Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl


Kontakt do Administracji A8Team.PL

[D2 FL ALL ] Montaż tempomatu

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 05 lut 2014, 13:55

Ok. Tylko czy te cyferki należą do pin-ów komputera silnika, czy odnoszą się one do innych odbiorników? Znalazłem schematy elektr. - spróbuje dojść do czego służą. Chyba, że ktoś wie - to niech napisze :)

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 05 lut 2014, 14:25

Czy to może, jest listwa uziemienia?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 lut 2014, 16:12

W tym przypadku cyferki 5, 8 i 9 należą do pinów przełącznika tempomatu.
Four rings to rule them all

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 05 lut 2014, 18:09

Gdzie to wyczytałeś, jakoś w tym schemacie nie mogę do tego dojść.
Heh, teraz dopiero to zrozumiałem :D . Trzeba najpierw nauczyć sie czytać schematy.

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 05 lut 2014, 18:58

A gdzie mogę znaleźć z tego schematu

- A27 -Połaczenie (sygnał prędkości), w desce rozdzielczej wiązki przewodów

lub

- J218 Combi-procesor w desce rozdzielczej panelu, czy to jest komputer silnika?

Awatar użytkownika
DanioUK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 122
Rejestracja: 15 sty 2012, 22:16
Lokalizacja: Skelmersdale/Rybnik

Post autor: DanioUK » 05 lut 2014, 19:07

J218 to jest licznik i cyfry 5,8,9 to nie sa piny lecz pozycje schematu. Musze dalej zerknac na schemat gdzie ida. Napisze to jak wroce z roboty

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 05 lut 2014, 19:37

Cyfry 5,8,9 to już wiem gdzie idą - przełącznik tempomatu. Tylko nie mogę rozgryść gdzie mam podłączyć lub sie wpiąć - jak najbliżej- z przewodem biało-niebieskim z pozycji nr.9 kostki tempomatu (J213).
Chyba, że sie podepnę pod sterownik komputera - jak będzie taki sam kolor - tylko nie wiem czy będzie OK?

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 lut 2014, 20:10

Oryginalnie punkty złączne dla przewodów brązowego, biało-niebieskiego i czerwono-czarnego są we wiązce w okolicy puszki ECU na podszybiu. Poniżej masz poglądowe zdjęcie jak to wygląda. Tam, gdzie są kable i punkty złączne, cała wiązka jest owinięta taśmą parcianą i trochę rozcinania jest, żeby się do tego dobrać.
Sygnał prędkości można* jednak wziąć zza licznika (J218) - 23 pin czerwonej kostki.
Obrazek

*jeszcze nie montowałem tempomatu, więc nie wiem czy podpięcie się tam nie będzie siało jakichś zakłóceń. Ja u siebie raczej połączę wszystko tak, jak w oryginale.
Ostatnio zmieniony 05 lut 2014, 20:48 przez gtfan, łącznie zmieniany 1 raz.
Four rings to rule them all

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 05 lut 2014, 20:29

gtfan, nawet nie wiedziałem ze są takie złączki, ale dobrze wiedzieć.
Tam bedzie bardzo prosto znaleźc po kolorach kabli która złączka do czego odpowiada, jeszcze na wszelki wypadek sprawdzenie czy rzeczywiscie idzie to do złącza głownego w odpowiednie piny. Ja się nie moge za to zabrać ale teraz to mi sie juz bardziej chce:)

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 lut 2014, 20:47

uszek, u Ciebie w polifcie to jest zupełnie inna bajka, bo nie masz oddzielnego sterownika tempomatu i kable z przełącznika przy kierownicy idą bezpośrednio do komputera silnika + jeden do bezpieczników.
Four rings to rule them all

kmicic-lt
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 441
Rejestracja: 25 paź 2011, 16:55
Lokalizacja: 3-miasto/Oslo

Post autor: kmicic-lt » 05 lut 2014, 21:20

No to teraz wszystko jasne :) Ja będę się w sumie podpinał tak jak w schemacie, tylko właśnie nie wiedziałem gdzie jest ten punkt A27. Mam nadzieje, że bedzie wszystko OK.

uszek
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 972
Rejestracja: 21 mar 2012, 21:01
Lokalizacja: RZ

Post autor: uszek » 05 lut 2014, 21:46

gtfan, według schematu jest to jakaś złączka T10w z tego co widze

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 lut 2014, 22:09

Heh no tak, skrót myślowy zastosowałem, że przełącznik bezpośrednio do ECU jest podpięty. Kable faktycznie łączą się we wtyczce T10w - biała w puszcze na podszybiu. Ale to i tak jest zupełnie inaczej niż w przedlifcie - brak pośrednika w postaci oddzielnego sterownika tempomatu ;) No i masz 2 punkty złączne - A16 i A74, ale nie powiem Ci gdzie dokładnie są, bo nie wiem. Będziesz musiał ich szukać po kolorach kabli.
Four rings to rule them all

Awatar użytkownika
DanioUK
Forum Audi A8
Forum Audi A8
Posty: 122
Rejestracja: 15 sty 2012, 22:16
Lokalizacja: Skelmersdale/Rybnik

Post autor: DanioUK » 08 lut 2014, 23:58

Panowie tutaj macie dokladny schemat tempomatu do silnika 4.2 AHC z 98 roku:


I z tego co widze nie ma zlacza T10w i polaczen A16 i A74

Awatar użytkownika
gtfan
Super Klubowicz
Super Klubowicz
Posty: 1405
Rejestracja: 10 gru 2010, 13:58
Lokalizacja: Lublin

Post autor: gtfan » 05 mar 2014, 14:29

DanioUK pisze:I z tego co widze nie ma zlacza T10w i polaczen A16 i A74
To było do kolegi uszek, a on ma polifta.

Edit 11.04.2014:
Po 5 dniach walki w końcu uporałem się z montażem tempomatu. Punkty złączne z powyższych zdjęć znajdują pomiędzy skrzynką przekaźników a deską rozdzielczą po stronie pasażera. Dostęp na tyle beznadziejny, że odpuściłem sobie wpinanie się tam z kablami. Masę wziąłem z żółtej kostki w puszcze na podszybiu, sygnał prędkości z kostki ECU, a kabla czerono-czarnego nie musiałem ciągnąć, bo miałem już fabrycznie zamontowany i podłączony zawór napowietrzający przy pedale hamulca.
Four rings to rule them all

ODPOWIEDZ

Wróć do „A8 D2 (1994 - 2002)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl