![]() |
![]() |
![]() |
[D2 00 4.2PB/LPG ] Luźny pasek rozrządu AQF
[D2 00 4.2PB/LPG ] Luźny pasek rozrządu AQF
Witam. Dziś profilaktycznie sprawdziłem pasek rozrządu z mechanikiem i ku mojemu zdziwieniu okazał się strasznie luźny. Rozrząd rok temu wymieniany (15000km temu kompletny rozrząd, a tu takie cyrki). Wg mechanika rozrząd do poprawki. Trochę dziwne, bo po jakimś czasie odpaliłem na moment auto, po zgaszeniu pasek sztywny, napięty odpowiednio. Nie wiem, bo zależne to jest jakby od ustawienia silnika. Czy to normalne, czy ewidentnie z tym paskiem, napinaczem coś nie tak. Mechanik dobry fachowiec, zna się, aczkolwiek nawet nie posiada blokady.Mówi, że to nie potrzebne i bez problemu bez tego poradzi. Foss nie ma czasu teraz, a ja nie wiem co zrobić, auta potrzebuje cały czas. Panowie doradźcie coś, auto stoi, a ja nie wiem co zrobić.pozdrawiam
-
- Forum Audi A8
- Posty: 120
- Rejestracja: 14 lut 2011, 15:17
- Lokalizacja: Tychy
beyer28, Ja tez tak mam niby V-ki tak maja nie wiem dlaczego ale tak jest ze górna cześć paska jest luźna za to dolna sztywna, ktoś na pewno nam to wytłumaczy, ale niema czym się przejmować 

Ostatnio zmieniony 04 lut 2014, 05:45 przez Pawulon_90, łącznie zmieniany 1 raz.
Jakub, wiem, że było już o tym, czytałem wszystko, ale dla człowieka laikowatego, który całe życie jeździł kosiarkamiJakub pisze:Ten mechanik,to jednak nie za dobry fachowiec,takie coś,to normalna sprawa w silnikach V.Z resztą było już na forum o tym


-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
Ok, czyli wychodzi na to, że tak nie powinno być. A wiecie co może być powodem takiego stanu rzeczy, bo mi przychodzi do głowy tylko napinacz... (wiem, że bez zwalenia przodu to można tylko dywagować, ale może jednak)A i czy bez blokady wałków da się poprawnie ustawić rozrząd?Mechanik twierdzi, że bez problemu z tym poradzi, ale ja tak się boję o mój samochód...Jaki jest koszt samej robocizny rozrządu, mechanik krzyknął 600zł, jak jest u Was?szeryfisch pisze:Akurat w modelu AQF pasek powinien byc zawsze napięty. W starym ABZ jest inaczej rozwiazane napinanie i tam moze sie ustawic tak ze ma luz.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2014, 18:42 przez beyer28, łącznie zmieniany 1 raz.
jakoś sporo ale może warszawa
tylko ja bym na twym miejscu sprawdził ustawienie przed i po vag
bo jak on to na mazak robić ...
Z tym luzem na pasku to tak jest że jak się ustawi to bywa luz
nie słuchaj ludzi którzy twierdzą inaczej .
Ale bywa i tak że pasek można palcami zdjąć wtedy był napinacz wadliwy lub inny
dla tego nie da się jednoznacznie stwierdzić .
tylko ja bym na twym miejscu sprawdził ustawienie przed i po vag
bo jak on to na mazak robić ...
Z tym luzem na pasku to tak jest że jak się ustawi to bywa luz
nie słuchaj ludzi którzy twierdzą inaczej .
Ale bywa i tak że pasek można palcami zdjąć wtedy był napinacz wadliwy lub inny
dla tego nie da się jednoznacznie stwierdzić .
-
- Super Klubowicz
- Posty: 1400
- Rejestracja: 31 maja 2010, 23:09
- Lokalizacja: Wrocław
no nie wiem, ale to sa inne rozrzady. Sporo juz ich zrobilem i owszem luz sie zdarza ale tylko w ABZ-towatych.pepi pisze:bez urazu ale głupoty gadasz![]()
W 5 zaworowych wstepnie napinasz rolką a reszte wybiera napinacz hydrauliczny. Z kolei on ma dzialanie jednostronne, wiec pasek powinien byc zawsze napiety.
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
To fakt, dobra lektura i jak widać wielu użytkowników ma to samo. Dwa przypadki, poparte filmikami, widać dość ekstremalne luzy i u mnie aż tak to nie wygląda. Ale wiadomo o niczym to nie świadczy, bo rozrząd to raczej każdego rzecz indywidualna, do zweryfikowania. Jutro FOSS to obejrzy i będzie wiadomo, co dalej robić.pozdroSimone331 pisze:Dobra lektura:
http://www.a8team.pl/d3-05-42mpi-wymian ... .htm#88205
http://www.a8team.pl/d2-01-42pb-luzny-p ... vt7297.htm