![]() |
![]() |
[D2 ALL ] Wymiana tapczanów na RECARO
[D2 ALL ] Wymiana tapczanów na RECARO
W napływie gotówki postanowiłem wzbogacić wnętrze w mojej A8 ‘95. Chciałbym założyć jasne fotele RECARO z pełną elektryką (przód), pamięcią ustawień oraz podgrzewaniem. Odpowiednie fotele z boczkami, dywanem, pokrętłami do regulacji podgrzewania foteli i plastikami z rocznika ‘98 już znalazłem. Dostanę również niezbędne wiązki do podłączenia podgrzewania oraz do panelu pamięci fotela kierowcy. Pozostaje tylko temat elektryki, czy to będzie działać ?
W moim aucie jest:
- elektrycznie regulowane oparcie foteli
Nie ma natomiast:
- grzanych foteli
- pamięci ustawień foteli
- pełnej elektryki foteli
Pytania, obawy:
- Interesuje mnie zasilanie foteli, czy wystarczy " + i - " czy trzeba inne przewody prowadzić?
- Gdzieś wyczytałem, że w A8 są już poprowadzone przewody od grzania, wystarczy się podpiąć, czy to prawda? Jeżeli nie to czy wystarczy oryginalna wiązka z przewodem od fotela do pokrętła?
- Jak wygląda temat bezpieczników, czy trzeba układy dorabiać czy można już coś zaadoptować?
- Mam nadzieje, że mocowania śrub będą pasować bez przerabiania bo tego raczej nie będę się podejmował.
Liczę na wszystkie porady oraz sugestie,
Z góry dziękuję!
W moim aucie jest:
- elektrycznie regulowane oparcie foteli
Nie ma natomiast:
- grzanych foteli
- pamięci ustawień foteli
- pełnej elektryki foteli
Pytania, obawy:
- Interesuje mnie zasilanie foteli, czy wystarczy " + i - " czy trzeba inne przewody prowadzić?
- Gdzieś wyczytałem, że w A8 są już poprowadzone przewody od grzania, wystarczy się podpiąć, czy to prawda? Jeżeli nie to czy wystarczy oryginalna wiązka z przewodem od fotela do pokrętła?
- Jak wygląda temat bezpieczników, czy trzeba układy dorabiać czy można już coś zaadoptować?
- Mam nadzieje, że mocowania śrub będą pasować bez przerabiania bo tego raczej nie będę się podejmował.
Liczę na wszystkie porady oraz sugestie,
Z góry dziękuję!
Ostatnio zmieniony 04 sty 2013, 12:28 przez sebos17, łącznie zmieniany 1 raz.
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Gdybyś miał pełna elektryke z pamiecia, nie bylo by problemu, a tak bedzie trzeba troche rzeźbić. Z zasilaniem i montażem foteli problemu nie bedzie, natomiast co do wiązek - jeśli czegos w aucie nie bylo - nie dorzucano zbednej wiązki, wszyztko musisz dokładać.
Tu masz schematy elektryczne:
http://ul.to/9sdlt1
Tu masz schematy elektryczne:
http://ul.to/9sdlt1
Black Cars Matters
dice111 wielkie dzięki za schematy, na pewno pomogą!
Tak też sądziłem, że zbędnych kabli na pewno nie będzie. Jeżeli podłączenie będzie wyglądało na zasadzie położenia/ukrycia wiązki którą dostanę to raczej nie problem, gorzej jak trzeba będzie wpinać się w jakieś moduły czy inne sterowniki.
Tak jak ja to rozumiem: Podpinam kabel zasilający do foteli, następnie podłączam kabel od pamięci który ładnie chowam przy biegnących wiązkach i prowadzę go do boczku w drzwiach. Tak samo z grzaniem, podpinam co trzeba i prowadzę do konsoli środkowej do pokręteł od regulacji siły grzania. Pozostaje tylko temat bezpieczników, jeżeli mam elektrycznie regulowane oparcie, zapewne jest ono zabezpieczone bezpiecznikiem. Jeżeli uda się zasilić nowe fotele z tego przewodu to tym samym sterowanie elektryczne powinno być zabezpieczone istniejącym układem/bezpiecznikiem. Pozostaje temat pamięci foteli, czy ten panel jest jakoś zabezpieczany oddzielnie, czy korzysta z zabezpieczenia sterownia elektrycznego foteli? Na koniec pozostanie ważny temat grzanych foteli, żeby w razie czego nie spalić pupy :-P Albo znajdę coś w schematach od dice111 albo porostu poradzę się jakiegoś elektryka samochodowego jak to porządnie zabezpieczyć.
