Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 ALL ] Wymiana tapczanów na RECARO

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

[D2 ALL ] Wymiana tapczanów na RECARO

Post autor: sebos17 » 13 mar 2010, 11:48

W napływie gotówki postanowiłem wzbogacić wnętrze w mojej A8 ‘95. Chciałbym założyć jasne fotele RECARO z pełną elektryką (przód), pamięcią ustawień oraz podgrzewaniem. Odpowiednie fotele z boczkami, dywanem, pokrętłami do regulacji podgrzewania foteli i plastikami z rocznika ‘98 już znalazłem. Dostanę również niezbędne wiązki do podłączenia podgrzewania oraz do panelu pamięci fotela kierowcy. Pozostaje tylko temat elektryki, czy to będzie działać ?

W moim aucie jest:
- elektrycznie regulowane oparcie foteli

Nie ma natomiast:
- grzanych foteli
- pamięci ustawień foteli
- pełnej elektryki foteli

Pytania, obawy:
- Interesuje mnie zasilanie foteli, czy wystarczy " + i - " czy trzeba inne przewody prowadzić?
- Gdzieś wyczytałem, że w A8 są już poprowadzone przewody od grzania, wystarczy się podpiąć, czy to prawda? Jeżeli nie to czy wystarczy oryginalna wiązka z przewodem od fotela do pokrętła?
- Jak wygląda temat bezpieczników, czy trzeba układy dorabiać czy można już coś zaadoptować?
- Mam nadzieje, że mocowania śrub będą pasować bez przerabiania bo tego raczej nie będę się podejmował.

Liczę na wszystkie porady oraz sugestie,
Z góry dziękuję!
Ostatnio zmieniony 04 sty 2013, 12:28 przez sebos17, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 13 mar 2010, 12:36

Gdybyś miał pełna elektryke z pamiecia, nie bylo by problemu, a tak bedzie trzeba troche rzeźbić. Z zasilaniem i montażem foteli problemu nie bedzie, natomiast co do wiązek - jeśli czegos w aucie nie bylo - nie dorzucano zbednej wiązki, wszyztko musisz dokładać.
Tu masz schematy elektryczne:
http://ul.to/9sdlt1
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 13 mar 2010, 13:51

dice111 wielkie dzięki za schematy, na pewno pomogą!

Tak też sądziłem, że zbędnych kabli na pewno nie będzie. Jeżeli podłączenie będzie wyglądało na zasadzie położenia/ukrycia wiązki którą dostanę to raczej nie problem, gorzej jak trzeba będzie wpinać się w jakieś moduły czy inne sterowniki.

Tak jak ja to rozumiem: Podpinam kabel zasilający do foteli, następnie podłączam kabel od pamięci który ładnie chowam przy biegnących wiązkach i prowadzę go do boczku w drzwiach. Tak samo z grzaniem, podpinam co trzeba i prowadzę do konsoli środkowej do pokręteł od regulacji siły grzania. Pozostaje tylko temat bezpieczników, jeżeli mam elektrycznie regulowane oparcie, zapewne jest ono zabezpieczone bezpiecznikiem. Jeżeli uda się zasilić nowe fotele z tego przewodu to tym samym sterowanie elektryczne powinno być zabezpieczone istniejącym układem/bezpiecznikiem. Pozostaje temat pamięci foteli, czy ten panel jest jakoś zabezpieczany oddzielnie, czy korzysta z zabezpieczenia sterownia elektrycznego foteli? Na koniec pozostanie ważny temat grzanych foteli, żeby w razie czego nie spalić pupy :-P Albo znajdę coś w schematach od dice111 albo porostu poradzę się jakiegoś elektryka samochodowego jak to porządnie zabezpieczyć.

Tak ja to widzę, jeżeli mój schemat myślenia jest błędny proszę o poprawki ;-)

klon_84

Post autor: klon_84 » 13 mar 2010, 14:30

Temat juz otwieralem!!! :!: bo mam zamar tez zaminic na RECARO

[ Dodano: 2010-03-13, 14:34 ]
http://www.a8team.pl/topics18/1331.htm

Na przyszlosc proponuje poszkac uwaznie :lol:

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 13 mar 2010, 14:38

Moduł pamieci działa zarówno dla foteli, jak i kierownicy, lusterek, pasów. Tylna kanapa ma osobny bezpiecznik dla ogrzewania i osobny dla elektryki tylnej kanapy (w tym chyba zagłówków). Tak samo jest z przodu - sosbny dla grzania foteli, kierownicy, osobne dla pamięci.
Na poczatek radziłbym ogarnac samo podłaczenie elektryki foteli, a potem kombinowac dopiero z pamięcią.
Black Cars Matters

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 13 mar 2010, 14:56

klon_84 pisze:Temat juz otwieralem!!! :!: bo mam zamar tez zaminic na RECARO

[ Dodano: 2010-03-13, 14:34 ]
http://www.a8team.pl/topics18/1331.htm

Na przyszlosc proponuje poszkac uwaznie :lol:
ale moje mody obejmują większy zakres :diabel: dlatego założyłem nowy wątek :-P

Ostatnia nurtująca mnie rzecz to dywan :mrgreen: Czy dużo jest z nim zabawy aby założyć nowy?
dice111 pisze:Moduł pamieci działa ... jak i kierownicy, lusterek, pasów.
zupełnie o tym zapomniałem... Jednak to było by już za dużo zabawy aby wszystko uruchomić.
dice111 pisze: Na poczatek radziłbym ogarnac samo podłaczenie elektryki foteli, a potem kombinowac dopiero z pamięcią.
to jest priorytetem, jeżeli wyjdzie podłączenie pamięci to fajnie, jeżeli nie to płakać nie będę

klon_84

Post autor: klon_84 » 14 mar 2010, 09:48

sebos17 pisze: ale moje mody obejmują większy zakres :diabel: dlatego założyłem nowy wątek :-P
Spoko, daje rozgrzeszenie :mrgreen:

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 08 kwie 2010, 18:13

Przekładka jasnego wnętrza jest tuż tuż, mam tylko jeszcze jeden dylemat, potrzebuję nie wiedzy technicznej a opinii subiektywnej. Teraz mam zamontowane ciemne wnętrze z szarą podsufitką i szarymi plastikami na słupkach. Kupione zostało:

- fotele recaro jasne przód tył
- boczki jasne,
- tylna półka z roletą
- plastiki jasne od dołu do słupków, na tunel i na razie nie mam jeszcze schowka.

Pytanie: czy patrząc na walory estetyczne zmieniać podsufitkę na kremową czy pozostawić szarą? Jak to WASZYM zdaniem będzie wyglądało, nie chcę robić przysłowiowej „wiochy”, jednak wymiana podsufitki to dodatkowy koszt, praca i tylko odbiór osobisty, w moim przypadku kłopotliwy temat. Nie wiem co z tym zrobić?

Kolejny dylemat, nie mam jeszcze dywanu, od europejczyka trudno znaleźć sam dywan w odpowiednim stanie, a ten kto ma to chce w komplecie za chore pieniądze (boczki, siedzenia, plastiki dywan 3 tys zł !) Czy na razie zostawić na ciemnym, czy od razu szukać jasnego? Widziałem nie raz w A4 lub w A6 ciemne wnętrze i bananowe fotele, albo białe i nie wyglądało to źle. Tak jak pisałem, nie chcę uprawić „wieś tuningu”, jednak liczą się też koszta, ponieważ auto nie młode i szkoda mi pieniędzy ładować w „ulepszanie”. Fotele zmieniam bo zawsze chciałem mieć recaro w A8 a że i teraz nie mam grzanych dupek to i tak chciałem coś założyć.

Liczę na WASZE opinie!

eXecutorR

Post autor: eXecutorR » 08 kwie 2010, 21:11

moja opinia jest taka, żeby coś oryginalnego zrobić. Zawsze podobały mi się wnętrza kilkukolorowe. Jak wszystko jest ciemne - źle. Jak wszystko jasne - lepiej, ale też źle.
Największy problem masz z tym, żeby poszczególne kolory się ze sobą nie gryzły (żeby do siebie pasowały), ale podsufitka w mojej wyobraźni powinna być jasna, ale tak mi się tylko wydaje. Musiałbym zobaczyć (a tak na prawdę to Ty musisz :-))
np. tu jest ładnie, choć samochód brzydki:
http://www.myride.com/images/carcom/06_ ... ssseat.JPG

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 17 kwie 2010, 15:20

Koledzy, zabawę zaczynam za tydzień, nie wiem tylko czy kupić podsufitkę ? Czy ktoś kiedyś przekładał albo zdejmował podsufitkę w AUDI A4 A6 A8 ? Dużo z tym zachodu? Nie chcę niczego ułamać, boję się, że po przekładce efekt może być odwrotny do zamierzonego, tzn. coś ułamię i później będzie skrzypieć podczas jazdy.

Kuman
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 10 sie 2010, 22:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Kuman » 10 sie 2010, 23:25

Koledzy odgrzebię trochę temat.

Co prawda nie posiadam A8 ale dziś kupiłem fotele Recaro z modelu D2 i będę je montował do swojego auta (Passat B4 1996r).

Najbardziej interesuje mnie kwestia elektryki - udało mi się jedynie wyciąć kawałek wiązki z wtyczkami. Nie zależy mi na pamięci, fotele mają działać pod względem regulacji i pompowania (są pompowane). Grzanie również nie musi funkcjonować.

Może ktoś przerabiał temat i mógłby poradzić co podłączyć aby silniczki foteli działały ?

Druga sprawa - które wtyczki są od air bagów ? Je od razu wytnę aby przez przypadek nie wystrzelić poduszek.

Poniżej kilka zdjęć wiązek.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
sebos17
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 768
Rejestracja: 09 sty 2010, 23:22
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Post autor: sebos17 » 11 sie 2010, 07:01

jak dobrze pamiętam to wystarczy podłączyć kostkę koloru "kawa z dużą ilością mleka" ;-) U mnie przed zmianą foteli miałem tylko elektryczne oparcie fotela, sam się drapałem po głowie jak to będzie działać. Podłączyłem tą wtyczkę (w instalacji u mnie idą tylko dwa kable, zapewne + i -) i wszystko działa jak należy - zagłówki, pompowanie, cała regulacja. Wieczorem zajrzę do auta i postaram się zrobić jakieś foto abyś mógł podejrzeć jak ma iść zasilanie. W zamian proszę o szczegółowe info oraz foty po zamontowaniu foteli do B4 ;-) Głównie interesują mnie prowadnice, chcę podobnym myk wykonać u ojca A6 C4, za ładna aby zmieniać a człowiek już starszy więc niech jeździ wygodnie ;-)

Kuman
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 10 sie 2010, 22:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Kuman » 11 sie 2010, 13:22

Dzięki wielkie za odpowiedź. A kojarzysz może, które kostki idą pod air bag ?

Po zamontowaniu wrzucę fotki jak wygląda to u mnie w Passacie.

EDIT :

Podłączyłem kostkę o której mówiłeś, doprowadziłem masę i plus do brązowego i czerwonego grubego przewodu i działa już cała regulacja łącznie z zagłówkiem, nie działa jedynie pompowanie - ale słychać jak coś cyka przy regulowaniu. Pewnie kwestia podłączenia silnika pompki.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2010, 14:02 przez Kuman, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dice111
Moderator
Moderator
Posty: 6034
Rejestracja: 16 maja 2009, 01:18
Moje auto: S8 D2
Rocznik: 1996
Silnik: V8 4.2
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Imię: AHC by MTM
Lokalizacja: Těšin

Post autor: dice111 » 11 sie 2010, 13:58

W paczce 2 pdfy schematów Recaro
http://ul.to/iu9pb8
Black Cars Matters

Kuman
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 4
Rejestracja: 10 sie 2010, 22:55
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Kuman » 11 sie 2010, 19:46

Podłączyłem najgrubsze przewody z kawowej i zielonej wtyczki i działa mi już pełna regulacja i pompowanie oparcia.

Panowie od czego jest przełącznik zaraz za joystikiem pompowania oparcia ? Chodzi o ten 2 funkcyjny góra-dół bo jeszcze to mi nie działa a nie wiem nawet do czego służy.

Z góry dzięki za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl