![]() |
![]() |
[D2 97 4.2PB/LPG ] Zmiana biegu 3>4 z mocnym uderzeniem
[D2 97 4.2PB/LPG ] Zmiana biegu 3>4 z mocnym uderzeniem
Witam. Problem dotyczy skrzyni 5HP24 a objawia sie tym iż czasami gdy jadę pół gazem przy zmianie biegu z 3 na 4 jest delikatny poślizg i gdy nie odejme gazu czuć mocne uderzenie. Skrzynia była remontowana ale opisze historie od początku. Ok.2 miesiące temu gdy jechałem w trasie autko odmówiło posłuszeństwa a mianowicie gdy dodawałem gazu na D podnosiły się obroty i nic.Samochód trafił do fachowca od skrzyń gdzie ten stwierdził iż padł kosz od napędu. Po miesiącu walki auto było gotowe do odebrania jednakże mechanik uprzedził mnie o w.w. uderzeniu i stwierdził, że trzeba wymienić sterownik hydrauliczny bo to on za to odpowiada. Po 3 tygodniach wymieniliśmy sterownik jednakże żadnej różnicy nie odczułem, skrzynia zachowuje się dalej tak jak przed wymiana ów sterownika. Poradził mi abym podjechał do serwisu i tam skasował wartości zapamiętane skrzyni ,podjechałem ale płacić dodatkowo 400 zł za coś co powininem zrobić u mojego mechanika w cenie naprawy skrzyni nie uśmiechało mi się a więc odpiąłem akumulator na całą noc tak jak radzono tutaj na forum, przejechalem 100km w trasie i 100km w mieście i nic dalej to samo. Czy napotkał się ktoś już z takim problemem, lub jest w stanie mi doradzić co to może być? Dodam, że przed remontem skrzyni, biegi szarpały przy zmianie biegu z 3 na 4 i 4 na 5 ale nie były one tak odczuwalne jak po remoncie.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2014, 01:10 przez pawelbtw, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A8
- Posty: 79
- Rejestracja: 17 lip 2013, 08:42
- Lokalizacja: radomsko
jak czytam takie posty to mnie krew zalewa, oddajesz auto w rece fachowca bo chcesz żeby auto było ok,placisz sporo kasy odbierasz a tu to samo,ja wiem ze skrzynia to nie jest latwa zecz do zrobienia ale jak się nie znam to po prostu auta nie biore do naprawy, ilu w tym pięknym kraju oszustow i naciągaczy,dlatego jak kiedyś mnie to spotka to albo serwis profesionalny albo uzywana skrzynia z Niemiec prosto z rozbitka.
7 tys.wymiana pompy,tarczek,sprzeglo,obudowa bo peknieta.jak odebralem podbijala obroty przed zmiana z 3 na 4.zmienial jakies zawory potem sterownik.a na koniec wyszlo ze to od silnika.wyskakiwal mi blad sporadyczny przepustnicy.przeczyscili przepustnice.zcieplem kleme na noc.potem trasa na benzynie po 150 km przelaczylem na gaz i tera smiga elegancko.dostales jakas gwarancja?ja bym pojechal na diagnoze do innych fachowcow ja tak doszlem co moja boli.ale zeby jednoznacznie stwierdzic mowili w wiekszosci ze trza skrzynie na stòł
Panowie nie ma co ukrywać. Warsztatów co potrafią zrobić nasze i nie tylko ASB porządnie jest w PL jedynie kilka i mozna je policzyc chyba nawet na palcach jednej reki. Reszta to są serwisy gdzie chcą coś zrobić i czasem im sie uda czasem nie a niestety pieniądze biora podobne. Moja ASB pracuje w stopniu zadowalającym,gwarancje miałem i nadal wykonuje serwisy olejowe tam gdzie była naprawiana. Ale nie powiem że zanim trafiłem do tego warsztatu to dobry tydzień dzwoniłem i jeździłem po róznych innych aż znalazłem kogos kto zachował sie na "rozmowie kwalifikacyjnej" tak jak trzeba 

W sumie co do zachowania skrzyni nie mam zarzutow zadnych procz tej zmiany z 3 na 4 bo jak nie odejme gazu jest b.mocne uderzenie (cos a'la strzelenie ze sprzegla w manualu). Rozmawialem przed chwila z mechanikiem, zasugerował wymiane konwertera lecz przed wymiana należy dokładnie zbadać przyczynę. Ja akurat jestem z Pomorza a skrzynke robiłem w Tczewie (80 km od mojej miejscowości ) . Myślicie, że dalej brnąć w konwerter czy cos innego ?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
A jak z silnikiem ?? chodzi równo bez drgań itp.?? Bo to że skrzynia jest połączona mechanicznie z silnikiem to jeszcze zostaje elektronika . U mnie silnik telepotał nie równo chodził i skrzynia strasznie się gubiła ,szarpnięcia zmiana z 3 na 4 szarpnięcie , zapinanie 4 biegu jak by na 2 lub 3 razy , za wczesne zmiany biegów na wyższe . Po poprawieniu kilku elementów silnika praca silnika była ok . do tego reset ecu. i skrzynia zaczęła pracować dobrze mocne szarpnięcia z 3 na 4 prawie zniknęły .
4,2Q ASB 4hp24A
4,2Q ASB 4hp24A
Zauważyem od niedawna szarpnięcia na postoju. Objaw identyczny jak przy uszkodzonej cewce zapłonowej (walczyłem już z modułami i cewkami). Czy na benzynie czy LPG nie ma różnicy i nie zdarza się to za często więc sądziłem, że cewka powoli pada. Świece raczej odpadają bo były zmieniane 3 miesiące temu. Z tego co piszesz, mam parę objawów identycznych z jakimi się zmagałeś. Dragania także występują lecz podobnie jak z tym telepaniem- b.rzadko. A pamiętasz w czym leżał twój problem?
-
- Super Klubowicz
- Posty: 658
- Rejestracja: 30 sty 2013, 16:07
- Lokalizacja: Szczecin
Podpiąłem Vag'a i ot jakie błedy mi pokazało:
17097 Obwód czujnika temperatury oleju skrzyni biegów wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17125 Uszkodzenie konwertera sprzęgła możliwości lub odcięty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17087 Konwerter/przełącznik stopu B - uszkodzenie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17097 Obwód czujnika temperatury oleju skrzyni biegów wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17125 Uszkodzenie konwertera sprzęgła możliwości lub odcięty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17087 Konwerter/przełącznik stopu B - uszkodzenie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem