O a to ciekawe. A możesz o tym coś więcej powiedzieć bo pierwszy raz takie coś słyszę. Czy w moim silniku 2.8 V6 AAH tez tak jest?pepi pisze:jak by przepływka była to abs by się świecił
[D2 99 4.2PB/LPG ] Czujnik temperatury powietrza wlotoweg
Koledzy byłem na VAGU 16496-czujnik temperatury powietrza zasysanego-sygnał za niski-stały
Czyli to przepływomierz??
Nie piszemy z Caps Lockiem
Czyli to przepływomierz??
Nie piszemy z Caps Lockiem
Ostatnio zmieniony 01 lut 2014, 17:58 przez wiciu3001, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Mysle ze tak
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
dobra kupiłem ten termistor wymienię go w przepływce i zobaczymy czy coś pomoże jak nie to pozostaje mi kupno nowej przepływki po sprawdzeniu podzielę się wrażeniami ...
biorę się za robotę oby to było to
Dzisiaj 13:02
jeszcze jest jeden czujnik w przepustnicy jak się nie mylę...mam nadzieje ze to nie on
Dzisiaj 14:00
a wiec wymontowałem przepływke i okazało się ze jest sprawna w środku jest jakby opornik który pokazuje prawidłowa wartość około 2kOhm w temp pokojowej czyli musi to być czujnik w przepustnicy tylko gdzie go szukać wsadziłem rękę do przepustnicy i nie wyczuwam by coś ze ścianki wystawało silnik AQF proszę o jakieś podpowiedzi
biorę się za robotę oby to było to
Dzisiaj 13:02
jeszcze jest jeden czujnik w przepustnicy jak się nie mylę...mam nadzieje ze to nie on
Dzisiaj 14:00
a wiec wymontowałem przepływke i okazało się ze jest sprawna w środku jest jakby opornik który pokazuje prawidłowa wartość około 2kOhm w temp pokojowej czyli musi to być czujnik w przepustnicy tylko gdzie go szukać wsadziłem rękę do przepustnicy i nie wyczuwam by coś ze ścianki wystawało silnik AQF proszę o jakieś podpowiedzi
Ostatnio zmieniony 01 lut 2014, 18:06 przez wiciu3001, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Super Klubowicz
- Posty: 2449
- Rejestracja: 10 kwie 2013, 21:57
- Lokalizacja: Elbląg
Tam czujnika nie ma
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
to gdzie go mam szukać??? proszę o pomoc
Dzisiaj 14:40
czy jest ktoś kto wie gdzie mam szukać czujnika temp. powietrza w przepustnicy
z góry dzięki za pomoc
Dzisiaj 14:40
czy jest ktoś kto wie gdzie mam szukać czujnika temp. powietrza w przepustnicy
z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 01 lut 2014, 18:09 przez wiciu3001, łącznie zmieniany 1 raz.
hehe
Jesli dobrze pamiętam to przepływomierz powietrza jest czujnikiem który działa na zasadzie termorezystancji. Wewnątrz powinien być drucik przez który przepływa prąd co powoduję rozgrzewanie się tego "drucika" i zmianę jego rezystancji (oporności). Powietrze które jest zasysane prze silnik chłodzi go i rezystancja się zmniejsza lub zwiększa - odpowiednio do przepływu powietrza. I tak mniej więcej sterownik silnika wie ile silnik pobiera powietrza dzięki czemu może odpowiednio korygować dawką paliwa (tworzyć mieszankę paliwowo-powietrzna). Do tego oczywiście dochodzą jeszcze inne czujniki m.in. sonda lambda, czujnik temp. silnika i wiele innych.
To tyle o przepływce. Jeśli się mylę to proszę kolegów o poprawienie mnie gdyż mogłem coś przekręcić.
Po 2. Do przepływomierza z tego co wiem idą tez przewody zasilajace i do odczytu rezystancji (sygnału) więc metodą domową (miernikiem) nie sprawdzisz raczej poprawnie przepływomierza. Po to właśnie jest VAG.
W poprzednim aucie ( VW Passat B5) tez miałem problem z tym czujnikiem (objawy podobne jak u Ciebie) i elektryk do czasu wymiany na nowy oryginalny (bo uwierz mi ale tylko taki będzie poprawnie działał) odłączył mi go. Sterownik silnika przyjmuję wtedy wartość stałą - optymalną - silnik przestał drgać i się dławić. Co prawda spalanie może się zwiększyć ale wszystkie syndromy ustały.
Więc może odłącz przepływomierz ( na chwilę) i sprawdź jak wtedy będzie pracował silnik na biegu jałowym i w czasie jazdy.
Jesli dobrze pamiętam to przepływomierz powietrza jest czujnikiem który działa na zasadzie termorezystancji. Wewnątrz powinien być drucik przez który przepływa prąd co powoduję rozgrzewanie się tego "drucika" i zmianę jego rezystancji (oporności). Powietrze które jest zasysane prze silnik chłodzi go i rezystancja się zmniejsza lub zwiększa - odpowiednio do przepływu powietrza. I tak mniej więcej sterownik silnika wie ile silnik pobiera powietrza dzięki czemu może odpowiednio korygować dawką paliwa (tworzyć mieszankę paliwowo-powietrzna). Do tego oczywiście dochodzą jeszcze inne czujniki m.in. sonda lambda, czujnik temp. silnika i wiele innych.
To tyle o przepływce. Jeśli się mylę to proszę kolegów o poprawienie mnie gdyż mogłem coś przekręcić.
Bardzo możliwe. Nie wiem czy to jest prawidłowa wartość czy nie (nie sprawdzałem tego). Ale na dworze jest inna temp. i rezystancja może być inna (nie koniecznie prawidłowa).wiciu3001 pisze:przeplywce ten jakby opornik mial w pokojowej temp. 2,1KOhm
Po 2. Do przepływomierza z tego co wiem idą tez przewody zasilajace i do odczytu rezystancji (sygnału) więc metodą domową (miernikiem) nie sprawdzisz raczej poprawnie przepływomierza. Po to właśnie jest VAG.
W poprzednim aucie ( VW Passat B5) tez miałem problem z tym czujnikiem (objawy podobne jak u Ciebie) i elektryk do czasu wymiany na nowy oryginalny (bo uwierz mi ale tylko taki będzie poprawnie działał) odłączył mi go. Sterownik silnika przyjmuję wtedy wartość stałą - optymalną - silnik przestał drgać i się dławić. Co prawda spalanie może się zwiększyć ale wszystkie syndromy ustały.
Więc może odłącz przepływomierz ( na chwilę) i sprawdź jak wtedy będzie pracował silnik na biegu jałowym i w czasie jazdy.
No i co z tego że wypinałeś?
Kuki30, w polifcie tak jest, że zapala się ABS i ESP, przepływomierz wpływa na działanie regulatora momentu obrotowego w ECU, bez regulacji momentu ESP nie ma wpływu na sterownik silnika stąd błąd.
Kuki30, w polifcie tak jest, że zapala się ABS i ESP, przepływomierz wpływa na działanie regulatora momentu obrotowego w ECU, bez regulacji momentu ESP nie ma wpływu na sterownik silnika stąd błąd.
to nie opornik tylko dioda. I tak się tego nie mierzy.tak po tej diagnozie sprawdzalem w przeplywce ten jakby opornik
Elektronika samochodowa.