[D3 06 4.2TDI ] problem po naprawie termostatu
[D3 06 4.2TDI ] problem po naprawie termostatu
Witam,
jako, że przyszły chłodniejsze dni zauważyłem, że jest problem z temperaturą silnika. Przy jeździe po mieście wszystko wyglądało oki, ale już poza temperatura spadała do 50 st..
Diagnoza była jedna- wadliwy termostat. Zakupiłem więc orginalny wraz z obudową i uszczelką (365zł) oraz nowy płyn. Stary termostat ewidentnie szwankował- po zdjęciu węża puszczał płyn. Po wymianie autko szybko się nagrzało i wyglądało na to, że jest już ok.
Niestety w weekend wyjechałem na autostradę i już za bramkami temperatura spadła do 60st.
Co poza termostatem może powodować, ze auto sie nie dogrzewa? Jest tam jeszcze mała przepływka która w etce również występuje jako termostat. Myślicie, że przez nią auto może mieć takie objawy?
jako, że przyszły chłodniejsze dni zauważyłem, że jest problem z temperaturą silnika. Przy jeździe po mieście wszystko wyglądało oki, ale już poza temperatura spadała do 50 st..
Diagnoza była jedna- wadliwy termostat. Zakupiłem więc orginalny wraz z obudową i uszczelką (365zł) oraz nowy płyn. Stary termostat ewidentnie szwankował- po zdjęciu węża puszczał płyn. Po wymianie autko szybko się nagrzało i wyglądało na to, że jest już ok.
Niestety w weekend wyjechałem na autostradę i już za bramkami temperatura spadła do 60st.
Co poza termostatem może powodować, ze auto sie nie dogrzewa? Jest tam jeszcze mała przepływka która w etce również występuje jako termostat. Myślicie, że przez nią auto może mieć takie objawy?
a czy przy uszkodzonym czujniku webasto odpalałoby aby dogrzewać silnik?
Wydaje mi isę, że po zmianie termostatu silnik szybciej się nagrzewa, ale przy jeździe poza miasem niestety gubi temperature.
Z ETKI wynika, że mam u siebie 2 termistaty- ten który wymieniłem 057 121 111 B
oraz jakąś małą "przelotówkę" 4E0 121 113
Myślicie, że może to być to jej wina?
ps.heh niezle bym się zezłościł gdyby wcisnęli mi wadliwy termostat i to za taką kasę
Wydaje mi isę, że po zmianie termostatu silnik szybciej się nagrzewa, ale przy jeździe poza miasem niestety gubi temperature.
Z ETKI wynika, że mam u siebie 2 termistaty- ten który wymieniłem 057 121 111 B
oraz jakąś małą "przelotówkę" 4E0 121 113
Myślicie, że może to być to jej wina?
ps.heh niezle bym się zezłościł gdyby wcisnęli mi wadliwy termostat i to za taką kasę
obi125, udało Ci się rozwiązać problem ?
Podepnę się pod temat, ponieważ nie chce zakładać nowego a mój problem jest podobny.
Niedawno auto było u mechanika na regeneracje rozrusznika i wymianę simmeringa między skrzynią a silnikiem, gdy już odebrałem samochód i pojechałem w trasę okazało się, że silnik dosyć długo się nagrzewa i nie trzyma temperatury a mianowicie na postoju osiągał 90 stopni ale trwało to dosyć długo, a podczas jazdy temperatura spadała według wskaźnika na zegarach do 75 stopni.
Auto wróciło do mechanika, szybka diagnoza i wymiana termostatu na oryginalny (057 121 111 B ) - 345zł.
Kolejna trasa i niestety problem nie ustąpił, gdy było więcej czasu zabrałem się za temat sam i oto jakie są objawy:
-Auto długo się nagrzewa, przy 12-15 stopniach na zewnątrz po przejechaniu 15km samochód osiąga według wskaźnika na zegarach 75-80 stopni.
-Układ wydaje się szczelny, płynu jest powyżej minimum, wycieków nie widać, a po odkręceniu zakrętki zbiorniczka na ciepłym silniku słychać cichy dźwięk kliknięcia ( jakby odkręcanego słoika).
-Brak błędów związanych z układem chłodzenia.
-Samochód został podpięty do komputera aby sprawdzić wskazania czujnika i okazuje się, że na temperaturę silnika oddziałuje to czy jest włączona klimatyzacja a mianowicie na postoju bez załączonej klimy samochód osiągnie około 87-88 stopni i utrzymuje tą temperaturę, po załączeniu przycisku AC temperatura cieczy chłodzącej stopniowo spada w ciągu 5 minut do 73 stopni ( co odpowiada około 80 stopniom na zegarach).
Uświadomiłem sobie, że praktycznie cały czas jeżdzę z klimatyzacją i zrobiłem test - 50 km na wyłączonej klimie, i faktycznie temperatura cieczy jest cały czas na 90 stopniach.
Jutro sprawdzę jak szybko samochód się nagrzewa bez załączonego przycisku AC.
Czy ktoś ma schemat gdzie w układzie jest termostat 4E0 121 113 i czy to on może być winnym ?
Jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania ?
Co dalej sprawdzać ?
Podepnę się pod temat, ponieważ nie chce zakładać nowego a mój problem jest podobny.
Niedawno auto było u mechanika na regeneracje rozrusznika i wymianę simmeringa między skrzynią a silnikiem, gdy już odebrałem samochód i pojechałem w trasę okazało się, że silnik dosyć długo się nagrzewa i nie trzyma temperatury a mianowicie na postoju osiągał 90 stopni ale trwało to dosyć długo, a podczas jazdy temperatura spadała według wskaźnika na zegarach do 75 stopni.
Auto wróciło do mechanika, szybka diagnoza i wymiana termostatu na oryginalny (057 121 111 B ) - 345zł.
Kolejna trasa i niestety problem nie ustąpił, gdy było więcej czasu zabrałem się za temat sam i oto jakie są objawy:
-Auto długo się nagrzewa, przy 12-15 stopniach na zewnątrz po przejechaniu 15km samochód osiąga według wskaźnika na zegarach 75-80 stopni.
-Układ wydaje się szczelny, płynu jest powyżej minimum, wycieków nie widać, a po odkręceniu zakrętki zbiorniczka na ciepłym silniku słychać cichy dźwięk kliknięcia ( jakby odkręcanego słoika).
-Brak błędów związanych z układem chłodzenia.
-Samochód został podpięty do komputera aby sprawdzić wskazania czujnika i okazuje się, że na temperaturę silnika oddziałuje to czy jest włączona klimatyzacja a mianowicie na postoju bez załączonej klimy samochód osiągnie około 87-88 stopni i utrzymuje tą temperaturę, po załączeniu przycisku AC temperatura cieczy chłodzącej stopniowo spada w ciągu 5 minut do 73 stopni ( co odpowiada około 80 stopniom na zegarach).
Uświadomiłem sobie, że praktycznie cały czas jeżdzę z klimatyzacją i zrobiłem test - 50 km na wyłączonej klimie, i faktycznie temperatura cieczy jest cały czas na 90 stopniach.
Jutro sprawdzę jak szybko samochód się nagrzewa bez załączonego przycisku AC.
Czy ktoś ma schemat gdzie w układzie jest termostat 4E0 121 113 i czy to on może być winnym ?
Jakieś pomysły co może być przyczyną takiego zachowania ?
Co dalej sprawdzać ?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
szeryfisch pisze:Mała przelotówka jest przy skrzyni biegów (za lewą półośą) i obsługuje chlodzenie skrzyni.obi125 pisze: oraz jakąś małą "przelotówkę" 4E0 121 113
Myślicie, że może to być to jej wina?
Przerabiałem magików włącznie z serwisem ktorzy dwa razy wymieniali termostat bez skutku. Nacisnąłem na wymianę tej przepływki przy skrzyni i po probemie a w zaparte mi wciskali że nie ma wpływu itd. Czyli jak nie termostat to to gowienko przy skrzyni.
Tutaj na forum ktoś już o tym pisał ale większość ASO nie ma o tym pojęcia.
- Michall2107
- Forum Audi A8
- Posty: 139
- Rejestracja: 19 lis 2016, 21:50
- Lokalizacja: Podlasie