Tak ja to widzę, jeżeli mój schemat myślenia jest błędny proszę o poprawki ;-)
Tak też sądziłem, że zbędnych kabli na pewno nie będzie. Jeżeli podłączenie będzie wyglądało na zasadzie położenia/ukrycia wiązki którą dostanę to raczej nie problem, gorzej jak trzeba będzie wpinać się w jakieś moduły czy inne sterowniki.
Tak jak ja to rozumiem: Podpinam kabel zasilający do foteli, następnie podłączam kabel od pamięci który ładnie chowam przy biegnących wiązkach i prowadzę go do boczku w drzwiach. Tak samo z grzaniem, podpinam co trzeba i prowadzę do konsoli środkowej do pokręteł od regulacji siły grzania. Pozostaje tylko temat bezpieczników, jeżeli mam elektrycznie regulowane oparcie, zapewne jest ono zabezpieczone bezpiecznikiem. Jeżeli uda się zasilić nowe fotele z tego przewodu to tym samym sterowanie elektryczne powinno być zabezpieczone istniejącym układem/bezpiecznikiem. Pozostaje temat pamięci foteli, czy ten panel jest jakoś zabezpieczany oddzielnie, czy korzysta z zabezpieczenia sterownia elektrycznego foteli? Na koniec pozostanie ważny temat grzanych foteli, żeby w razie czego nie spalić pupy :-P Albo znajdę coś w schematach od dice111 albo porostu poradzę się jakiegoś elektryka samochodowego jak to porządnie zabezpieczyć.
Tak ja to widzę, jeżeli mój schemat myślenia jest błędny proszę o poprawki ;-)
Temat juz otwieralem!!! :!: bo mam zamar tez zaminic na RECARO
[ Dodano: 2010-03-13, 14:34 ]
http://www.a8team.pl/topics18/1331.htm
Na przyszlosc proponuje poszkac uwaznie :lol:
[ Dodano: 2010-03-13, 14:34 ]
http://www.a8team.pl/topics18/1331.htm
Na przyszlosc proponuje poszkac uwaznie :lol:
- dice111
- Moderator
- Posty: 6034
- Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
- Moje auto: S8 D2
- Rocznik: 1996
- Silnik: V8 4.2
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Imię: AHC by MTM
- Lokalizacja: Těšin
Moduł pamieci działa zarówno dla foteli, jak i kierownicy, lusterek, pasów. Tylna kanapa ma osobny bezpiecznik dla ogrzewania i osobny dla elektryki tylnej kanapy (w tym chyba zagłówków). Tak samo jest z przodu - sosbny dla grzania foteli, kierownicy, osobne dla pamięci.
Na poczatek radziłbym ogarnac samo podłaczenie elektryki foteli, a potem kombinowac dopiero z pamięcią.
Na poczatek radziłbym ogarnac samo podłaczenie elektryki foteli, a potem kombinowac dopiero z pamięcią.
Black Cars Matters
ale moje mody obejmują większy zakres :diabel: dlatego założyłem nowy wątek :-Pklon_84 pisze:Temat juz otwieralem!!! :!: bo mam zamar tez zaminic na RECARO
[ Dodano: 2010-03-13, 14:34 ]
http://www.a8team.pl/topics18/1331.htm
Na przyszlosc proponuje poszkac uwaznie :lol:
Ostatnia nurtująca mnie rzecz to dywan :mrgreen: Czy dużo jest z nim zabawy aby założyć nowy?
zupełnie o tym zapomniałem... Jednak to było by już za dużo zabawy aby wszystko uruchomić.dice111 pisze:Moduł pamieci działa ... jak i kierownicy, lusterek, pasów.
to jest priorytetem, jeżeli wyjdzie podłączenie pamięci to fajnie, jeżeli nie to płakać nie będędice111 pisze: Na poczatek radziłbym ogarnac samo podłaczenie elektryki foteli, a potem kombinowac dopiero z pamięcią.
Przekładka jasnego wnętrza jest tuż tuż, mam tylko jeszcze jeden dylemat, potrzebuję nie wiedzy technicznej a opinii subiektywnej. Teraz mam zamontowane ciemne wnętrze z szarą podsufitką i szarymi plastikami na słupkach. Kupione zostało:
- fotele recaro jasne przód tył
- boczki jasne,
- tylna półka z roletą
- plastiki jasne od dołu do słupków, na tunel i na razie nie mam jeszcze schowka.
Pytanie: czy patrząc na walory estetyczne zmieniać podsufitkę na kremową czy pozostawić szarą? Jak to WASZYM zdaniem będzie wyglądało, nie chcę robić przysłowiowej „wiochy”, jednak wymiana podsufitki to dodatkowy koszt, praca i tylko odbiór osobisty, w moim przypadku kłopotliwy temat. Nie wiem co z tym zrobić?
Kolejny dylemat, nie mam jeszcze dywanu, od europejczyka trudno znaleźć sam dywan w odpowiednim stanie, a ten kto ma to chce w komplecie za chore pieniądze (boczki, siedzenia, plastiki dywan 3 tys zł !) Czy na razie zostawić na ciemnym, czy od razu szukać jasnego? Widziałem nie raz w A4 lub w A6 ciemne wnętrze i bananowe fotele, albo białe i nie wyglądało to źle. Tak jak pisałem, nie chcę uprawić „wieś tuningu”, jednak liczą się też koszta, ponieważ auto nie młode i szkoda mi pieniędzy ładować w „ulepszanie”. Fotele zmieniam bo zawsze chciałem mieć recaro w A8 a że i teraz nie mam grzanych dupek to i tak chciałem coś założyć.
Liczę na WASZE opinie!
- fotele recaro jasne przód tył
- boczki jasne,
- tylna półka z roletą
- plastiki jasne od dołu do słupków, na tunel i na razie nie mam jeszcze schowka.
Pytanie: czy patrząc na walory estetyczne zmieniać podsufitkę na kremową czy pozostawić szarą? Jak to WASZYM zdaniem będzie wyglądało, nie chcę robić przysłowiowej „wiochy”, jednak wymiana podsufitki to dodatkowy koszt, praca i tylko odbiór osobisty, w moim przypadku kłopotliwy temat. Nie wiem co z tym zrobić?
Kolejny dylemat, nie mam jeszcze dywanu, od europejczyka trudno znaleźć sam dywan w odpowiednim stanie, a ten kto ma to chce w komplecie za chore pieniądze (boczki, siedzenia, plastiki dywan 3 tys zł !) Czy na razie zostawić na ciemnym, czy od razu szukać jasnego? Widziałem nie raz w A4 lub w A6 ciemne wnętrze i bananowe fotele, albo białe i nie wyglądało to źle. Tak jak pisałem, nie chcę uprawić „wieś tuningu”, jednak liczą się też koszta, ponieważ auto nie młode i szkoda mi pieniędzy ładować w „ulepszanie”. Fotele zmieniam bo zawsze chciałem mieć recaro w A8 a że i teraz nie mam grzanych dupek to i tak chciałem coś założyć.
Liczę na WASZE opinie!
moja opinia jest taka, żeby coś oryginalnego zrobić. Zawsze podobały mi się wnętrza kilkukolorowe. Jak wszystko jest ciemne - źle. Jak wszystko jasne - lepiej, ale też źle.
Największy problem masz z tym, żeby poszczególne kolory się ze sobą nie gryzły (żeby do siebie pasowały), ale podsufitka w mojej wyobraźni powinna być jasna, ale tak mi się tylko wydaje. Musiałbym zobaczyć (a tak na prawdę to Ty musisz :-))
np. tu jest ładnie, choć samochód brzydki:
http://www.myride.com/images/carcom/06_ ... ssseat.JPG
Największy problem masz z tym, żeby poszczególne kolory się ze sobą nie gryzły (żeby do siebie pasowały), ale podsufitka w mojej wyobraźni powinna być jasna, ale tak mi się tylko wydaje. Musiałbym zobaczyć (a tak na prawdę to Ty musisz :-))
np. tu jest ładnie, choć samochód brzydki:
http://www.myride.com/images/carcom/06_ ... ssseat.JPG
Koledzy, zabawę zaczynam za tydzień, nie wiem tylko czy kupić podsufitkę ? Czy ktoś kiedyś przekładał albo zdejmował podsufitkę w AUDI A4 A6 A8 ? Dużo z tym zachodu? Nie chcę niczego ułamać, boję się, że po przekładce efekt może być odwrotny do zamierzonego, tzn. coś ułamię i później będzie skrzypieć podczas jazdy.
Koledzy odgrzebię trochę temat.
Co prawda nie posiadam A8 ale dziś kupiłem fotele Recaro z modelu D2 i będę je montował do swojego auta (Passat B4 1996r).
Najbardziej interesuje mnie kwestia elektryki - udało mi się jedynie wyciąć kawałek wiązki z wtyczkami. Nie zależy mi na pamięci, fotele mają działać pod względem regulacji i pompowania (są pompowane). Grzanie również nie musi funkcjonować.
Może ktoś przerabiał temat i mógłby poradzić co podłączyć aby silniczki foteli działały ?
Druga sprawa - które wtyczki są od air bagów ? Je od razu wytnę aby przez przypadek nie wystrzelić poduszek.
Poniżej kilka zdjęć wiązek.
![Obrazek]()
Co prawda nie posiadam A8 ale dziś kupiłem fotele Recaro z modelu D2 i będę je montował do swojego auta (Passat B4 1996r).
Najbardziej interesuje mnie kwestia elektryki - udało mi się jedynie wyciąć kawałek wiązki z wtyczkami. Nie zależy mi na pamięci, fotele mają działać pod względem regulacji i pompowania (są pompowane). Grzanie również nie musi funkcjonować.
Może ktoś przerabiał temat i mógłby poradzić co podłączyć aby silniczki foteli działały ?
Druga sprawa - które wtyczki są od air bagów ? Je od razu wytnę aby przez przypadek nie wystrzelić poduszek.
Poniżej kilka zdjęć wiązek.
jak dobrze pamiętam to wystarczy podłączyć kostkę koloru "kawa z dużą ilością mleka" ;-) U mnie przed zmianą foteli miałem tylko elektryczne oparcie fotela, sam się drapałem po głowie jak to będzie działać. Podłączyłem tą wtyczkę (w instalacji u mnie idą tylko dwa kable, zapewne + i -) i wszystko działa jak należy - zagłówki, pompowanie, cała regulacja. Wieczorem zajrzę do auta i postaram się zrobić jakieś foto abyś mógł podejrzeć jak ma iść zasilanie. W zamian proszę o szczegółowe info oraz foty po zamontowaniu foteli do B4 ;-) Głównie interesują mnie prowadnice, chcę podobnym myk wykonać u ojca A6 C4, za ładna aby zmieniać a człowiek już starszy więc niech jeździ wygodnie ;-)
Dzięki wielkie za odpowiedź. A kojarzysz może, które kostki idą pod air bag ?
Po zamontowaniu wrzucę fotki jak wygląda to u mnie w Passacie.
EDIT :
Podłączyłem kostkę o której mówiłeś, doprowadziłem masę i plus do brązowego i czerwonego grubego przewodu i działa już cała regulacja łącznie z zagłówkiem, nie działa jedynie pompowanie - ale słychać jak coś cyka przy regulowaniu. Pewnie kwestia podłączenia silnika pompki.
Po zamontowaniu wrzucę fotki jak wygląda to u mnie w Passacie.
EDIT :
Podłączyłem kostkę o której mówiłeś, doprowadziłem masę i plus do brązowego i czerwonego grubego przewodu i działa już cała regulacja łącznie z zagłówkiem, nie działa jedynie pompowanie - ale słychać jak coś cyka przy regulowaniu. Pewnie kwestia podłączenia silnika pompki.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2010, 14:02 przez Kuman, łącznie zmieniany 1 raz.
Podłączyłem najgrubsze przewody z kawowej i zielonej wtyczki i działa mi już pełna regulacja i pompowanie oparcia.
Panowie od czego jest przełącznik zaraz za joystikiem pompowania oparcia ? Chodzi o ten 2 funkcyjny góra-dół bo jeszcze to mi nie działa a nie wiem nawet do czego służy.
Z góry dzięki za pomoc
Panowie od czego jest przełącznik zaraz za joystikiem pompowania oparcia ? Chodzi o ten 2 funkcyjny góra-dół bo jeszcze to mi nie działa a nie wiem nawet do czego służy.
Z góry dzięki za pomoc