[D2 94 4.2PB/LPG ] Znak OT na kole pasowym a 1-tłok
[D2 94 4.2PB/LPG ] Znak OT na kole pasowym a 1-tłok
Koledzy mam pytanie..Wymieniam uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy i sprawdzając ustawienie rozrządu okazalo się że w momencie gdy znaki na wałkach rozrządu są ustawione na przeciw siebie na lewej jak i prawej głowicy to znak OT na kole pasowym nie jest na znaczniku tylko jest obrócony o 180stopni (jest na dole koła pasowego) . Zdemontowalem więc koło pasowe bo myślałem ze jest scięty bolec i obrócone względem koła zębatego wału ale jest na swoim miejscu. I teraz mam pyatnie gdy koło pasowe jest na znakach OT to 1 tłok powinien być w najwyższym położeniu ? Bo jeżeli tak jest to coś mi się nie zgadza albo ktoś zamienił koło pasowe od innego silnika.
[ Dodano: 2013-11-09, 14:45 ]
Zapomnialem dodać że silnik 4.2 ABZ
[ Dodano: 2013-11-09, 14:45 ]
Zapomnialem dodać że silnik 4.2 ABZ
Ostatnio zmieniony 09 lis 2013, 16:02 przez Wiśnia, łącznie zmieniany 2 razy.
Mialem źle ustawiony rozrząd jeździlem tak od momentu zakupu i poprzedni własciciel również bo za jego kadencji ktoś wymieniał rozrząd . Mam auto juz 3 lata i ciagle tak jeżdżę. Jak mógł ktoś tak ustawić? że to w ogole jeździło? Spalanie w trasie mam 14 l LPG . Oczywiście przy spokojnej jeździe. Leon jestes pewien ze piąty?
Ok. Narazie dziekuje Piotr :-) skończę uszczelniacze to bede ustawiał rozrząd. W takim układzie Twoim zdaniem mam przestawiony rozrząd? Widzisz bo sie zastanawiałem bo jak jest na OT to 1 tlok nie jest w punktcie najwyzszym i dlatego pytam bede ustawial tak jak mowisz Przegladałem różne tematy jeden kolega miał problem że jak ustawił zgodnie ze znakami to mu wyskakiwal błąd położenia wałka rozrzadu dopiero jak przedstawił dwa centymetry w prawo od znaku ot to miał dynamiczniejszy silnikm Wiec sprawa zagadkowa. http://a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-gmp-a-p ... 529c6da57e
GMP na 1 cylinder i wtedy kolka na walkach powinny sie zejsc do siebie.
Pierwszy to od strony pasażera i pierwszy od lampy.
Reszta na PW
Pierwszy to od strony pasażera i pierwszy od lampy.
Reszta na PW
Ostatnio zmieniony 16 lis 2013, 21:40 przez hipcio, łącznie zmieniany 1 raz.
Teraz to i ja się pogubiłem.
Wałki na przeciw siebie i GMP na 1 czy na 5 ?
A co jeśli wał jest przestawiony względem głowic o 180 stopni? Bo tak mi się wydaje że na to wychodzi omylne ustawienie GMP? Chyba że się mylę.
Ja swój ustawiłem w ten sposób
http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-ust ... vt7518.htm
Wałki na przeciw siebie i GMP na 1 czy na 5 ?
A co jeśli wał jest przestawiony względem głowic o 180 stopni? Bo tak mi się wydaje że na to wychodzi omylne ustawienie GMP? Chyba że się mylę.
Ja swój ustawiłem w ten sposób
http://www.a8team.pl/d2-96-42pb-lpg-ust ... vt7518.htm
Na blokadach kropki są do siebie. gmp na 1 cylinder ale jutro sprawdze na 100% bo własnie robie rozrząd w ABZ-cie
Blokady wchodzą tylko w jednej pozycji gmp.
Sprawdzone
GMP jest tylko na pierwszym cylindrze gdy znaki sie pokrywają, jednak są dwie mozliwosci w zaleznosci od faz. Raz kółka są do siebie a nastepny ogrót są na zewnątrz. Bez blokad obie pozycje do ustawienia są w sumie prawidłowe, na blokadach tylko kiedy kółka są do siebie.
Blokady wchodzą tylko w jednej pozycji gmp.
Sprawdzone
GMP jest tylko na pierwszym cylindrze gdy znaki sie pokrywają, jednak są dwie mozliwosci w zaleznosci od faz. Raz kółka są do siebie a nastepny ogrót są na zewnątrz. Bez blokad obie pozycje do ustawienia są w sumie prawidłowe, na blokadach tylko kiedy kółka są do siebie.