[A8 D3] Wymiana prawej poduszki silnika
[A8 D3] Wymiana prawej poduszki silnika
Witam , jak w temacie kilka słówek o objawach.
a. wyczuwalne drżenie samochodu na wolnych obrotach , czuć ,że silnik chodzi ( a nie powinno)
b.VAG pokazuje zwarcie elektromagnesu poduszki prawej.
c. mozliwe przenoszenie drgań na najwyższych biegach przy niskiej prędkosci itd
NAPRAWA:[/b
1. garaż z kanałem,
2.odkręcamy osłonę silnika,
3.podpieramy silnik,delikatnie aby nie zniszczyć i aby nie opadł najlepiej na składaniu ze skrzynia a nie za misę olejową
4.odkręcamy drążek stabilizatora od łączników z dwóch stron,(jak komuś trzeszczy zawieszenie zimą to polecam od razu troszkę przesmarować wazelinką gumy belki stabilizatora i trzeszczenie zniknie )
5.odkręcamy śruby 3szt po lewej i prawej stronie belki aluminiowej do której są przykręcone poduszki /
6.odkręcamy poduszki 2 szt śrub imbusowych czy jak kto woli sześciokątnych na stronę
7 odkładamy belkę ze stabilizatorem i ukazuje nam się poduszka
8.Odkręcamy podstawę mocowania poduszki od bloku silnika 3szt śrub imbusowych i poduchę wraz z podporą mamy na warsztacie
9.odkręcamy poduchę od podpory 1szt śruby imbusowej i montujemy nową
http://www.faw-audi.com.cn/gallery.php?id=609
10.montaż w odwrotnej kolejności, i można iść na DUŻY browarek z GOLONKĄ bo serwis za wymianę chciał 1400zł a przydrożny mechanik samochodowy ogólnego dostępu 500zł
11.Z lewą poduszką jest łatwiej/ jak ktoś potrzebuje/ i jest lepszy dostęp. /
a. wyczuwalne drżenie samochodu na wolnych obrotach , czuć ,że silnik chodzi ( a nie powinno)
b.VAG pokazuje zwarcie elektromagnesu poduszki prawej.
c. mozliwe przenoszenie drgań na najwyższych biegach przy niskiej prędkosci itd
NAPRAWA:[/b
1. garaż z kanałem,
2.odkręcamy osłonę silnika,
3.podpieramy silnik,delikatnie aby nie zniszczyć i aby nie opadł najlepiej na składaniu ze skrzynia a nie za misę olejową
4.odkręcamy drążek stabilizatora od łączników z dwóch stron,(jak komuś trzeszczy zawieszenie zimą to polecam od razu troszkę przesmarować wazelinką gumy belki stabilizatora i trzeszczenie zniknie )
5.odkręcamy śruby 3szt po lewej i prawej stronie belki aluminiowej do której są przykręcone poduszki /
6.odkręcamy poduszki 2 szt śrub imbusowych czy jak kto woli sześciokątnych na stronę
7 odkładamy belkę ze stabilizatorem i ukazuje nam się poduszka
8.Odkręcamy podstawę mocowania poduszki od bloku silnika 3szt śrub imbusowych i poduchę wraz z podporą mamy na warsztacie
9.odkręcamy poduchę od podpory 1szt śruby imbusowej i montujemy nową
http://www.faw-audi.com.cn/gallery.php?id=609
10.montaż w odwrotnej kolejności, i można iść na DUŻY browarek z GOLONKĄ bo serwis za wymianę chciał 1400zł a przydrożny mechanik samochodowy ogólnego dostępu 500zł
11.Z lewą poduszką jest łatwiej/ jak ktoś potrzebuje/ i jest lepszy dostęp. /
Ostatnio zmieniony 29 paź 2010, 00:04 przez JIMM, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: A8 D3 wymiana prawej poduszki silnika
zanjac a mi sie wydaje ze jak nowe poduchy to tylko serwis ok 450zl za sztuke razem 4 poduchy czyli ok 1800zl Poduszki do a8 wystepuja tylko w orginale - brak zaminnnikowzanjac pisze:10.montaż w odwrotnej kolejności, i można iść na DUŻY browarek z GOLONKĄ bo serwis za wymianę chciał 1400zł a przydrożny mechanik samochodowy ogólnego dostępu 500zł
1) orginał elektryczny ............do A8 D3 servis..........1000zł za sztukę / ze zniżkami na warsztat 850zł/
2) poduszek silnikowych jest 3 / trzy/ , prawa , lewa i przednia ustalająco-podtrzymująca.
3) ewentualnie do tego poduszki skrzyni biegów ale o tym nie mówimy.
4) tu masz nową........ale ile ona kosztuje???
http://www.faw-audi.com.cn/goods.php?id=609
5) a tak z grubsza licząc to prawa i lewa 2000zł plus 1400za wymianę(tyle za prawą chcieli)...............czyli jakieś 3400zł plus wymiana lewej może się zamkniemy w 1000EUR
[ Dodano: 2010-02-25, 14:57 ]
2) poduszek silnikowych jest 3 / trzy/ , prawa , lewa i przednia ustalająco-podtrzymująca.
3) ewentualnie do tego poduszki skrzyni biegów ale o tym nie mówimy.
4) tu masz nową........ale ile ona kosztuje???
http://www.faw-audi.com.cn/goods.php?id=609
5) a tak z grubsza licząc to prawa i lewa 2000zł plus 1400za wymianę(tyle za prawą chcieli)...............czyli jakieś 3400zł plus wymiana lewej może się zamkniemy w 1000EUR
[ Dodano: 2010-02-25, 14:57 ]
PS Daj mi namiar na te poduchy po 450zł do D3 to zakupimy na handel i 100% zarobku...............na 10szt 4500zł do przodu....................NIE DOTYCZY A8 D2. a te tylko orginały no to ktoś robi tylko dla audi :idea:klon_84 pisze:zanjac a mi sie wydaje ze jak nowe poduchy to tylko serwis ok 450zl za sztuke razem 4 poduchy czyli ok 1800zl Poduszki do a8 wystepuja tylko w orginale - brak zaminnnikowzanjac pisze:10.montaż w odwrotnej kolejności, i można iść na DUŻY browarek z GOLONKĄ bo serwis za wymianę chciał 1400zł a przydrożny mechanik samochodowy ogólnego dostępu 500zł
Jacek, a regulowałeś może przednią poduszkę silnika (ustalająco-podtrzymującą zwaną też wspornikiem momentu obrotowego)? W elsie jakoś to enigmatycznie napisali:
"Obrócić pierścień regulacyjny przy zaworze wspornika momentu obrotowego do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dokręcić śruby wspornika momentu obrotowego. Obrócić ręką pierścień regulacyjny w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż będzie on przylegał do zaworu wspornika momentu obrotowego. Przekręcić następnie pierścień regulacyjny o jeden obrót zgodnie z ruchem wskazówek zegara."
"Obrócić pierścień regulacyjny przy zaworze wspornika momentu obrotowego do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dokręcić śruby wspornika momentu obrotowego. Obrócić ręką pierścień regulacyjny w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż będzie on przylegał do zaworu wspornika momentu obrotowego. Przekręcić następnie pierścień regulacyjny o jeden obrót zgodnie z ruchem wskazówek zegara."
Bądź dobry jak chleb.
no toś mnie zaskoczył..............aż idę do samochodu obejrzeć jak to wygląda..........bo kiedyś wymieniałem w moim D2 ale tam była zwykła poduszka metalowo-gumowa i nic się nie ustalałopebo pisze:Jacek, a regulowałeś może przednią poduszkę silnika (ustalająco-podtrzymującą zwaną też wspornikiem momentu obrotowego)? W elsie jakoś to enigmatycznie napisali:
"Obrócić pierścień regulacyjny przy zaworze wspornika momentu obrotowego do oporu zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Dokręcić śruby wspornika momentu obrotowego. Obrócić ręką pierścień regulacyjny w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż będzie on przylegał do zaworu wspornika momentu obrotowego. Przekręcić następnie pierścień regulacyjny o jeden obrót zgodnie z ruchem wskazówek zegara."
Reguluje się od góry takim metalowym pierścieniem. Już w B4 AAH miałem regulację, a w A8 D3 BFM jest na pewno. Ale to już inna bajka. We środę mechanik spier... mi skrzynię. Już się nacieszyłem wiosną. Kurcze, zaczynam tracić nadzieję, czy kiedykolwiek wyjadę tym autem w trasę. Nic, tylko wysadzić się w powietrze...
Bądź dobry jak chleb.
Spokojnie przed Tobą jedzie czołg Polskiego Klubu Audi A8. Jesteśmy z Tobą jak by co.Więc głowa do góry damy radę 8-)pebo pisze:Reguluje się od góry takim metalowym pierścieniem. Już w B4 AAH miałem regulację, a w A8 D3 BFM jest na pewno. Ale to już inna bajka. We środę mechanik spier... mi skrzynię. Już się nacieszyłem wiosną. Kurcze, zaczynam tracić nadzieję, czy kiedykolwiek wyjadę tym autem w trasę. Nic, tylko wysadzić się w powietrze...
Dzięki PEPOL. Dzwoniłem do gościa w Jurowcach koło Białegostoku. Po opisaniu zachowania auta powiedział, że może to być satelita. Ale i tak planuję zarzucić maleństwo na lawetę i zawieźć na miejsce, a facet niech obada. Może kiedyś skończy się ta gehenna, bo już dłużej stoi niż jeździ, a końca jakoś nie widać.
Bądź dobry jak chleb.
kurczę miałeś rację..........trzeba cały stabilizator ,bo gumy nie występują samodzielnie- 799zł :shock: ale k..wa kupa.....do D2 gumy 10zł za sztukę fI 29,8mm a u nas w D3 stabilizator ma fi 30,8 i kształt jest inny :-/PiotrekS pisze:czesc, czy jest mozliwosc wymiany samych gum stabilizatora czy trzeba wymieniac z cala belke z gumami?
I jak są jakieś postępy? :-)pebo pisze:Dzięki PEPOL. Dzwoniłem do gościa w Jurowcach koło Białegostoku. Po opisaniu zachowania auta powiedział, że może to być satelita. Ale i tak planuję zarzucić maleństwo na lawetę i zawieźć na miejsce, a facet niech obada. Może kiedyś skończy się ta gehenna, bo już dłużej stoi niż jeździ, a końca jakoś nie widać.
nie chcę siać niepewności, jednak dla mnie facet w jurowcach w poprzednim aucie naprawiał skrzynię 3x i ostatecznie dałem sobie spokój... przez około 3 lata poszło 10 tys zł do auta wartości 15 tys zł ! to było jakieś 5 lat temu, nie wiem na ile dzisiaj jego wiedza się zmieniła ( a raczej pracowników - moją skrzynię naprawiał taki starszy siwy pan), jednak ja tam już nigdy nie zajadę.pebo pisze:Dzięki PEPOL. Dzwoniłem do gościa w Jurowcach koło Białegostoku. Po opisaniu zachowania auta powiedział, że może to być satelita. Ale i tak planuję zarzucić maleństwo na lawetę i zawieźć na miejsce, a facet niech obada. Może kiedyś skończy się ta gehenna, bo już dłużej stoi niż jeździ, a końca jakoś nie widać.
powodzenia