Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl części samochodowe mostostacja.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[S8 D2 98 LPG ] Osłona rozrządu

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

[S8 D2 98 LPG ] Osłona rozrządu

Post autor: kmicic-lt » 29 lis 2013, 08:08

Czy dużo jest pracy przy zdjeciu tej osłony?
Czy Visco i pas przedni trzeba okręcać?
Che zdjąć tą osłone bo muszę sprawdzić gdzie mi leci olej :(
Nigdzie nie znalazłem tego tematu - jak cos to proszę o przekierowanie :)
Ostatnio zmieniony 29 lis 2013, 15:52 przez kmicic-lt, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość

Post autor: Gość » 29 lis 2013, 17:18

Visco i pasek klinowy trzeba zwalać a dla ułatwienia można tez odchylić pas przedni.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 01 gru 2013, 00:00

A olej pewnie sączy się - standardowo - z uszczelniaczy na wałkach. :d
Elektronika samochodowa.

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 04 gru 2013, 19:23

No i właśnie nie wiem skąd to się sączy - ale chyba z tych uszczelniaczy ( mam aż miskę uwaloną od oleju) Wierzyć sie nie chce, bo pas rozrządu miałem wymieniany jakieś 22 tyś. km temu wraz z możliwymi uszczelniaczami - chyba, że mechanik je pominął.
Czy przy tej wymianie trzeba cały pasek zrzucać?
Czy zmiana oleju tutaj pomoże z Castrola 5W30 Professional na jakis 10W60 - bo olej i tak musze wymienić?

Awatar użytkownika
Gabriel
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 779
Rejestracja: 14 paź 2010, 21:35
Lokalizacja: śląskie/Rybnik

Post autor: Gabriel » 04 gru 2013, 20:05

Zmiana oleju nic nie pomorze.
Trzeba zrzucić pokrywę i sprawdzić gdzie cieknie. Ciec może z uszczelniaczy na wałkach, uszczelniacz na pompie oleju.
Spróbuj jeszcze dokręcić dość mocno śrubę na obudowie rozrządu (tą na dole), z niej też lubi ciec. Wkręcana jest w otwór, który jest na wylot w bloku a obudowa dokręcona w tym miejscu musi mocno i szczelnie przylegać, aby nie ciekło.

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 04 gru 2013, 21:16

Fakt najpierw muszę zrzucić pokrywe i dokładnie to sprawdzić.

Według moich obserwacji zauważyłem, mokro mam w tych okolicach - które zaznaczyłem.
Uszczelniacz na pompie, no i ta sruba od pokrywy chyba raczej nie wchodzą tutaj w grę (ale je też bede musiał posprawdzać). Zastanawiam się czy faktycznie może być to uszczelniacz od wałka rozrządu?

Obrazek

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 04 gru 2013, 21:44

podejrzewam, że cieknie Ci chłodniczka oleju lub z uszczelki pod głowicą w samym rogu nad chłodniczką.

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 04 gru 2013, 22:28

Jak w tych miejscach to pewnie @hipcio ma racje :)
Elektronika samochodowa.

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 05 gru 2013, 08:19

Chłodniczke już robiłem cała, a uszczelkę pod głowicą (w tym rogu gdzie są dwa plusiki) mam suchą. Widać jak po tej osłonie cos leci - bo ona jest ubrudzona od oleju - i chyba z tamtąd dalej sie roznosi. Mam nadzieje, że to nie bedzie uszczelka.
Jak bym chciał wymienic ten uszczelniacz spod wałka, to muszę cały rozrząd zwalać?

Awatar użytkownika
k44761
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 501
Rejestracja: 22 maja 2011, 10:49
Lokalizacja: Lubin

Post autor: k44761 » 05 gru 2013, 09:07

Tak
Elektronika samochodowa.

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 05 gru 2013, 13:32

jak uszczelka pod glowica do wymiany to tez węze powinny być twardea
dare to be great

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 05 gru 2013, 14:49

danielos8 pisze:jak uszczelka pod glowica do wymiany to tez węze powinny być twardea
Tzn. jak powinny być twarde? Nie wydaje mi się żeby one były twarde u mnie, normalnie moge nimi poruszać i ponaciskać.
Zastanawiam sie jeszcze nad jednym - czy jakby ciekło z głowicy, to auto by nie było zmulone lub jakieś słabsze?
Chyba, że uszczelka pod głowicą nie ma z czymś takim zwiazku.

Awatar użytkownika
danielos8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 472
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:09
Lokalizacja: Polska

Post autor: danielos8 » 05 gru 2013, 15:21

weze co ida od zbiornika z płynem chłodniczym na zagrzanym silniku jak sa miękkie w miare to spoko noi możliwe, ze np. jak się silnik przegrzewa to może być uszczelka walnieta i weze będą twarde bo za duże ciśnienie będzie. A moc mysle ze będzie taka sama
dare to be great

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 05 gru 2013, 19:03

Nie no u mnie jest w miarę ok z tymi wężami, no i silnik mi sie nie przegrzał ani nie przegrzewa :)
Odkręcę osłonę i posprawdzam - mam nadzieje, że to tylko uszczelniacz bedzie :)

hipcio
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 493
Rejestracja: 12 wrz 2010, 14:06
Lokalizacja: Ryki

Post autor: hipcio » 05 gru 2013, 21:27

Płyn nie ma nic do rzeczy. Poprostu w rogach uszczelek głowic są kanały olejowe na samym brzegu i często po większym przebiegu uszczelka puszcza i olej leci. Nic po za tym się nie dzieje z autem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl