Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 01 3.3TDI ] Niedogrzany silnik oraz brak ogrzewania

Awatar użytkownika
SamackA8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
Lokalizacja: Śląsk

[D2 01 3.3TDI ] Niedogrzany silnik oraz brak ogrzewania

Post autor: SamackA8 » 24 sty 2014, 14:17

Witam. Mam taki problem. Otóż jechałem wczoraj w trasę do Warszawy, autko nie chciało się w ogóle nagrzać - cały czas 50*C na zegarach i nic więcej. Gdy zacząłem cisnąć ponad 200 km/h to temperatura się podnosiła, lecz i tak nie doszło ani razu do 90*C. Od czego to może być? Termostat?

Drugi problem jest taki że gdy podczas trasy stanąłem na poboczu, wyszedłem z auta to chłodnice były zimne, lodowate, nie powinny być one czasem ciepłe przynajmniej trochę?

W trzecim problemie chodzi o to że gdy tak jechałem tą trasą i ustawiłem klimatronik na HI czyli na maxa to leciało zimno, a nie ciepło. W ogóle nie chciało lecieć ciepłe powietrze z nawiewów, próbowałem różne kombinacje i nic, jedynie to leciało ciepło na nogi i z tyłu z środkowego nawiewu, a tak to w samochodzie było zimno. O co w tym może chodzić? Nagrzewnica?

Dodam jeszcze że Vag bez problemu łączył mi się z klimatronikiem, a ostatnio chciałem podłączyć żeby posprawdzać czy nie ma czegoś nowego to ze wszystkim się połączyło oprócz klimatronika, na kompie wyskoczyły jakieś kwadraciki itp. i pisało że nie można się połączyć
Ostatnio zmieniony 25 sty 2014, 20:20 przez SamackA8, łącznie zmieniany 2 razy.
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

michalwruszak
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 2449
Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: michalwruszak » 24 sty 2014, 14:27

Wyglada to na uszkodzony Termostat

ahadam
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 309
Rejestracja: 26 lip 2009, 14:16
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: ahadam » 24 sty 2014, 19:24

Na dzień dobry termostat a potem sprawdzać resztę.
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka

Awatar użytkownika
Kuki30
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 41
Rejestracja: 15 lip 2013, 15:18
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Kuki30 » 24 sty 2014, 23:39

Jak pisali koledzy wyżej to na 100% termostat. Wymień przy okazji płyn chłodniczy jak tego nie zrobiłeś. Czy na mieście osiąga 90*C ? Jeśli tak to termostat.
W celu sprawdzenia klimatronika podjedz gdzieś kto ma dobry komputer bo może twój szwankuje. Spróbuj sprawdzić czy silniczki od klap pracują. Włącz zapłon i następnie klimatronik ( nawiem na minimum) i przestawiaj temperaturę z min. na max. Powinieneś słyszeć prace klapy.
Pod podłączonym Vag-iem jest możliwość sprawdzenia działania podzespołów klimatyzacji - test elementów wykonawczych.
Ale przede wszystkim wymień termostat bo po prostu masz nie dogrzany silnik i nagrzwnica jest zbyt zimna żeby poleciało ciepłe powietrze. Najłatwiej pojeździj po mieście i nagrzej silnik do 90*C i temp. klim. ustaw na ciepłe i nawiem na 2 max. 3 kreski. Powinno polecieć ciepłe.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
SamackA8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: SamackA8 » 24 sty 2014, 23:56

Kuki30 pisze:Jak pisali koledzy wyżej to na 100% termostat. Wymień przy okazji płyn chłodniczy jak tego nie zrobiłeś. Czy na mieście osiąga 90*C ? Jeśli tak to termostat.
W celu sprawdzenia klimatronika podjedz gdzieś kto ma dobry komputer bo może twój szwankuje. Spróbuj sprawdzić czy silniczki od klap pracują. Włącz zapłon i następnie klimatronik ( nawiem na minimum) i przestawiaj temperaturę z min. na max. Powinieneś słyszeć prace klapy.
Pod podłączonym Vag-iem jest możliwość sprawdzenia działania podzespołów klimatyzacji - test elementów wykonawczych.
Ale przede wszystkim wymień termostat bo po prostu masz nie dogrzany silnik i nagrzwnica jest zbyt zimna żeby poleciało ciepłe powietrze. Najłatwiej pojeździj po mieście i nagrzej silnik do 90*C i temp. klim. ustaw na ciepłe i nawiem na 2 max. 3 kreski. Powinno polecieć ciepłe.
Pozdrawiam
Dzięki kolego :). Tak, autko dogrzewa się w mieście do 90°C i z nawiewów leci ciepło, a w trasie dzieje się to co napisałem. Co do VAG'a to nie wydaje mi się żeby mój komputer szwankował ponieważ w paru autach sprawdzałem i normalnie ze wszystkim się łączy. W mojej ósemce też bez problemu łączyło się ze wszystkim i do teraz się łączy lecz jest tylko ten jeden problem z połączeniem VAG'a z klimatronikiem
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

Gość

Post autor: Gość » 25 sty 2014, 12:59

Tymczasowe rozwiązanie to zasłonić chłodnice. Ja mam uwalony termostat i czeka juz nowy na wymiane ale tymczasowo kawałek czegos przed chłodnica zrobi robote. :)

Awatar użytkownika
SamackA8
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 14 kwie 2011, 08:49
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: SamackA8 » 26 sty 2014, 15:29

Dzięki wszystkim za pomoc :). W następnym tygodniu prawdopodobnie będę wymieniał termostat
I love my A8, A6 and S3 :)
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7

arti
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 121
Rejestracja: 24 cze 2010, 20:53
Lokalizacja: okolice STG

Post autor: arti » 26 sty 2014, 22:17

Troszkę roboty bo pod rozrządem termostat siedzi , będzie można od razu przegląd ukł. pasków zrobić.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2014, 06:11 przez arti, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl