części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl

[D2 97 2.5TDI ] Rozrząd

tomeks8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:13
Lokalizacja: Zielona Góra

[D2 97 2.5TDI ] Rozrząd

Post autor: tomeks8 » 07 mar 2010, 01:37

Witam wszystkich forumowiczow. Wystapil mi nastepujacy problem podczas jazdy moim A8 2.5 tdi rocznik 97 AFB, zblokowanie silnika przez zerwany pasek wieloklinowy wkrecony w rozrzad(prawdopodobnie jego przestawienie).Prosze o przeslanie schematu rozrzadu lub jakie kolwiek informacje. z gory dziekuje i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 mar 2011, 11:33 przez tomeks8, łącznie zmieniany 2 razy.

tomekzabrze
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 06 paź 2009, 15:08
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: tomekzabrze » 07 mar 2010, 10:02

jak i zblokowalo sinik to nie wroze ci za dobrze :)

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 07 mar 2010, 10:59

TDI + zerwany pasek= remont silnika...Módl się tylko żeby jak najmniej naszatkowało.

tomeks8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:13
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: tomeks8 » 07 mar 2010, 11:19

Nie jest chyba az tak zle jak mowicie ,poniewaz zblokowanie silnika wysapilo na biegu jalowym i bylo spowodowane paskiem wielo klinowym. I aby wydobyc ten pasek ,konieczny byl demontarz paska rozrzadu.Wiec moja prozba brzmi nastepujaco:schemat rozrzadu lub jaka kolwiek podpowiedz w ustawieniu go na nowo.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 07 mar 2010, 11:37

Obrazek
Black Cars Matters

tomeks8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:13
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: tomeks8 » 07 mar 2010, 11:45

Wielkie dzieki za pomoc, ide wiec dzialac do garazu.Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-03-07, 12:07 ]
Troszeczke sie pospieszylem. poniewaz w powyzszym linku znajduje sie tylko zestaw czesci katalogowych potrzebnych przy wymianie.A Ja potrzebuje konkretne ustawienie wszyskich kol zebatych rozrzadu zgranych w odpowiedniej pozycji. A wiem tez ze jak pzestawie ktores kolo chocby o jeden zabek to silnik poprostu nie odpali ,a kombinacje jest wiele

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 07 mar 2010, 12:28

A miałeś kiedyś styczność z rozrządem??Chodzi mi oczywiście o stronę mechaniczną..Jeżeli nie to zaprowadź lepiej autko do kogoś kto się na tym zna bo możesz sobie narobić biedy pozorną oszczędnością...Przy złym ustawieniu to nie tak że auto ci nie odpali więc kombinujemy dalej,TDI to nie jest motor bezkolizyjny a jak tłoki spotkają się z zaworami to będziesz szukał drugiego silnika i przez jakiś czas korzystał z uciech jazdy MZK.Na kołach są znaki i ustawiasz wszystko tak żeby się zgadzało,tyle wiem i ja bym się w to nie pchał samemu,zdecydowanie wolę walnąć browara i popatrzeć jak ktoś to robi.Tyle z mojej strony..

tomeks8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:13
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: tomeks8 » 07 mar 2010, 12:46

Tak,oczywiscie sam znaki na dwoch gornych kolach przy glowicy,lecz nie moge znalezc zadnego znaku na glownym kole, ktore jest zamocowane na wale.A jezeli chodzi o strone mechaniczna to niewidze zadnego problemu w wykonaniu tej czynnosci.To wszystko robili zwykli ludzie,opierajacy sie zapewne na schematach.A jezeli chodzi o warsztaty samochodowe ,to niema dobrych w moim rejonie

Pers
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 231
Rejestracja: 28 wrz 2009, 09:16
Lokalizacja: Poznań/Suchy Las

Post autor: Pers » 07 mar 2010, 14:57

Przy kole co jest na wale jest osłona platkikowa i jest znak na kole tezmusi być znak
Ale bez zblokowanie wałków to ja tobie współczuje obyś nie płakał
Miłość od pierwszego kontaktu :-)

Awatar użytkownika
gierobiala
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 15 wrz 2009, 18:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: gierobiala » 07 mar 2010, 15:39

tomeks8 pisze:To wszystko robili zwykli ludzie,opierajacy sie zapewne na schematach
Zapomniałeś dodać "posiadający odpowiednie przyrządy" i wiedzę.Samoloty też budują ludzie,lecz ja nie nazwał bym ich zwykłymi opierającymi się na schematach...Pochwal się swoimi postępami...
Pers pisze:Ale bez zblokowanie wałków to ja tobie współczuje obyś nie płakał
Słuchaj kolegi,zawsze to czegoś już się dowiedziałeś w sprawie rozrządu...
Bez takiego czegoś nawet nie startuj...
http://moto.allegro.pl/item934955172_hp ... 8_tdi.html
To nie jest takie proste jak ci się wydaje,rozrząd to nie wymiana żarówki,no ale zrobisz co zechcesz,w końcu to twoje auto...
tomeks8 pisze:A jezeli chodzi o warsztaty samochodowe ,to niema dobrych w moim rejonie
Nie ma warsztatu od rozrządu w Zielonej Górze???? A łyżka na to niemożliwe...

tomeks8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:13
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: tomeks8 » 07 mar 2010, 21:52

bardzo dziekuje za wasze opinie sa bardzo pouczajace i mozna sie z nich wiele nauczyc,ale ja nie jestem z pierwszej lapaniki i caly czas powtarzam,ze potrzebuje schematu rozrzadu silnika 2.5tdi(to co tutaj przeczytalem to wiedza dzieci w podstawowi):))))

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6010
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 07 mar 2010, 22:16

Zobacz na materiał SKFa: http://www.emi-skf.pl/download/Informac ... _81625.pdf
Jeśli za mało jutro z pracy podeśle coś z serwisówki
Black Cars Matters

Fifo
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 23
Rejestracja: 06 mar 2010, 16:23
Lokalizacja: Krakoof

Post autor: Fifo » 08 mar 2010, 00:31

dice111 a masz może podobne schematy jak ten z ETKI i SKF'a do V8 3.3 tdi?

tomeks8
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 22
Rejestracja: 07 mar 2010, 01:13
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: tomeks8 » 08 mar 2010, 11:13

dice111. w materiale ktory wyslales jest wszystko dokladnie opisane,krok po kroku, jak wymienic rozrzad w silniku.Z tym ,ze brakuje tylko tego, jak ustawic kola zebate wzgledem siebie,gdyz nie zostaly one zabezpieczone przed zdemontowaniem paska.Poniewaz prawdopodobnie przed unieruchomieniem silnika,kolo umieszczone na wale moglo sie przstawic ozabek lub dwa. Jestem raczej przekonany ze tloki nie uderzyly w zawory,ale wszystko sie okaze po dokladnym ustawieniu i odpaleniu auta.

Awatar użytkownika
daro72
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 16 maja 2009, 18:49
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: daro72 » 08 mar 2010, 12:05

Do 3,3 TDI to będzie chyba coś takiego:

Obrazek

Po VIN dokładniej można określić.
Pozdro.
Dążenie do doskonałości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl