Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D3 04 4.2MPI ] Nie przełącza się na LPG

Nynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 28 paź 2013, 15:45
Lokalizacja: Wrocław

[D3 04 4.2MPI ] Nie przełącza się na LPG

Post autor: Nynek » 12 gru 2013, 08:06

Witam kolegów, może ktoś coś takiego przerabiał.
Audi nie chce się przełączyć na gaz. Najpierw diagnoza padła na pompę wody- wymieniłem chociaż była dobra, potem na te zawory od ogrzewania wraz z pompką, też wymieniłem, i ciągle nic.
Gazownicy twierdzą, że nie ma obiegu płynu przez reduktor, nie nagrzewa się i przez to nie przełącza na gaz. Dodam, że z temp. silnika wszystko ok, trzyma 90 stopni, nie przegrzewa się. Czy ktoś miał podobny problem ???
Ostatnio zmieniony 14 gru 2013, 18:39 przez Nynek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 12 gru 2013, 08:11

Zrób kolego fotki gdzie masz reduktor i jak podpięty do instalacji chłodzącej silnika.
Jeżeli gazownicy twierdzą że nie grzeje reduktora tzn że gazownicy spieprzyli montaż reduktora, a dokładnie jego podłączenie.

Nynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 28 paź 2013, 15:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Nynek » 12 gru 2013, 08:21

Też tak podejrzewam dlatego jadę jutro do innych, więc się okaże. Na razie póki co podpytuje czy ktoś nie miał podobnych objawów? Nie wiem tez czy zdjęcie coś pomoże, w tym gąszczu kabli i tak nie wiele widać, ale zrobię później i wrzucę.

Awatar użytkownika
merc4891
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 65
Rejestracja: 01 gru 2010, 00:10
Lokalizacja: zach-pom ZSZ

Post autor: merc4891 » 12 gru 2013, 08:39

to na pewno czujnik temperatury padł.miałem kiedyś to samo po wymianie wszystko lata jak należy.

Buniek4200
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 85
Rejestracja: 03 lis 2011, 08:30
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Buniek4200 » 12 gru 2013, 09:00

Naj predzej jest zle zamontowany reduktor a niejest on przypadkiem zamontowany wyzej niz zbiorniczek plynu chlodniczego jeski tak to jest zapewne czaly czas zapowietrzony i dlatego nieogrzewa reduktora a w reduktorze jest czyjnik temperatury plynu chlodniczego. I jak jest zapowietrzony to niema opcji ze sie przelaczy na gaz.

Awatar użytkownika
karol208
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1085
Rejestracja: 28 kwie 2013, 17:16
Moje auto: A8 D2
Rocznik: 1994
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Imię: Karol
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: karol208 » 12 gru 2013, 10:22

Czasami zdarza się że reduktor wpinają w szereg z nagrzewnicą i pojawia się problem

Nynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 28 paź 2013, 15:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Nynek » 12 gru 2013, 10:54

I tak chyba zrobili u mnie :/

maciu
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 3525
Rejestracja: 19 lip 2009, 17:06
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Silnik: V8 4.2 TDI
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Imię: maciu
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maciu » 12 gru 2013, 14:14

to wtedy powinien dobrze iśc jak dasz ogrzewanie na max żeby cały czas tłoczyło płyn na nagrzewnicę w każdym razie powinien sie nieco bardziej dogrzać

o ile nie dali na powrocie ale to i tak jeszcze w miarę prosto daje się wyprostować
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020

ernesto

Post autor: ernesto » 14 gru 2013, 00:20

Płyn przez nagrzewnice przepływa cały czas. Nagrzewnica jest w małym obiegu więc jedynie mogły by być problemy gdyby był podłączony na powrocie. Wtedy wiatrak ogrzewania zbija deczko płyn ale nie sądzę że aż tak bardzo by nie przełączył się na gaz. Musiałby zbijać go do poniżej 30 stopni. moim zdaniem problem będzie w czujniku temperatury. Jedz do gazownika nie sprawdzi czy czujnik w instalacji lpg widzi temperaturę i jaką. Jeśli będzie widział za niską to albo po prostu wypadł co się zdarza albo jest uszkodzony. Są jeszcze przypadki z podciśnieniem. Jeśli instalacja nie wykryje podciśnienia na listwie to nie przełączy auta na gaz. Podjedz do bardziej kumatego gazonika bo z tego co czytam to raczej goście nie za bardzo się znają na instalacjach i sami nie wiedzą czego szukać.

edyt. Jesli na czujniku będzie zwarcie też tak się będzie działo. Może gdzieś na przewodach
Ostatnio zmieniony 14 gru 2013, 08:08 przez ernesto, łącznie zmieniany 1 raz.

covacsxxx
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 135
Rejestracja: 11 lis 2012, 21:53
Lokalizacja: bialystok

Post autor: covacsxxx » 14 gru 2013, 08:06

ja mialem podobnie, czujnik w reduktorze zalatwil sprawe

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 15 gru 2013, 17:36

U mnie tak był jak przycinał się elektrozawór na reduktorze. Po wymianie na nowy wszystko w porządku.
Dążenie do doskonałości.

Nynek
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 31
Rejestracja: 28 paź 2013, 15:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Nynek » 16 gru 2013, 07:38

Dzięki wszystkim za pomoc, okazało się że magicy źle podłączyli reduktor !!!
<brawo2> dla fachowców.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D3 (2002 - 2009)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl