli nie był ściągany do wiercenia - ryzyko, że wióry poleciały do cylindrów.
CHECK może być zarówno winą złego strojenia instalacji jak i rozregulowanych już wtryskiwaczy.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 01 lis 2013, 11:05

Potwierdzam, ta instalacja to bałagan dlatego że:
1 reduktor GOLD do tego silnika to mało
wtryskiwacze gazowe z dolnej półki
wkrętki w kolektor dolotowy zrobione na szybko bez zdejmowania kolektora (wkrętki powinny być jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych)
wężyki od wtryskiwaczy do wkrętek przy kolektorze powinny mieć taką samą długość

To tak w skrócie, z doświadczenia na własnej A8 :mrgreen: instalację gazową w swoim aucie ogarniałem od podstaw.

KrzysiekR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:37
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: KrzysiekR » 01 lis 2013, 11:14

Auto mi się podoba z wyglądu i wyposażenia.
Z jednej strony mógłbym je kupić i wymienić instalacje jak właściciel zrobi odpowiednia cenę. Tylko czy to ma sens? Co bym musiał zmienić i ile by to kosztowało przywrócenie tego do porządku?

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 01 lis 2013, 11:28

Wymiana części instalacji jest oczywiście możliwa jak tak u siebie zrobiłem, ale w tym przypadku też musisz wziąść pod uwagę wymianę kolektora bo tu kicha jest zrobiona i trzeba albo zaślepiać obecne otwory i wykonać nowe niżej po wyjęciu kolektora, albo kupić drugi używkę i zrobić porządek. A co do samych gratów instalacji to w 1500zł myślę że to ogarniesz, same części oczywiście.

KrzysiekR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:37
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: KrzysiekR » 01 lis 2013, 12:48

riki76 pisze:w tym przypadku też musisz wziąść pod uwagę wymianę kolektora bo tu kicha jest zrobiona i trzeba albo zaślepiać obecne otwory i wykonać nowe niżej po wyjęciu kolektora, albo kupić drugi używkę i zrobić porządek. A co do samych gratów instalacji to w 1500zł myślę że to ogarniesz, same części oczywiście.
Czyli musze kupić drugi kolektor tylko gdzieś za 700pln + LPG 1500pln.
Nic innego bym nie musiał np. głowicy?

pepi
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 4984
Rejestracja: 17 wrz 2012, 20:51
Lokalizacja: krzczonów

Post autor: pepi » 01 lis 2013, 12:50

ciekawie jaki ma nalot to na tym zestawie
czy nie było za ubogo

Co do poprawienia tego na pewno masz do wymiany wtryski i reduktor do dołożenia
nie wiem jak tam z zasilaniem czy jest 8mm czy 6 mm
ogólny nieład elektryczny też
Jak to mówią nie ma aut idealnych pytanie tylko czy to będzie się opłacało
lepiej by było nabyć bez lpg
wtedy masz wolny wybór ale tu też da radę bezproblemowo

[ Dodano: 2013-11-01, 12:51 ]
można zakleić otwory teraz są takie fajne kleje :-D

KrzysiekR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:37
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: KrzysiekR » 01 lis 2013, 12:59

riki76 pisze:w tym przypadku też musisz wziąść pod uwagę wymianę kolektora bo tu kicha jest zrobiona i trzeba albo zaślepiać obecne otwory i wykonać nowe niżej po wyjęciu kolektora, albo kupić drugi używkę i zrobić porządek. A co do samych gratów instalacji to w 1500zł myślę że to ogarniesz, same części oczywiście.
Czyli musze kupić drugi kolektor tylko gdzieś za 700pln + LPG 1500pln.
Nic innego bym nie musiał dokupić?
Chciałbym aby było to poprawione profesjonalnie bez żadnych zaślepionych otworów, tylko tak jakby prawdziwy gazownik zrobił to za pierwszym razem.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 01 lis 2013, 13:03

w kolektor możesz wkręcić na klej śrubki krótkie. Ja tak się ratowałem bo mi podciśnienie do reduktora wzieli z jednego kanału.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 01 lis 2013, 13:07

Możesz ratować się jak kolega pisze wkręcając na klej śrubki wtedy zaoszczędzisz na kolektorze

KrzysiekR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:37
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: KrzysiekR » 01 lis 2013, 13:31

riki76 pisze:Możesz ratować się jak kolega pisze wkręcając na klej śrubki wtedy zaoszczędzisz na kolektorze
Wolałbym aby nie były widoczne wcześniejsze otwory i śrubki. czyli kolektor jest najważniejszy w tym?
Będę się targował abym nie musiał dużo dołożyć a jak nie opuści to kupię inna np; bez LPG i zrobie tak jak powinno być.
Musze tylko wiedzieć ile uciac z ceny auta aby to zrobić bez drutowania.

Awatar użytkownika
riki76
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 715
Rejestracja: 27 gru 2009, 18:15
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: riki76 » 01 lis 2013, 13:46

Jak ci opuści cenę to jeżeli chodzi o ten temat czyli LPG tak z 1500zł + kolektor ok 800zł,
czyli razem 3000zł :mrgreen:

KrzysiekR
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 39
Rejestracja: 21 wrz 2013, 11:37
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: KrzysiekR » 01 lis 2013, 14:10

riki76 pisze:Jak ci opuści cenę to jeżeli chodzi o ten temat czyli LPG tak z 1500zł + kolektor ok 800zł,
czyli razem 3000zł :mrgreen:
Czyli z 3000pln z robocizna i by było OK?
Jak nie będzie chciał to jego problem bo ja będę wolał kupic druga a on niech się buja i szuka innego potencjalnego kupca.

Dzieki wszystkim za wyjaśnienie. :peace:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl